Ik heb in december problemen gekregen met mijn ZX 1.4 I Avantage..
De auto begon te stotteren, en even later viel hij uit. De ANWB kwam er bij, en zei dat het elektrisch was. De ontsteking, en de bobine werden vervangen. De problemen bleven echter, en toen werd aan het gasklephuis gedacht. Ook dit is vervangen samen met de potentie meter. De problemen bleven echter, en een andere monteur merkte op dat er nogal wat vervuiling mee kwam met de brandstof. Opnieuw is het brandstoffilter vervangen, en is er injector reiniger in de tank gegaan. Echter rijd de auto nog steeds erg belabberd. Als de motor warm is, heb ik een zeer laag toerental., zo rond de 500 omwentelingen. De auto start ook niet lekker, en zeker niet als het koud is. Inmiddels heb ik natuurlijk best wat geld uit gegeven voor reparaties, en begin een beetje radeloos te worden…
aanvulling: ik heb minder problemen als de tank vol zit, en de auto hapert ook bij een bocht naar rechts.
Iemand serieuze suggesties wat het zou kunnen zijn
Totaal aantal Berichten: 2504
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Is je benzinepomp nog wel in orde? Zit onder de achterbank.
Geen idee of die nog goed is… Zou ik eens naar kunnen kijken morgen.
Je problemen klinken namelijk een beetje als te weinig benzinedruk. Verder kan je natuurlijk je motormanagement uit (laten) lezen als je recent nog het lampje van het motormanagement hebt gezien . Het is dan misschien de moeite waard om daar eens in te kijken of er nog een recente foutmelding instaat. Kan je overigens ook zelf proberen, scheelt je weer de kosten bij de dealer. http://www.zx16v.net/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=34
Het lampje zie ik alleen als ik mijn auto ga starten, daarna gaat het uit. Wel en handige link die je plaatste. Het probleem zit hem denk ik ook in de bezine hoek..
Ik denk dat je het probleem ook in de richting van bezinedruk moet zoeken.
Is de klepspeling ook gecontroleerd? Zo te zien is er een hoop vervangen, maar het lijkt erop dat men niet bij de basis is begonnen.
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
water?
het komt vaak voor dat er water in de tank zit.
dit komt dan binnen via een scheurtje in een be-ontluchtingsslangetje in de rechter achterwielkast.
suc6
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Heel de benzine reutemeteut heb ik nog ; tank-vulpijp-benzinepomp.
Eventueel ook monopointhuis met ecu.
Laat maar weten of je interesse hebt normaal demonteer ik de boel deze week.
Prijs? Bier lust ik wel.
Ook nog een goede uitlaat….
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
paso schreef:Ook nog een goede uitlaat….
Even offtopic: heb je die? of wil je die?
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Ik had idd een scheurtje in het smalste slangetje in mijn rechter achterwielkast
Dat wordt dus spoelen of een andere tank denk ik..
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
water
je kan de pomp er uit halen en zo het water verwijderen…
het water zakt naar de bodem en zit gezellig met z’n alle bij elkaar op het laagste punt.
als het meeste weg is kan je voor het restant eventueel wat lhm bij de bezine doen. dit kapselt water in en voert het zo af, ik vind dat wel redekijk goed werken.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Ik ga dit morgen of dinsdag maar eens doen dan. Als het echt door dat slangetje komt en dit eindelijk de oplossing zou zijn, ben ik weer een blij mens. Ik was al aan het rond kijken voor een andere wagen namelijk
Michelangelo schreef:paso schreef:Ook nog een goede uitlaat….
Even offtopic: heb je die? of wil je die?
Heb ik teveel. (ZX word gesloopt)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Nog even een noob vraagje. Wat is lhm precies 9ik heb op google gezocht, maar vond geen info) en waar kan ik dat eventueel halen?
Red schreef:Nog even een noob vraagje. Wat is lhm precies 9ik heb op google gezocht, maar vond geen info) en waar kan ik dat eventueel halen?
Liquide Hydraulique Minéral. Dat spul wat ze in het veer/rem/stuursysteem van de meeste bollengeveerde Citroëns mikken. Kan je bij Total-tankstations kopen of bij de Brezan.
Oke, thanxz a lot. en dan gewoon een kleine hoeveelheid bij de bezine gooien?