Een wielmoer is dol. Nu vraag ik me af hoe ik dat kan fixen?
Moet je alles gewoon opboren en nieuwe draad erin tappen en ook je velg aanpassen of zijn er bussen voor?
Weet iemand ook welke maat het is?
Groet
http://www.thuisuiteten.eu
Voor elke keuken een passende oplossing
(bougie werkt samen met visapowerrr)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik zou niet gaan boren en tappen maar gewoon het hele zaakje verruilen voor een sloop-exemplaar. Wellicht is het tevens een prima gelegenheid om eens een kritische blik te werpen op je adals of veerpoten en indien nodig twee vliegen in een klap te slaan.
Is dat een giga klus? Zit je dan niet met je lager en zo?
Het lijkt me een grote sleutle klus.
klopt dat?
Het gaat om een voorwiel
http://www.thuisuiteten.eu
Voor elke keuken een passende oplossing
(bougie werkt samen met visapowerrr)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gaat het om voor af achter?
het gaat om een voorwiel
http://www.thuisuiteten.eu
Voor elke keuken een passende oplossing
(bougie werkt samen met visapowerrr)
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
bougie schreef:het gaat om een voorwiel
Is best te doen , een volledige tweedehands naaf met lager en onderste kogel nog in vervang je op een uurtje .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Citroën Forum index > BX
Bx-en hebben bouten, geen moeren….
Gr Martijn
Niet lopen klooien met tappen en dergelijke. De kans is groot dat de nieuwe schroefdraad lang niet zo sterk is als de oude. Daarbij zitten er dan grotere schroefdraadgaten in je naaf waardoor je weer een andere wielbout nodig hebt. Mijn advies: andere naaf er op. Als je BX niet dagelijks hoeft te rijden zou ik persoonlijk een naaf + fuseehuis van de sloop scoren en dat voorzien van ene vers wiellager en dat er onder prutsen.
Schijt aan originaliteit.
ik heb dit achter gehad, iets minder eng in mijn ogen dan een voorwiel.
Heb de draad schoongemaakt met een passen tapje, een nieuwe boot gehaald en deze op 60nm vastgezet. (had het gevoel dat íe toen begon door te draaien, maar dat kan puur een gevoel zijn)
Daarvoor een paar weken met 3 bouten erin gereden.
“men” zegt dat t staal van de bout zachter is dan de naaf, dus dat je bout rotgaat i.p.v. je naaf. Al met al had ik toch niet het idee dat de naaf helemaal ok was, maar goed. Voor zou ik inderdaad de boel lekker vervangen.
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Ik heb wel eens een setje bijna dolle wielbouten gehad op mijn achterwielen. Dat beviel niet zo; ik moest ze plm. 1x per week een paar slagen geven.
Nieuw setje erin, over, nooit meer last van gehad.
Met andere woorden: heb je al een andere wielbout geprobeerd? Als je een goede naast een slechte bout houdt zie je snel het verschil; de slechte is veel dunner waar ie in de naaf grijpt. Is dat niet zo, dan is de naaf loos.
Ich bin ein Breaker