26 van de 39
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
SM’s TE KOOP
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 16 februari 2009 11:11 PM
  [ # 376 ]

Weet iemand wat die metertjes doen onder de kap van de Belgische SM?
 

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 16 februari 2009 11:42 PM
  [ # 377 ]
adiante schreef:

Weet iemand wat die metertjes doen onder de kap van de Belgische SM?
 

Ter controle van de benzinedruk en de hydraulische druk.
Maar dit is niet standaard,maar wel gemakkelijk. Wink

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 17 februari 2009 01:53 AM
  [ # 378 ]
adiante schreef:

Weet iemand wat die metertjes doen onder de kap van de Belgische SM?
 

Watertemperatuur per cilinderkop en motoroliedruk aan het blok , LHM druk vooraan .

Secundaire kettingen zijn al nieuwe Renold Synergie’s en er zitten echte “BRODIE” nikkel-chromium uitlaatkleppen in .

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 17 februari 2009 02:54 AM
  [ # 379 ]

Tjonge erg interessant! Lijkt me alleen wel lastig uitlezen tijdens een snelle rit. Laughing

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 februari 2009 10:38 AM
  [ # 380 ]

Je moet dus alleen nog de motor eens uitbouwen om de primaire ketting goed te controleren en er eventueel een curved-limiter en een nieuwe spanner op zetten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 17 februari 2009 01:18 PM
  [ # 381 ]

ja klopt en de wagen is echt wel mooi…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 17 februari 2009 01:21 PM
  [ # 382 ]
Gerard70 schreef:

Wel altijd van die verdachte lage kilomterstanden, en dat terwijl de auto al meer dan 30 jaar oud is….

Klokje rond en weer op nul begonnen Grin

sm’s hebben meestal niet veel meer dan 100.000km op de teller hoor…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 februari 2009 01:28 PM
  [ # 383 ]

Ik ken er meer dan genoeg met 2 ton anders Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 17 februari 2009 01:58 PM
  [ # 384 ]

mmm ik ken eigenlijk alleen de wagen van walter die goude .... maar miss is dat in nederland wel anders….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 februari 2009 02:35 PM
  [ # 385 ]

Ik ken ook wel Sm’s met 3 ton en zelfs één met 5 ton op de teller. Daarbij is het absoluut onmogelijk om vast te stellen of er bij de kilometerstanden die op de teller staan nou één ton of twee ton moet worden opgeteld. Ik heb bijna geen sm gezien waar een ingevuld onderhoudsboekje bij zit, of waar alle facturen vanaf nieuw bij zaten.

Daarom denk ik dat, zolang er geen sluitende historie bij een auto is ( zoals bij die van mij Cool  Cool ) je niet kan zeggen hoeveel een auto gelopen heeft.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 17 februari 2009 04:17 PM
  [ # 386 ]

mja zonder revisie houdt een sm motor het geen 2 ton uit toch?
je kan toch al zien of de motor eens is opengeweest dan… en of er dingen vervangen zijn

ik ga der nogal van uit dat mijn wagen niet meer dan 98.000km gelopen heeft, mits ze al vanaf 1978 in de vitrine heeft gestaan….

ik ik vermoed dat er aal het interieur en rubbers toch ook wel te zien is of de wagen 98.000km of 198.000km heeft gelopen?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 februari 2009 04:24 PM
  [ # 387 ]

Ik heb auto’s gezien die werkelijk als nieuw waren maar wél 2 ton gelopen hadden. Daarbij is het zeer zeker mogelijk om 2 ton of meer met een sm motor te doen, mits je er goed voor zorgt. Zo was er bij van der Laan een klant die 5 ton met één motor deed na het plaatsen van een hydraulische spanner en goede primaire ketting en het vervangen van de kleppen. Het kán dus wel, maar je moet er wel wat voor doen natuurlijk hé Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 17 februari 2009 04:43 PM
  [ # 388 ]

en zie je dat dan niet aan pedaalrubbers ?

of krukaslagers?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 februari 2009 04:55 PM
  [ # 389 ]

Nogmaals, bij goed onderhoud kan een sm motor lang mee. En dan zie je dus aan de lagerschalen niet of ie 1,2 of 3 ton gelopen heeft. Immers, je weet niet hoelang die lagers er in zitten en je weet ook niet hoe netjes er met die auto is omgegaan en of er veel en goed onderhoud is uitgevoerd. En afgeragd blok ziet er na 1 ton net zo lsecht uit als een rustig bereden blok na 3 ton Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 17 februari 2009 05:12 PM
  [ # 390 ]

ah oke dus dan tja best is dan zo ver mogelijk terug gaan om de eigenaars te kennen dan denk ik

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
26 van de 39
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook