10 van de 40
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2 (deel 1)
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27947

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 juni 2008 05:44 PM
  [ # 136 ]

De CX is nog bij de garage, maar zover ik begrepen heb zijn alle onderdelen binnen om hem weer door de APK te krijgen Smile

Gister zag ik hem nog wel staan op het binnenpleintje, samen met nog een CX, SM, XM en een hele hoop nieuwe C5en die nog op kenteken gezet moesten worden Wink

Ik zat nog te denken dat ik deze nog niet eerder ergens gezien had.

Iemand een idee of de armsteun orgineel is?
De stof is wel precies hetzelfde als de armleuningen in de deur en achtebank. De lijn loop ook mooi door vanaf de achterbank Smile
De armsteun is opklapbaar naar de achterkant zodat je bij de bakjes kan die eronder zitten.

Orgineel of niet, de hoogte is prima en blijft er ook lekker in zitten Cool

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 29 juni 2008 05:47 PM
  [ # 137 ]

Volgens mij is dit het deksel van een originele armsteun gemonteerd op een stel steunen (misschien ook wel van een originele armsteun)

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 30 juni 2008 10:41 PM
  [ # 138 ]

Ik zal eens kijken als ik hem terug heb hoe het nu precies in elkaar zit Wink

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 01 juli 2008 02:31 AM
  [ # 139 ]

middenconsole

BasisBIX schreef:

Volgens mij is dit het deksel van een originele armsteun gemonteerd op een stel steunen (misschien ook wel van een originele armsteun)

volgens mij ook, op de originele steun/onderkant, alleen het opbergbakje wat er tussen hoort mist dus.  dan zou die zo’n 15 cm hoger zijn (zoals bij mij, even geen foto in de buurt). sommige mensen vinden hem dan wel erg hoog, ik vind dat geen bezwaar, opbergvak is nog handig ook !
zal eens een fotootje maken.

staat als het goed is op een driehoekje (voor hoogte afstelling)
achter vast op de 2 reeds aanwezige boutjes achter in middenconsole, aan de zijkanten.
serie 2 had adaptortjes nodig om de standaard (serie 1) middenarmsteun te kunnen herbergen: serie 2 middenconsole is hoger, zonder die adaptortjes komt ie niet bij die 2 boutjes uit.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 09 juli 2008 11:38 PM
  [ # 140 ]

Gisteravond 2 TRXen kunnen kopen met nog ruim 5 mm profiel.
Helaas wel 190, aangezien die achterop ook al zaten staat de CX dus straks rondom op 4x goede 190ers.

Vanmorgen direct bij de garage afgegooit, dus ze kunnen er direct onder.
Dan zou ik dus de CX terug moeten krijgen met 4 dezelfde velgen Cool

Profiel  

Edwin van Seggelen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134

Gepost: 10 juli 2008 07:58 PM
  [ # 141 ]

Arme bandjes om zoveel koppel te moeten verwerken!

Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!

Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/

Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 10 juli 2008 11:19 PM
  [ # 142 ]

Ach er zat nu ook 195 op, op 14” velgen.
Dan kon ik het vermogen ook nog wel kwijt Wink

Het is gewoon jammer dat er nu even aan die 210’s lastig aan te komen is. Ik denk dat ik er voorlopig wel even mee uit de voeten kan Smile

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 17 juli 2008 11:23 PM
  [ # 143 ]

Net de CX eigenlijk weer opgehaald van de garage, met nieuwe APK Cool
Die was al 2 jaar verlopen, dus dat was al een tijdje geleden Wink

Wat er o.a. gedaan is zo uit me hoofd Wink

- verse olie
- verse KVS
- verse LHM
- 2 nieuwe orginele Turbo achterbollen
- 2 stuurkogels vervangen
- fuseekogel vervangen rv
- voorremmen gangbaar gemaakt
- handrem afgesteld + nieuw blokken
- iets met de draagarm achter, ik weet niet exact wat
- TRXen voorop vervangen
- stukje verroest LHM leiding vervangen

Dat was het zo snel even.

Goed net even een rondje gereden, maar wat een verschil Shocked
De achterbollen waren echt op, en moest dan ook kruipen over drempen, dit is nu wel anders Smile
Op de snelweg was het net een dweil, dat voelde nu veel beter.

Aangezien er nu veel 4x orginele velgen op zitten werd het natuurlijk weer tijd voor wat foto’s.
Ookal regende het, dat mocht de pret niet drukken Wink

Morgen de CX maar eens inzetten voor woon werk verkeerd Cool

Profiel  

KT88
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 178

Gepost: 18 juli 2008 12:47 AM
  [ # 144 ]

Weer een mooie dame erbij!

Gefeliciteerd!  very good

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 juli 2008 02:01 AM
  [ # 145 ]

zo zwevend krijgt je woon werk verkeer vast een andere betekenis.

veel plezier !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 juli 2008 02:26 AM
  [ # 146 ]

Dus de xsara is te koop? Wink

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 juli 2008 02:32 AM
  [ # 147 ]

op die foto die je van de zijkant genomen hebt zat iets geks, maar ik wist eerst niet wat. maar nu zie ik het, je hebt van die plastic cupjes onder de deuropeners zitten, ter bescherming, in dat holletje. die zijn zwart, en contrasteren juist sterk bij deze lichte kleur grijs van de auto. anders heb je alleen een zwarte streep van de deuropener zelf, en licht grijs er onder.

ach ja het zijn van die details….....

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 18 juli 2008 10:23 PM
  [ # 148 ]

In de CX naar me werk was idd niet erg vervelend ofzo Wink

Toen ik vanmorgen bij de auto kwam zag ik toch een kleine verassing, de CX stond nog bijna helemaal hoog.
Ze was paar enkele cm’s ingezakt.

Eindelijk iemand die die deurschelpen opvalt Wink
Toen ik de auto te koop zag staan heb ik idd ook aantal keer moeten kijken voordat ik zag wat er anders aan was. Daarna ga je er natuurlijk op letten. Toen in in België op Jumbe was keek ik eens rond en zocht naar een CX serie 2 met zwarte deurhendels om te kijken die het niet had. Eerst zag ik aantal serie 1, waarvan de deurhendels chroom zijn. In de verte toen een CX serie 2 break, en ja hoor die had het ook Shocked
Daarna nooit meer 1 gezien met die schelpen Wink
Ik zou ze zelf niet kopen, maar ik vind het toch wel wat hebben nu dus ik laat ze lekker zitten. Misschien om nog meer zwart aan te brengen komen er misschien ooit nog eens lamellen op de achterruit.

De Xsara is voor een goed bod te koop, maar ik denk niet dat iemand mij genoeg gaat bieden Wink
De Xsara staat nu wel bij de garage, ik heb ze gister omgeruild Smile

Net ook even vol gegooit, ik kon helaas het verbruik niet precies uitrekenen, maar veel beter als 1 op 7 zal het niet geweest zijn denk ik Rolling Eyes
Goed grootste deel van de tank liep wel die rem aan, dus dat zal niet echt meehelpen dan. Redelijk korte ritjes met Turbo aanspreken zal het verbruik ook geen goed doen Wink
Vanaf nu kan ik een beter meting doen.

Hoe werkt de achterruit verwarming trouwens? Rolling Eyes
Ik heb een knop op het plafond met 2 moment standen. 1x iets met “auto” en een normaal achterruit verwamingslogo’tje
Beide standen schieten terug naar de midden stand na het loslaten van de knop. Als ik hem op de normaal stand ingedrukt houd hoor ik wel een relais schakelen. Ik had eigenlijk verwacht dat deze knop ingedrukt zou moeten blijven staan, maar dat doet die niet.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 juli 2008 10:28 PM
  [ # 149 ]
Arjan Verkade schreef:

Eerst zag ik aantal serie 1, waarvan de deurhendels chroom zijn.

Zucht.  Rolling Eyes

Profiel  

Art
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3174

- CX 2500D
Gepost: 18 juli 2008 10:32 PM
  [ # 150 ]

Is zeker geen chroom?  Laughing

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  

10 van de 40
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook