Op Citroën.be zie ik dat de 1;8 16V vervangen is door de 1.6 16V met 122 pk: da’s één van die nieuwe motoren uit de samenwerking met BMW als ik me niet vergis?
Ik denk dat voor de ‘kleine’ rijder (minder dan 10000 km per jaar) dit in België wel interessant kan zijn!
Wek jammer dat je niet voor de Exclusive kan gaan: in België enkel nog Exclusive op HDI’s.
Voorts ook wel jammer dat de kleuren en uitrustingen in België zo beperkt zijn! Geen alcantara bekleding, bij C4 Picasso geen rode kleuren meer, geen geel ook. Ze doen iets tèveel aan rationalisering
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 24-03-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 155 MAN6 Exclusive
- BX .
- ZX 1.4i Reflex
- Xsara Picasso 1.8I 16V
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV
- C3 Picasso .
zou de moter dan niet te licht uitvallen tegenover de zwaarte van de auto?
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Das een fout in de configurator !
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik denk niet dat het een fout is want ik dacht dat ik ook promotie gezien had met de picasso 1.6 benzine met 125pk.
Dus hij is wel degelijk verkrijgbaar denk ik.
Vergeet niet dat de 2.0 benzine bij ons niet meer te krijgen is en enkel de 1.8 overbleef.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Hier een screenshot van de promotie die ze voeren:
Een raadsel
Het stoort me ook erg dat ze bij de (Grand) C4 Picasso adverteren met de 18” krakatoa velgen terwijl die bij ons ook al niet leverbaar zijn! Zucht
Zal dezelfde motor zijn als in de Pug 308.
Heb ik mee gereden, wel snel, maar je rijdt ook veel toeren (lawaai).
Ik vond de 1.8 lekkerder rijden.
C4 Picasso 1.8 Ligne Business (2008)
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Martijn de Ruijter schreef:Das een fout in de configurator !
Gr Martijn
Ik had het fout! Er komen inderdaad twee nieuwe motoren aan voor de Picasso, de 120 PK motor en de 150 PK THP motor. Eindelijk…
Gr Martijn
1.6 VTi 120
Verbruik (normen EEG 93/116)
Stadsverkeer (L/100 km) 10,1
Verkeer buiten de stad (L/100 km) 6,0
Gemengd (L/100 km) 7,5
CO2-uitstoot (g/km) 177
Dit zijn de gegevens van de site. VTi = is dat niet de benaming die Honda ook gebruikte? Gaat het hier wel om die THP-motor?
zo’n auto kost ook geen drol daar..
Citroën is in België zo groot geworden door de agressieve prijzenpolitiek. Ik vraag me af hoelang ze dat nog kunnen volhouden. Maar ons hoor je daarover niet klagen
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De THP is feitelijk dezelfde Prince motor (BMW-PSA joint venture) als de VTi maar dan met turbo.
VTi is dus het EP blok zonder, THP is het EP blok met turbo.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
cocico schreef:Citroën is in België zo groot geworden door de agressieve prijzenpolitiek. Ik vraag me af hoelang ze dat nog kunnen volhouden. Maar ons hoor je daarover niet klagen
Nog erg land, want citroen blijft gewoon winst maken
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Cocico Oostende schreef :
Het stoort me ook erg dat ze bij de (Grand) C4 Picasso adverteren met de 18” krakatoa velgen terwijl die bij ons ook al niet leverbaar zijn! Zucht
Ik denk dat de benaming van die 18’ velgen ondertussen veranderd is : vroeger heette die inderdaad “krakatoa”, ondertussen noemen die “atacana” : ik heb die besteld op mijn nieuwe C4 Picasso 5d. die zal geleverd worden begin augustus (prijs van 4 velgen, zonder banden = 1070 euro, eventueel nog een korting verkrijgbaar)
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
nattietje schreef:Wij hebben de 1.6 HDi motor (110pk als ik me niet vergis).
Wij vinden hem niet te licht maar dat is natuurlijk afhankelijk van je rijstijl en wat je verlangt.
Dat is de “oude” 1.6, hier gaat het over de nieuwe 1.6 motoren die de 1.8 en 2.0 gaan vervangen!
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
knight-rider schreef:nattietje schreef:Wij hebben de 1.6 HDi motor (110pk als ik me niet vergis).
Wij vinden hem niet te licht maar dat is natuurlijk afhankelijk van je rijstijl en wat je verlangt.Dat is de “oude” 1.6, hier gaat het over de nieuwe 1.6 motoren die de 1.8 en 2.0 gaan vervangen!
Nee, nattietje spreekt over de HDI.
Dus verre van een oude motor.
Maar dit onderwerp gaat over de bezine motoren.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
De 1.8 16V is in NL ook niet meer te bestellen, daarvoor in de plaats komt per direct de 1.6 VTi en voor de 2.0 EB6V/2.0 Aut. komt de 1.6 THP met 150 pk