Hij zit met schroefdraad in de naaf , er uit meppen zal je niet meevallen.
En als het lukt heb je een probleem om de nieuwe er in te houden
Locktite en roest zorgen er voor dat het vaak vreselijk vast zit.
Ik zit zelf te denken aan een ring met nokken die in de omtrek van de fusee vallen
Aan deze ring een stuk pijp lassen.
Fusee even losmaken uit de draagarm , ring er om , fusee weer in de draagarm , moer er een stukje op en scheuren maar
Deze Facom doppen zouden tegen kunnen vallen omdat hij maar in 2 van de 4 nokjes van het borghoedrandje van de kogel grijpt. Je moet dan voorzichtig te werk gaan.
Ik ken iemand wiens broer gereedschaps maker is, die eens één heeft gemaakt met 4 nokjes. Dat was wel een groot succes.
En nee, die worden niet gemaakt op bestelling voor het CiFo. Ook voor mij was er helaas geen mogelijkheid. Al heb ik het dopje wel eens mogen lenen.
Uiteindelijk is er maar één goede methode die altijd werkt.
Fuseelichaam uitbouwen, in de bankschroef, ijzeren pijp aan de kogel vastlassen, en losdraaien. In bepaalde gevallen soms wat over-done, maar in andere gevallen moet je wel.
Het is in elk geval een leuke en leerzame klus.
Test
De aandrijfas heb ik gisteren vervangen. De klus was goed te doen. Weer wat bijgeleerd! De keerring van de bak was zo knoeterkeihard dus die heb ik vervangen!
Ik heb meteen de auto van overal goed bekeken, en zo zag ik dat er naast boven de opvangrubber van de achterdraagarm een er een deel is weggerot. (Een paar centimeter) Dit was mij wel bekend en het roesten is niet verder gegaan. De rest erom heen is nog keihard. Hoe denkt de APK hier over denken jullie?