











































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo de mistlampen zitten weer in de voorbumper zoals het hoort
Ik had ze vorig weekend gekocht en komen van een BX af.
Ik ben er groot deel van de dag mee bezig geweest om ze schoon te maken en de roestige schroeven lost te krijgen
1 zat zo vast dat ik hem uiteindelijk door heb moeten slijpen.
Toen alles eenmaal schoon was toen zaten ze er zo op
Ik heb ook het imbusschroefje van de spiegel gevonden, maar ik krijg hem nog steeds niet zoals ik wil
De zonnekap heb ik nog niet naar gekeken, maar heeft ook niet echt prioriteit
Ook maar weer gewassen, ondanks dat ik er van de week niet mee gereden heb was de CX toch weer erg vies na de zandregen van van de week
Wat is een piefje ops:



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Arjan Verkade schreef:
Wat is een piefje
ops:
Een piefje is de technische benaming voor een fiepeltje.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar wordt ik volgens mij ook niet veel wijzer van
Iemand nog een tiptoets raamschakelaar en instructieboekje en instructieboekje voor me liggen?


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
garagestmarien schreef:Arjan Verkade schreef:
Wat is een piefje
ops:
Een piefje is de technische benaming voor een fiepeltje.
In het engels ook wel een watchamacallit, thingamagicky of een widget. Als je goed kijkt naar je CX zie je allemaal piefjes.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Talloze tolletjes, taatsjes, touwtjes, technische trutteltjes, tis toch treffende technische triomf!
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nieuwe foto’s nu met mistlichten
Maakt het wel af vind ik














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Just get rid of the wheels Sjonnie
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoewel ik dit best leuke velgjes vind, kan ik ook niet wachten om de orginele erop te hebben
Die zijn overigens ook in een veel betere staat
Maar 1 van de 2 TRXen is op de wang gescheurt en je ziet het binnenwerk, oftewel APK afkeur. Dus ik ben op dit moment nog op zoek naar 1 of 2 goede TRXen.
Zo niet dan blijven deze er in elk geval tot de APK op zitten

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ik zie dit draadje ook erg laat zeg…...toch nog gefeliciteerd met je schitterende CX .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanx
Net even naar de bandenspanning gekeken.
Voorop zat er 2.6 Bar in, in de deur staat dat er 2.3 in moet. Dit advies maar even opgevolgd.
Er zitten nu wel 14” wielen op, maakt dit nog wat uit?
Wat kan ik het beste aanhouden voor 14” of TRX?
Achterop staat er in de deur 1.5 Bar voor geschreven, dit vind ik best laag.
Hier zitten gewoon TRXen op, iemand advies voor achterop?
Ook nog even een rondje gereden. Maar ik merk toch wel dat de motor soms wat schokt e.d. Vooral bij wat lagere snelheden.
Als je het gas intrapt dan is er gelukkig geen probleem
Tot hoeveel toeren kan de T2 motor trouwens? bij 5500 gaat die het rood al zo’n beetje in. Zit er een begrenzer op?
Voor het schokken wil ik denk eerst even het luchtfilter bekijken en de bougiekabels. Bougies zelf hebben nog niet al teveel km’s erop zitten.
Kan ik de kabels gewoon doormeten? Moet de weerstand zo laag mogelijk zijn? Bij hoeveel Ohm ga je problemen krijgen?
Ik heb wel eens begrepen dat je het luchtfilter bij een CX niet hoeft te vervangen, maar gewoon altijd kan schoonmaken? Hoe gaat dit in ze werk en wat gebruik je hiervoor?
Ik heb toevallig net een tip van wendela gehad mbt mijn luchtfilter dat deze te wassen zijn met k&n filter reiniger
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is mooi, dat heb ik liggen voor mijn Xsara.
Daar zit een vervangingsfilter in van GREEN AIR, maar ik heb een K&N cleaning set wat ze hadden die niet meer. Spul is toch hetzelde.
Neem aan dat ik hem niet hoef in te olieën?
Spul is idd hetzelfde. Verder lijkt me niet dat je hem hoeft in te olieen.
Gewoon reinigen en droogmaken dacht ik.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, wie weet van het weekend even kijken
Kan je het gewoon met water uitspoelen?
Hoeveel moet het T2 blok trouwens stationair lopen?
Hij loopt nu ongeveer 1100 a 1200 als die warm is…
Wat zijn normale temps bij dit blok?
Ik heb het water op 85 staan en de olie tussen de 90 en 95.
Langer een hogere snelheid wordt het 105 denk ik ongeveer.
Echt langere ritten nog niet kunnen maken



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Lijken mij prima temperaturen.