Heb zelf ook de B9HVX erin zitten. Worden geleverd met electrodeafstand 0.6 mm. Heb ze nu op 0.8 staan, maar kan wel eens proberen of het wat uitmaakt als je dit gat nog groter maakt.
Kreeg ze een jaar terug na een grote beurt terug met bougies op 0.6, daar wordt het wel een heel stuiterig ritje van kan ik je vertellen…
Karakter herken je aan de auto…

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
0,8 is dan beter, 0,9 worden ze vanzelf
J-Roen schreef:Heb zelf ook de B9HVX erin zitten. Worden geleverd met electrodeafstand 0.6 mm. Heb ze nu op 0.8 staan, maar kan wel eens proberen of het wat uitmaakt als je dit gat nog groter maakt.
Kreeg ze een jaar terug na een grote beurt terug met bougies op 0.6, daar wordt het wel een heel stuiterig ritje van kan ik je vertellen…
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
garagestmarien schreef:Arjan Verkade schreef:Oké, waar de begrenzer dan exact zit is dan misschien niet zo heel belangrijk
Die zit ergens in de ECU en die zouden wij dan graag weer wel vinden….Als je dan toch nog een bougiesleutel moet kopen, doe daar dan ook een voelermaatsetje bij. Die kosten nou ook niet zoveel en met een schuifmaat gaat je dat niet lukken. Ook kleppen stellen zal niet lukken met een schuifmaat. Gewoon aanschaffen voor het beste resultaat.
Ik bedoelde met waar, bij welk toerental de begrenzer ingrijpt
cx25gtit2 schreef:Arjan Verkade schreef:De watertemp heb ik nog niet boven de 86 gezien, dus dat zit wel goed.
Zolang de olie niet boven de 110/115 komt dan is er denk ik ook geen rede voor paniek
.slechts tr info:
ik zat op 88 graden voor ‘t water.
toen een lekke radiator, dus nieuwe er op.
sindsdien staar ik tegen 78 graden op ‘t display, wat een verschil.
pas bij deze 25+ dagen kom ik weer in de 80-ers.olie temp volgt de reeds genoemde waarden.
De radiateur is nog niet al te lang vervangen.
De KVS laat ik volgende week vervangen als de auto voor APK gaat.
Zelf vermoed ik dat de fans bij 85 aan gaan en dat de auto dan mooi op temp wordt gehouden
Misschien gingen bij jouw de fans eerder aan?
Inmiddels even de hoek van het luchtfilter bekeken en de beetje roestige schroeven alvast ingespoten met WD40.
Wat is eigenlijk de normale manier om dit ding eruit te krijgen?
Ik zie wel een beugel met vleugelmoer, maar dan ben je er denk ik nog niet.
Of is er genoeg ruimte om de 4 schroeven op het luchtfilterhuis eraf te halen in die hoek?
Net even 2 bougie kabels doorgemeten, maar ik kwam op 3 en 4 kOhm…
Denk dat ik morgen nog even een poging doet met een iets betere keuze op de multimeter

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
> Inmiddels even de hoek van het luchtfilter bekeken en de beetje roestige schroeven alvast ingespoten met WD40.
Wat is eigenlijk de normale manier om dit ding eruit te krijgen?
Ik zie wel een beugel met vleugelmoer, maar dan ben je er denk ik nog niet.
Of is er genoeg ruimte om de 4 schroeven op het luchtfilterhuis eraf te halen in die hoek?
mmm.. heb net mijn lucht filter huis gelicht, met als doel een nieuw filter monteren. is toch krap.
luchtmassameter er of, de inlaat rubberen pijpen die er net boven zitten los, incl die dikke (diameter ongeveer 10 cm) die schuin naar beneden loopt, is ook niet zo lastig met die slangenklemmen.
heb mijn luchtfilter huis ook van roest ontdaan (staalborstel/boortol), en zwart in de hammerite. nu weer netjes. en diverse hoekjes getracteerd op RX5. toch plekje gevonden dat meer aandacht nodig heeft…... dus kan geen kwaad om die ruimte eens goed te inspecteren.
met alles gedemonteerd maar krap ruimte om het huis er uit te halen.
je merkt snel genoeg hoeveel je uit moet bouwen.
ook hier suc6
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX 25 GTi Turbo 2
Oké thanx, dan zie ik wel hoeveel je moet verwijderen
Ik dacht misschien is er een logische werkwijze waar je er zo bij ben
Bij de Xsara is het namelijk gewoon 4 schroeven en kan je het deksel oplichten, dat zit op een heel goed bereikbare plek.
Ik ga morgen eens kijken

- CX 25 GTi Turbo 2
Inmiddels de weerstand van de kabels gevonden:
500 mm 2300 Ohm
700 mm 3450 Ohm
825 mm 4150 Ohm
900 mm 4550 Ohm
Met een tollerantie van 10%.

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Heb je nu ook die PDF gevonden? Ik ben al een beetje op zoek geweest op mijn HDD, maar waar ik de mijne nou ook alweer gelaten heb… geen idee.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- CX 25 GTi Turbo 2
Vanmorgen dus alle kabels opgemeten, en ze vallen allemaal binnen de tollerantie van 10% van bovenbenoemde waarde
1 kabel zat behoorlijk vast en de pin waar die op zat roeste ook best erg. Deze heb ik probeerd wat op te schuren.
Verder dus een hele tijd bezig geweest om dat luchtfilter eruit te krijgen..
Aardig wat slangen los moeten halen om die hele pan eruit te krijgen.
Uiteindelijk wel gelukt, het zal volgende keer wel sneller gaan denk ik
Daarna de boel zo schoon mogelijk gemaakt. Het viel me wel op dat alle luchtinlaat slangen behoorlijk smerig waren aan de binnenkant. Zwarte vettigheid. Is dat normaal?
1 pin van de luchtmeter is geoxideerd, toen ik deze stekker later nog een keer bewoon viel de motor ook uit. Daarna de pin met een schroevedraaier wat schoon gemaakt, maar ben nog niet helemaal tevreden over het resultaat. Iemand tips?

- CX 25 GTi Turbo 2
Zie ook net dat achterop de TRXen 190-65-390 zijn ipv 210-55-390
Ik had nog het idee als ik nieuwe moest kopen deze achterbanden voorop te doen, maar laat ze nu denk ik maar zitten achter..

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
210 gaat volgens mij ook gewoon niet passen, achter.

Totaal aantal Berichten: 1361
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
210 TRX’n achter geeft geen enkel probleem, 220 lukt ook nog.
GTi Turbo’s werden standaard geleverd met 210 TRX’n rondom.
Meestal werd er bij het plaatsen van nieuwe banden voor 190 TRX gekozen omdat die merkelijk goedkoper waren, sinds enkele jaren ben je in Belgie voor de technische controle verplicht de originele bandenmaat te monteren,ik weet niet hoe het in Nederland zit met de regelgeving hierover.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Mijn Turbo heeft gewoon 210 voor en achter, is originele montage zoals trxke aangeeft. Laatst zag ik ook een TRD Turbo serie 1 met 220 voor en achter Past dus idd ook

Totaal aantal Berichten: 6330
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Ik had op de Turbo in eerste instantie origineel 210 rondom en later 220 voor. Ziet er wel uit die brede sloffen. Eventueel heb ik in de opslag nog wel goede TRX’en liggen, merendeel 200 breed, dat kun je eventueel ook monteren. Als er interesse voor is wil ik morgen wel even kijken of er nog twee goede in identieke maat bij zitten, denk het wel.
Groet,
L

- CX 25 GTi Turbo 2
Gelukkig is het hier in NL zover ik weet niet verplicht de orginele bandenmaat te monteren
Ik denk dat ik die 190’s achter voorlopig maar laat zitten, er zit zowat nog 7.5mm profiel op. Vreemde is wel dat ze 65 hoog zijn…
Als 220 rondom past zou daar wel de voorkeur naar uit gaan

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ik vind wel dat ‘ie met 210 rondom al heel zoekerig wordt, redelijk gevoelig voor spoorvorming. Ik verwacht dat dat met 220 nog erger is. 200 vond ik ‘t prettigst om mee te rijden.