Totaal aantal Berichten: 339
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
zijn er nog mensen die te klagen hebben over de zetels van hun wagen,bij mij is de bestuurders zetel aan de linker kant helemaal vervormd aan de binnenkant,ook is de lendensteun reeds moeten vervangen worden en dit bij nog geen 50.000 Km.Iemand met dezelfde ervaring?
Groeten
Re: kwaliteit van de zetels xsara picasso
johan20 schreef:zijn er nog mensen die te klagen hebben over de zetels van hun wagen,bij mij is de bestuurders zetel aan de linker kant helemaal vervormd aan de binnenkant,ook is de lendensteun reeds moeten vervangen worden en dit bij nog geen 50.000 Km.Iemand met dezelfde ervaring?
Groeten
Hier geen enkel probleem (bijna 60K)
Er zit natuurlijk wel een goddelijk lichaam op die zetel! ops: ops:
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Totaal aantal Berichten: 333
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gerrit T schreef:johan20 schreef:zijn er nog mensen die te klagen hebben over de zetels van hun wagen,bij mij is de bestuurders zetel aan de linker kant helemaal vervormd aan de binnenkant,ook is de lendensteun reeds moeten vervangen worden en dit bij nog geen 50.000 Km.Iemand met dezelfde ervaring?
GroetenHier geen enkel probleem (bijna 60K)
Er zit natuurlijk wel een goddelijk lichaam op die zetel! ops: ops:
Gerrit
Maar het wordt dan toch wel hoog tijd dat het goddelijk lichaam een leesbrilletje op zijn neus zet. Het gaat namelijk over de “zetels” van de Xsara Picasso
Segerfan schreef:
Maar het wordt dan toch wel hoog tijd dat het goddelijk lichaam een leesbrilletje op zijn neus zet. Het gaat namelijk over de “zetels” van de Xsara Picasso
Bedankt voor de tip Segerfan..
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik wil je nergens van beschuldigen, Johan. Maar wat doe jij op die stoelen?
Ik zie dat je bijna dezelfde vraag stelt over de stoelen in je C3!?
- C3 SX 1.4 HDI
tilanus schreef:Ik wil je nergens van beschuldigen, Johan. Maar wat doe jij op die stoelen?
Ik zie dat je bijna dezelfde vraag stelt over de stoelen in je C3!?
ik weeg wel een 100 kg,maar denk toch dat zetels daar moeten tegen kunnen!
Ik weeg 105 kilo, en mijn picassostoel (215.000km.) tilt me nog prima.
Nergens slijtage te zien. Wel een beetje korte zit, maar verder zit hij prima.
- C3 SX 1.4 HDI
Rene van Maren schreef:Ik weeg 105 kilo, en mijn picassostoel (215.000km.) tilt me nog prima.
Nergens slijtage te zien. Wel een beetje korte zit, maar verder zit hij prima.
maandag ochtend wagen gekocht denk ik!!!!!
Op het moment dat ik mijn XSARA Picasso van de hand deed, waren de eerste gebruikssporen ook al te merken op de de linker"wang” van de bestuurdersstoel.
Ik had nochtans nog maar 27000 km op de teller.
Links onder de zetel waren er al een tijdje de bekende stukjes mousse op te merken.
Blijkbaar ben je dus niet alleen met dit euvel.
Bij mijn C8 was het niet anders, maar dat heb ik opgelost door een nieuwe zitting te plaatsen ( zie draadje overige modellen ).
Volgens mij heeft het ook te maken met de grotere hoogte van deze modellen, zodat je bij het instappen ( en uitstappen ) meer over de linkerwang “schuurt” dan bij gewone sedan(of coupé) modellen.
Correct me if im wrong, maar in de meeste gevallen is er aan de rechterwang niets te merken…
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Mijn picasso heeft nu 180.000 km ervaring maar de stoelen zijn nog z.g.a.n.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Geen klachten van de stoel (Picasso heeft er nu 48.000 km’s opzitten)
Wel 1 minpunt, de armleun is niet in hoogte verstelbaar, en dat is echt balen!
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Mijn stoel is in de loop der tijd wel wat zachter geworden. Je zakt er nét wat te diep in weg. Er is geen slijtage te zien (154.000 km).
Wel zou ik willen dat de stoel in z’n geheel wat verder naar achter geplaatst kan worden. Ik heb nogal een slechte rug en dan wil ik wel eens wat meer rechtop gaan zitten. Omdat de stoel dan gevoelsmatig ook wat dichter bij het stuur komt, moet de stoel eigenlijk verder naar achteren zitten, maar dat kan dan niet. Dan corrigeer ik de stand van de rugleuning om toch goed te kunnen zitten.
Verkocht, helaas schade gereden!
Totaal aantal Berichten: 114
- Xsara Picasso 1.6i 16v Image
Ondertusen heeft de Picasso 193.500 km ervaring, ikzelf +/- 45.000 km, maar de stoelen zien er nog goed uit & zitten correct.
Na 170.000 km begon de bestuurderszetel wel wat door te zakken (duidelijk verschil met de passagierszeter merkbaar), maar om nu te zeggen dat de stoelen daarom slecht zijn ?
Maar je bent inderdaad wel beter ondersteund in een C4 Picasso.
- C3 SX 1.4 HDI
hier nog enkele mooie voorbeelden van de kwaliteit van de zetels bij Citroen
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=191136
johan20 schreef:hier nog enkele mooie voorbeelden van de kwaliteit van de zetels bij Citroen
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=191136
Tja, vreemd genoeg geen problemen van dien aard gehad met de xsara picasso ; na 170.000 km ging de bestuurderszetel wel wat doorzakken, wat mij niet abnormaal lijkt. Maar een zetel in de GC4P waarvan het schuimrubber van de zitting na 26.000 km al gescheurd is (en wat gecamoufleerd wordt door de bekleding) ...