Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Jaja, gistermiddag pletterde het voorste deel van m’n uitlaat naar beneden, waardoor een zekere gemiddeld GTI-tje een minderwaardigheidscomplex heeft overgehouden….
In ieder geval had ik al een dikke week een compleet nieuwe uitlaat voor m’n TCT in de auto slingeren, waardoor ik nu wel genoodzaakt was om deze te monteren. Dus de XM op straat op de krik gezet en klussen maar.
De oude was zo gedemonteerd, zeker als je ook nog de bak van het reservewiel loshaald.
Alleen bij het monteren van de middelste dwarsdemper kwam ik een hand te kort, maar met een krik lukte het wel.
Cement op de flensen, klemmen erop, vastzetten, starten en er dan achterkomen dat de langste pijp het plaatje achter de katalysator raakt (waarom zitten daar geen beugels met rubbers, zoals bij de ZPJ-V6???)
Dus weer opnieuw de beugels lossen, uitlaat richten en weer starten… Klonk weer goed, dus opgeruimd en een biertje gepakt.
Vanmorgen ging het bijna goed, alleen na het eerste stoplicht klonk het weer alsof er een demper loshing. Alles zit nog gewoon vast
Daarnaast zag ik in de lichten van de achterliggers in de Beneluxtunnel een flinke rookwolk achter m’n auto
Hoeveel van dat cement moet je er tussen smeren? Ik smeerde er een laagje van 1-2mm ertussen.
Wat is nu de goede volgorde van monteren? Ik ben van de laatste demper richting de katalysator gegaan?
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Een laagje van net geen mm is in principe al voldoende. Dat cement dat rookt flink de eerste keer dat het goed warm wordt, niets aparts dus.
Verder hang je een uitlaat van voor naar achteren op.
Ja, dat spul waarmee ze muurtjes bouwen
Is een (klein) beetje te vergelijken met vloeibare pakking…