2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Speciale varkensneuzen
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 09 juni 2008 10:49 PM
  [ # 16 ]

De achterlichten die in de super-X zitten zijn wel degelijk origineel, het zijn namelijk wel gewoon de oude smalle achterlichtjes, maar wel met een reflecterende losse hoek op het achterscherm geplakt.

Het is ook geen tussentype, maar gewoon een combinatie van de bekende peugeot motortypen.
De 1300 motor die in de super-X werd ook al in de peugeot 104ZS gebruikt en is later opgevolgd door een “volledig” nieuwe 1400 motor in de GT.

De liggende 1300 motor zat ook in de luxere modellen van de Renault 14, en werd later ook vervangen door de bekende 1400cc metende 150-motor

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 juni 2008 11:56 PM
  [ # 17 ]
Maurice van Mourik schreef:

De achterlichten die in de super-X zitten zijn wel degelijk origineel, het zijn namelijk wel gewoon de oude smalle achterlichtjes, maar wel met een reflecterende losse hoek op het achterscherm geplakt.

Het is ook geen tussentype, maar gewoon een combinatie van de bekende peugeot motortypen.
De 1300 motor die in de super-X werd ook al in de peugeot 104ZS gebruikt en is later opgevolgd door een “volledig” nieuwe 1400 motor in de GT.

De liggende 1300 motor zat ook in de luxere modellen van de Renault 14, en werd later ook vervangen door de bekende 1400cc metende 150-motor

klopt maar toendertijd had de super x toch wat meer power dan de gewone ( Super E ) geloof ik niet?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 10 juni 2008 12:35 AM
  [ # 18 ]

Zo uit m`n blote hoofd:

1100 - 53pk
1300 - 70pk
1400 - 60 of 75 (dubbele carb.)
Specifieke onderdelen voor de 1219 worden zeldzaam omdat ze kort zijn geleverd , namelijk een jaar of 4…
De super-xen hadden ook een sportversnellingsbak naar mijn weten, wie kan dat bevestigen?
De super E en de 11L hebben dezelfde 1100 motoren met 53Pk

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 10 juni 2008 01:41 AM
  [ # 19 ]
Maurice van Mourik schreef:

Zo uit m`n blote hoofd:

1100 - 53pk
1300 - 70pk
1400 - 60 of 75 (dubbele carb.)
Specifieke onderdelen voor de 1219 worden zeldzaam omdat ze kort zijn geleverd , namelijk een jaar of 4…
De super-xen hadden ook een sportversnellingsbak naar mijn weten, wie kan dat bevestigen?
De super E en de 11L hebben dezelfde 1100 motoren met 53Pk

ja een bak met iets kortere verhoudingen dat klopt

Moteur:

1219 cm3 - 75 x 69 mm - 64 ch à 6000 tr/min - 9,3 mkg à 3000 tr/min - bvm 4 - 815 kg - 155 km/h - 7 cv - 155/70 SR 13 XZX.

Par rapport au moteur de la Visa “Super E”, l’alésage est augmenté de 3mm et la puissance gagne 7 ch.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook