Technoloog schreef:r1Ch schreef:Moet er morgen wel mee naar nunspeet ervoor, daar zal die monteur ook zijn.
Als de temperaturen dreigen te hoog op te lopen: Probeer dan de blower op max te zetten, en ook de verwarming vol aan. Als het goed is zal, ook bij een defecte thermostaatklep, er wel hete koelvloeistof richting de warmtewisselaar van de verwarming gaan. Op deze manier gebruik je de verwarming als een inferieure radiator.
Ramen open en de ventilatieopeningen direct naar buiten richten is dan wel verstandig, maar dat ligt wel voor de hand
Daar kwam ik toen ook achter toen ik zat te rijden haha. Mooi rechterraampje open en daar de volle lucht naar toe
Krijg een nieuwe thermostaathuis + thermostaat.
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Nou ik hoop voor je dat het probleem dan is opgelost met mijn zx heb ik zogoed als heel het koelsysteem vervangen en tgoen was het nog niet over!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
r1Ch schreef:Zelf denk ik dat het de thermostaat is. Waarom blijft de temperatuur bij snelheden wel goed en op de snelweg niet? Verder wordt die radiateur niet warm, deze is lauw. Je kan zo je hand erop zetten, ik weet niet of dat goed/niet goed is. Misschien hebben jullie een ideetje?
radiator verstopt denk ik, een radiator die verstopt zit, blijft altijd koud of lauw op bepaalde plaatsen, en kan warme plaatsten ook vertonen, waar er nog iets van doorstroming is…. heb het overlaatst nog gehad met een range rover, was ook de radiator, we hadden ook eerst de thermostaat vernieuwd, maar het bleek toch de radiator te zijn…...
nitRon schreef:r1Ch schreef:Zelf denk ik dat het de thermostaat is. Waarom blijft de temperatuur bij snelheden wel goed en op de snelweg niet? Verder wordt die radiateur niet warm, deze is lauw. Je kan zo je hand erop zetten, ik weet niet of dat goed/niet goed is. Misschien hebben jullie een ideetje?
radiator verstopt denk ik, een radiator die verstopt zit, blijft altijd koud of lauw op bepaalde plaatsen, en kan warme plaatsten ook vertonen, waar er nog iets van doorstroming is…. heb het overlaatst nog gehad met een range rover, was ook de radiator, we hadden ook eerst de thermostaat vernieuwd, maar het bleek toch de radiator te zijn…...
zou kunnen…. radiator vervangen zal de volgende stap dus zijn.
Alhoewel, bij de dealer zeiden ze dat die die temp. wel mag hebben, maar ik zei zo dat het zweet tussen mn bilnaat schiet als ie zo warm wordt.
ik ben er vrij zeker van, maar hou ons in ieder geval op de hoogte, je weet maar nooit
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 26-06-2009
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16v VTR+
Hey Richard,
Ik zit hier vol genot al je belevingen te lezen. Vind het zeer intressant allemaal. Ben zelf nog geen autorijder (dit in verband met leeftijd ) maar het mag bijna . Wil eigenlijk meteen voor een Xsara gaan kijken en daarom vind ik alles wat je meemaakt zeer leuk om te lezen (ookal is het niet allemaal prettig). Leuk dat je zo alles verteld over wat er gebeurt met haar.
Succes met de Xsara en ik zal je zeker blijven volgen
Groeten René
Na 4 jaar Xsara is er nu een C4
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225103/
Ik heb de wagen terug. De temperatuur blijft nu goed tot 150 km/u, harder heb ik nog niet gereden. Het volgende is nu wel dat waar eerst mijn auto net van de 60 graden afkomt, deze nu al op 90 graden staat. Dit lijkt mij vreemd aangezien er dezelfde thermostaat in is gekomen :S
En hij wordt nog wel ietsjes warmer dan 90 graden, maar geen 100 graden.
Prototype schreef:Hey Richard,
Ik zit hier vol genot al je belevingen te lezen. Vind het zeer intressant allemaal. Ben zelf nog geen autorijder (dit in verband met leeftijd ) maar het mag bijna . Wil eigenlijk meteen voor een Xsara gaan kijken en daarom vind ik alles wat je meemaakt zeer leuk om te lezen (ookal is het niet allemaal prettig). Leuk dat je zo alles verteld over wat er gebeurt met haar.
Succes met de Xsara en ik zal je zeker blijven volgen
Groeten René
Leuk hoor!
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
r1Ch schreef:Ik heb de wagen terug. De temperatuur blijft nu goed tot 150 km/u, harder heb ik nog niet gereden. Het volgende is nu wel dat waar eerst mijn auto net van de 60 graden afkomt, deze nu al op 90 graden staat. Dit lijkt mij vreemd aangezien er dezelfde thermostaat in is gekomen :S
En hij wordt nog wel ietsjes warmer dan 90 graden, maar geen 100 graden.
[...]
Nou weet ik niet exact hoe het koelsysteem eruit ziet, maar als de thermometer achter de thermostaatklep zit, en die laatste ging te laat pas open staan, of niet ver genoeg, dan is het wel logisch dat je de temperatuur nu veel sneller ziet oplopen.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Technoloog schreef:r1Ch schreef:Ik heb de wagen terug. De temperatuur blijft nu goed tot 150 km/u, harder heb ik nog niet gereden. Het volgende is nu wel dat waar eerst mijn auto net van de 60 graden afkomt, deze nu al op 90 graden staat. Dit lijkt mij vreemd aangezien er dezelfde thermostaat in is gekomen :S
En hij wordt nog wel ietsjes warmer dan 90 graden, maar geen 100 graden.
[...]Nou weet ik niet exact hoe het koelsysteem eruit ziet, maar als de thermometer achter de thermostaatklep zit, en die laatste ging te laat pas open staan, of niet ver genoeg, dan is het wel logisch dat je de temperatuur nu veel sneller ziet oplopen.
Nu is ie dus binnen 6 á 7 minuten op bedrijfstemperatuur, is dit niet een beetje snel dan? Dit bestaat uit 1.5 km 30km/u, 0.5 km 50 km/u en 1 km 80 km/u.
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
r1Ch schreef:[...]
Nu is ie dus binnen 6 á 7 minuten op bedrijfstemperatuur, is dit niet een beetje snel dan? Dit bestaat uit 1.5 km 30km/u, 0.5 km 50 km/u en 1 km 80 km/u.
2 km bebouwde kom, met 4 stoplichten, en dan de snelweg op, met 100 op de teller: dan zit ik na ongeveer 10 a 12 minuten op/voorbij 100°C olietemperatuur. (Olietemperatuur is belangrijker dan watertemperatuur, maar is in de regel ook langzamer.) Dus dat klinkt wel in orde.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
mij vorige xsara stond altijd op 90 graden, was een phase 2 met airco, en men huidige is phase 3 met airco, en die gaat bijna nooit naar 90, altijd rond de 75 a 80, en er zit ook een nieuwe thermostaat in , en een nieuwe warmtecontact.. begrijp het ook niet goed, maar het is wel zo als je er 2 hebt gehad, kan je ze een beetje vergelijken he… heb dat altijd raar gevonden
nitRon schreef:mij vorige xsara stond altijd op 90 graden, was een phase 2 met airco, en men huidige is phase 3 met airco, en die gaat bijna nooit naar 90, altijd rond de 75 a 80, en er zit ook een nieuwe thermostaat in , en een nieuwe warmtecontact.. begrijp het ook niet goed, maar het is wel zo als je er 2 hebt gehad, kan je ze een beetje vergelijken he… heb dat altijd raar gevonden
Ja, dat hoor je wel vaker hier dat de ph 3 modellen niet zo warm worden (1.6 16v). Dan zit er toch ook geen thermostaat in van 89?
ik heb de 6488.89/J van vernet in de mijne zitten, maar hoeveel graden hij is weet ik niet… ik heb gewoon gekeken bij hbase voor een xsara van 2003 en er staat maar 1 soort aangeduid
Die .89 in het nummer staat dus voor 89 graden