Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat komt omdat de H4 een dim licht en grootlicht ineen heeft, en daardoor meestal een grote spiegel in plaats van twee kleine spiegels.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Om die gele ‘potjes’ in de verstralers te plaatsen, moet de spiegel daarvoor los van het lampglas? Of kunnen die lampen open?
Ik heb er op Citromobile 2 gekocht maar ik vraag toch maar liefst even na voor ik ga wringen aan lampen die toch niet open gaan…
Gauthier
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
De potjes of bolletjes (of de restanten daarvan) zijn los te wippen van de reflector aan de achterzijde, er zit een ring aan vast die het zaakje op de reflector geklemd houdt.
Kijk wel uit met monteren (vastdrukken) want die dingen zijn ontzettend fragiel.
Dus als je je lamp niet wil losmaken of ontzettend wil pielen met een stofzuiger om de scherven te verwijderen (jaja eigen ervaring) voorzichtig aan.
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
ik ga er dus mee wachten tot alles uit elkaar gaat om de voorvleugels te herschilderen. De potjes gaan even het schap op.
Dank je voor het advies.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Houdt er ook rekening mee dat H4 3 stiftjes (massa, normaal en groot licht) heeft en H1 maar 1 (massa via het chassis van de lamp).
Je hebt daarom voor H4 een ander stuk laatste kabelboom nodig anders gaat het niet werken
Tevens is het waarschijnlijk mogelijk de gele bol van de H4 lamp te hergebruiken als je de metalen krammetjes open wrikt en een normale H4 lamp pakt die qua chassis hetzelfde is. Wel is het mogelijk dat deze gele bol van kunststof is, waardoor je geen veel fellere lamp moet hergebruiken.
Succes !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Die laatste stukjes kabelboom zijn bij de bekende D-onderdeel-handelaren wel te verkrijgen…....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
GW-tje schreef:Die laatste stukjes kabelboom zijn bij de bekende D-onderdeel-handelaren wel te verkrijgen…....
Natuurlijk, vergeten te vermelden. Het is echter zuur als je denkt lekker aan de slag te gaan, alles open hebt liggen en je kunt niet verder omdat je die stukjes kabelboom niet hebt, daarom mijn antwoord dat je ze dus beter vooraf in huis kan halen (indien het nieuwe lamptype afwijkt van wat je nu in de auto hebt zitten).
Succes !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Allemaal bedankt voor de vele reacties. Ik merk wel dat ik niet helemaal thuis ben in het verlichting wereldje
Wat ik op de foto zie zit er soort geel sokje wat dan de reflector is? over een h4 lamp, die ik er nu in heb zitten?
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Smakman schreef:Allemaal bedankt voor de vele reacties. Ik merk wel dat ik niet helemaal thuis ben in het verlichting wereldje
Wat ik op de foto zie zit er soort geel sokje wat dan de reflector is? over een h4 lamp, die ik er nu in heb zitten?
Een reflector is als een spiegel, hiermee bedoelenwe dus de koplamp zelf die in de lampenbak gemonteerd zit (en normaal gesproken nooit vervangen hoeft te worden). Het H4 lampje / peertje kan met een geel doorzichtige kap zijn uitgevoerd, maar meestal krijg je ze zonder. Als je H1 lampen wilt toepassen met geel licht dan zul je hoogstwaarschijnlijk gele glaasjes in je reflectors moeten hebben omdat het glas van het H1 peertje zover ik weet alleen maar in blanc doorzichtig is te krijgen.
Succes !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Aha dus je het gaat eigenlijk om de koplamp waar het peertje in zit of het peertje zelf dat geel moet zijn en het liefst allebei neem ik dan aan.
H1 bolletjes zijn ook in de gele versie verkrijgbaar
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Smakman schreef:Aha dus je het gaat eigenlijk om de koplamp waar het peertje in zit of het peertje zelf dat geel moet zijn en het liefst allebei neem ik dan aan.
Dat maakt niet uit, gele lamp of gele unit: geel licht heb je. Zo had ik ‘t op mijn Beierse bom: gewoon met gele H4tjes in een standaard (Golf II ) unit. Waarbij je inderdaad de gele kokertjes van de H4 pitten over zou kunnen zetten op gewone witte lampen.
H1 is er zeker in geel: veel gebruikt in opbouw mistlampen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
bartjes schreef:Smakman schreef:Allemaal bedankt voor de vele reacties. Ik merk wel dat ik niet helemaal thuis ben in het verlichting wereldje
Wat ik op de foto zie zit er soort geel sokje wat dan de reflector is? over een h4 lamp, die ik er nu in heb zitten?
Een reflector is als een spiegel, hiermee bedoelenwe dus de koplamp zelf die in de lampenbak gemonteerd zit (en normaal gesproken nooit vervangen hoeft te worden). Het H4 lampje / peertje kan met een geel doorzichtige kap zijn uitgevoerd, maar meestal krijg je ze zonder. Als je H1 lampen wilt toepassen met geel licht dan zul je hoogstwaarschijnlijk gele glaasjes in je reflectors moeten hebben omdat het glas van het H1 peertje zover ik weet alleen maar in blanc doorzichtig is te krijgen.
In mijn 21 van ‘71 zit het gele “glas” in de reflector. Het lampje is gewoon wit.
Succes !
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
H4 6 volt
Een interssante discussie waar ik graag ng een aspect aan toe voeg. Ik weet dat er ook H4 in de 6 volt variant bestaan. Mijn koplampunits zijn in principe niet gechikt voor H4 lampen, er horen de oude duplo lampen in, weet iemand of H4 wel in zo’n oude unit kan, Ik doel hierbij op lichtspreiding etc. Weet iemand overigens waar ik deze lampen kan kopen.
Traction 11BL 1939
Traction 11BN 1949
C4 1.6 THP AGS 2011
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
In mijn Panhard zat ook H4 in een normale Duplo-reflector. Dimlicht ging wel, grootlicht leek nergens naar.
Zou het niet doen….
Citroen!