Gert’s Xsara 1.6 16v G3, Dynamo + Stuurpomp vervangen….
gerrit313
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 08-04-2007

Gepost: 03 juni 2008 12:52 AM

Hallo,

ik rij al zo’n anderhalf jaar rond in een Xsara Coupe 1.6 16v op LPG uit 2001 en heb er inmiddels al de nodige problemen mee gehad, zoals een lekke condensor van de Airco (730 euro), een startmotor (340 euro), een lekkend termostaathuis (nieuwe pakking door de dealer) een kapote benzineopvoerpomp (zelf vervangen).

Nou is vorige week mijn dynamo gesneuveld door lekkage van de stuurpomp. Ik heb eigenlijk geen zin meer om weer zo’n 900 euro er in te steken voor een nieuwe stuurpomp in dynamo, dus wil ik deze zelf gaan vervangen met 2e hands onderdelen.
Ik heb wel een vraagbaak voor de Phase 1 maar daar zit alles toch net ff iets anders in elkaar dan bij mijn auto, dus ben ik hier op zoek naar wat info over het onstpannen van de multiriem en het vervangen van de stuurpomp en de dynamo.
Je zou de multiriem moeten kunnen ontspannen door een sleutel te zetten op de poulie van de automatische spanner maar dan draai ik de bout alleen maar los.

Dus kan iemand mij vertellen hoe het ontspannen van de Multiriem en zijn werk gaat en evt hoe te werk te gaan om de stuurbekrachtigingspomp en de dynamo te vervangen. Het gaat overigens om een Xsara met airco (climate controle) dus de multiriem drijft de dynamo, stuurpomp en de aircopomp aan.
  Ik heb overigens al een nieuwe multiriem gehaald, 1 liter olie voor de stuurbekrachtiging en slangenklemmen om evt slangen aan te sluiten, ben ik dan kompleet of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor de reacties

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook