Mijn ax 1.1 inj. of nouja, mijn, hij is van mij als ‘ie stuk is..
Dat ding loopt nogal hoog stationair.
Nu had ik laatst de accu er een tijdje afgegooid, beetje kortsluiting gemaakt etc. en gestart zonder gas, tijdje laten lopen, gaat ‘ie dat allemaal afstellen, tot zover alles fijn, maar een week later zat ik er weer eens in en weer die veel te hoge stationair. Dus resetten werkte wel, maar effect was snel weer weg.
Kan dat ook anders?
Doe ik iets fout, is er nog een manier om te resetten die beter werkt, kan ik ook handmatig stationair lager zetten?
Is dit ook heel slecht voor het verbruik, maw. verbruikt hij ook meer als je wel aan het gas zit? (stationair verbruik is nu rampzalig natuurlijk, maar gelukkig doe je dat maar weinig)
Dank!
Arne
Heb je de ECU al uitgelezen ?
Het klinkt als een stappenmotorprobleem, maar het kan ook de temp.sensor zijn.
Ik zou echt niet weten hoe dat moet..
Heb wel recent de koppakking vervangen en wellicht een of meerdere stekkertjes niet goed teruggezet, het zijn er ook zo veel.
Als de temperatuursensor het niet doet, raakt hij dan in de war?
En als het een stappenmotorprobleem is, wat moet ik dan doen?
Ik heb hetzelfde probleem.
De auto 3 weken niet gebruikt en vandaag weer eens gaan rijden.
Draaid het 1.1 blokje vol in zijn toeren als ie stationair moet lopen
Weet iemand raad?
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
vol? tot in de toerenbegrenzer?
dan zou ik je gaskabel maar eens checken.
Nee, het is niet de kabel.
Het autootje ging vol gas…............vervolgens gaat er een geel lampje branden (motormanagement?).
Gaat het toerental naar beneden…........ik geef weer gas en het ging nooit meer naar beneden….......
Morgen als het licht is ga ik verder kijken.
Vanmorgen nergens last meer van ...........of nee..
Geel lampje (motorstorings, lijkt een K in te staan) -> uitlezen, sensorfout!!
Als er lambda uitkomt is dat meestal valse lucht
Meestal is hoog stationair een probleem van slechte vacuum of valse lucht, check alle vacuum slangen dus
Komt er lambda uit en je auto stinkt naar benzine + hoog verbruik, lambda echt overleden.
Soms is het hoge stationair er gewoon ineens, en kan het resetten van de ECU (+ pool of ecu stekker even paar tellen los en daarna 5 min stationair laten lopen zonder gas aan te raken) het verhelpen.
Als er echt een sensor fout is loopt ie zoiezo in noodloop wat ook te hoog stationair kan veroorzaken. Maar dan heb je ook of een belachelijk hoog verbruik of zoiezo hortig en stotterig rij gedrag, iig, dat moet je wel merken. En, dan heeft hij altijd het motorstoringslampje + foutcode van betreffende sensor…
Verder… als hij met dit weer (vorst) wat hoger stationair loopt koud… maja, dat mag ie best…..
Ik heb met de TRS wel eens dat hij na lang stuk voor het eerst weer bij stoplicht ofzo ineens hoog loopt (1750 rpm, normaal 900/1000) maar dat is afentoe en daar geef ik eigenlijk niet zoveel aandacht aan ops: