9 van de 57
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Bandentopic "A"-alternatieven
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 24 maart 2011 03:35 PM
  [ # 121 ]

Maar ik vraag me af of die mensen die zo rotsvast overtuigd zijn over de enorme verschillen tussen Michelin onder de DS of een ander merk, of die wanneer ze geblindoekt naar een DS worden gebracht en wanneer ze er in zitten de blinddoek af mogen doen, of ze dan nog steeds (zelf rijdend, ook over een natte baan) het verchil kunnen duiden tussen de een of de andere band en of ze 9 van de 10 keer kunnen zeggen: dit is een Michelin en dit niet.

De uitslagen zijn gewoonlijk 50/50 en dat haalt een konijn ook.

Volgens mij heeft DS Am(b)rulance aangeboden om een test te organiseren. Geen idee of er animo voor is.

Ik hoef die test niet te doen, ik lijk war dat betreft op het konijn…..

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 maart 2011 03:47 PM
  [ # 122 ]

Ik hoop alleen dat ik nooit een noodstop hoef te maken als camembert achter me rijdt met zn federals…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4929
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 24 maart 2011 03:53 PM
  [ # 123 ]

Misschien is zijn reactiesnelheid heel hoog en die paar tienden van een seconde maken het verschil. Motorrijders zijn gewend aan bepaalde situaties en reageren gemiddeld sneller dan de meeste automobilisten bijvoorbeeld.

Nog mooier is iemand met een heel snelle reactie die op heel erg goede banden rijdt. Very Happy

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 maart 2011 04:11 PM
  [ # 124 ]

zoals ik! hahahaha

haha

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 maart 2011 04:31 PM
  [ # 125 ]

Het is allemaal een kwestie van geld. Het enige wat ik uit dit hele topic kan opmaken is dat men de goede michelin banden te duur vind en dus zo goedkoop mogelijk een alternatief wil vinden wat qua rijeigenschappen vergelijkbaar is met michelin.

Jongens: vergeet het.

Of bloeden voor michelins en relatief veilig op weg, of el cheapo de weg over met een groter risico… Ik hoop dan echter wel dat je niet door mijn buurt komt als de weg nat is…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 24 maart 2011 06:36 PM
  [ # 126 ]

Of je stapt over op moderne banden, zoals bv die continentals. Het staat eh.. anders, maar volgens de duitse test is de remweg praktisch hetzelfde en blijft het comfort ook goed. Als ik het goed herinner werden de continentals in de test wel met binnenbanden gemonteerd en omdat ze breder zijn dan origineel is je maximale stuuruitslag beperkt.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 maart 2011 06:57 PM
  [ # 127 ]
boeman schreef:

Als ik het goed herinner werden de continentals in de test wel met binnenbanden gemonteerd en omdat ze breder zijn dan origineel is je maximale stuuruitslag beperkt.

En weer nadelen dus… ten eerste is het niet de bedoeling een tubeless band mét binnenbanden te monteren en ten tweede is dus de stuuruitslag beperkter… weer een “net niet” oplossing dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4929
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 24 maart 2011 07:46 PM
  [ # 128 ]

Maar wat ik me dan afvraag: het zal toch niet zo zijn dat alleen de Michelin band het meest geschikt is voor de DS? Er moeten toch andere banden zijn die heel erg dicht in de buurt komen lijkt me en dan heb ik het over de veiligheid.

Mijn Jaguar had Dunlop banden, deze banden zijn indertijd speciaal ontwikkeld voor de Jaguar XJ6 en dat was een goede band, maar had wel vaak last van hoogteslag. Ik heb er in 1996 nieuwe Pirelli’s op gezet en die reden alleen maar beter in mijn beleving.

De DS kwam ooit met de Michelin X band als ik goed ben geïnformeerd en ik heb daar nog mee gereden, heel fijne band volgens mij, maar die is er ook al tijden niet meer toch?

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 24 maart 2011 07:51 PM
  [ # 129 ]
Han S schreef:

Nou was ik van de week bij een partner garage en die dachten er anders over. Dat Michelin geweldige banden maakt, daar zal geen twijfel over bestaan. Toen ik de Continentals onder onze Peugeot 206 verving door Michelin Energy saver (195-55-R15 wordt ook al moeilijk verkrijgbaar) ging het comfort met sprongen omhoog in mijn beleving.

Maar ik vraag me af of die mensen die zo rotsvast overtuigd zijn over de enorme verschillen tussen Michelin onder de DS of een ander merk, of die wanneer ze geblindoekt naar een DS worden gebracht en wanneer ze er in zitten de blinddoek af mogen doen, of ze dan nog steeds (zelf rijdend, ook over een natte baan) het verchil kunnen duiden tussen de een of de andere band en of ze 9 van de 10 keer kunnen zeggen: dit is een Michelin en dit niet.

Ik ben moderator op een hi fi forum en daar hebben we voortdurend discussies over de enorme verschillen tussen apparatuur en kabeltjes. En dan organiseren we weer eens een dubbelblinde test bij mij in de studio en wat denk je? Niemand van die tientallen audiofielen met de gouden oortjes kan het verschil aantonen tussen een kabeltje van de Gamma van een paar euro en een kabel van een exotische fabrikant van 1500 euro of meer, of het verschil tussen een Sony versterker van 170 euro en een heel dure waarvan ik het merk hier niet noem, maar die wel 30.000 euro kost.

De uitslagen zijn gewoonlijk 50/50 en dat haalt een konijn ook.

Is er overigens nog iemand naar die avond aan de Jisperweg geweest?

Ik ben benieuwd welke “partner” dat dan geweest is, ik kan me niet voorstellen dat je als garagist aan een DS klant andere banden dan Michelin probeert te verkopen of daar een ander advies over geeft Wink

En het verschil is zeker te merken hoor, zeker als je dagelijks en niet zo nu en dan in een DS rijdt, natuurlijk is het wel zo dat hele volks stammen die eigenlijk niet benodigde papieren (pecinia) hebben toch een DS rijden omdat er dan tenminste naar ze gezwaaid wordt, tegen deze groep zou ik willen zeggen : ” pas uw hobby aan uw budget aan of vice versa”  Mr. Green

Onder een DS horen Michelins en geen Hancook, Vredestein of andere Peppie en Kokkie banden Wink

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4929
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 24 maart 2011 08:15 PM
  [ # 130 ]

Bandenmerken personenauto’s

Accelera
Accis Plus
Advan
Ambassador
Antyre
Armstrong
Arrowspeed
Avon
Barum
BCT
BFGoodrich
Blackstone
Bridgestone
Ceat
Ceat
Clear
Clear
Continental
Cooper
Courier
Dayton
Debica
Delfin
Dunlop
EP
Euromaster
Eurotyre
Event
Falken
Federal
Firenza
Firestone
Flamingo
Forceum
Formula
Fortuna
Fulda
FullRun
Gajah Tunggal
General
Gislaved
Goodyear
Hankook
Hero Tire
Infinity
Interstate
Kenda
Kingstar
Kleber
Kleber
Kormoran
Kumho
Lassa
Linglong
Mabor
Maloya
Marangoni
Marshal
Mastercraft
Mastersteel
Maxxis
Merit
Metzeler
Michelin
Milestone
Nankang
Nokian
Novex
Novex
Pace
Pirelli
Platin
Regal
Roadhog
Rotex
Runway
Sava
Sava
Semperit
Silverstone
Sonar
Spector
Sportiva
Star Performer
Stunner
Tigar
Tornado
Toyo
Triangle
Tyfoon
Uniroyal
Viking
Vredestein
Wanli
Westlake
Yokohama
Zeetex
Zeetex

Wat denk je, zal er een merk tussen zitten die geschikte banden maakt?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 maart 2011 08:30 PM
  [ # 131 ]

Ja Han, dat merk heet Michelin.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 24 maart 2011 08:38 PM
  [ # 132 ]
Han S schreef:

Is er overigens nog iemand naar die avond aan de Jisperweg geweest?

Ja hoor, ik was daar ook, en CamemBert ook.
Leuke avond, leuk verhaal en goede opkomst.

En gezellig, alles in goede harmonie.

Hier lijkt dat even minder te worden, met een paar mensen die vanuit hun absolute gelijk anderen willen verbieden een eigen afweging te maken tussen originaliteit, budget, vermeende veiligheid en comfort.
Onder een DS zouden alleen Michelins mogen? Wat een flauwekul! Het wás ooit een zeer vooruitstrevende band, met voor die tijd unieke eigenschappen. Het is nog steeds een erg goede band, misschien enkele procenten beter dan anderen. Maar wel véél duurder, zeker per versleten kilometer.

Ik heb de afgelopen 10 jaar zo’n 225duizend kilometer met mijn DS’en gereden, op XVS-en, op Hankooks, op Kuhmo’s, op Continentals, op winterbanden en zelfs op originele XAS-en. Ik rijd dag en nacht, zomer en winter, zon en sneeuw, over de meest akelige polderweggetjes en met 150-plus over de péage (mét vouwwagen). Persoonlijk vind ik de Michelins het geld niet waard. Dus heb ik mijn geld elders uitgegeven, bijvoorbeeld aan betere verlichting, omdat dat voor mij meer bijdroeg aan de veiligheid. Dat is mijn afweging geweest, en ik heb het volste begrip en respect voor iemand bij wie de beslissing anders uitpakt. Natuurlijk had ik nog veel beter een Toyota Landcruiser kunnen kopen om door de sneeuw te kunnen rijden, maar daar gaat het hier helemaal niet om.

Voor wat betreft de suggestie dat er geen binnenbanden in een tubeless band horen: dat is onwaar. Een tubeless band heeft een neopreen binnenlaag die de band goed luchtdicht maakt, en een sterke hiel waardoor de band goed achter de hump blijft zitten, en is daarom geschikt als tubeless. Punt. Er is geen enkele technische reden dat je daar geen binnenband in zou mogen doen.

Stop ook maar liever met de suggestie dat het gevaarlijk zou zijn om op Vredesteins of andere normale merken te gaan rijden. Als het echt om de laatste meter remweg e.d. ging, zouden wij allen criminelen zijn omdat we zonder ABS, ESP, TractionControl etc etc durven te rijden.

Er is niks mis met een Classic Sprint. Behalve dan dat ze zo vreselijk lelijk zijn… daarin wint zelfs de Federal het ruimschoots. Maar dat is dan weer een persoonlijke mening…

  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 maart 2011 08:44 PM
  [ # 133 ]

Waarom geen binnenband in een tubelessband? Nou hierom misschien? Door het rollen vervormd de de band en wordt warm, als er in de band lucht zit kan deze z’n warmte weer afvoeren naar de velg, zit er een binnenband in (isolatie) dan wordt het afvoeren van warmte lastiger.. ook wordt er meer warmte opgewekt omdat er tussen de buiten en binnenband ook wrijving ontstaat. Doordat de band warmer wordt kunnen de eigenschappen nadelig beinvloed worden, om nog maar te zwijgen over wat een te hoge temperatuur kan betekenen voor de hechting van het loopvlak aan het karkas.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 24 maart 2011 08:52 PM
  [ # 134 ]

Niemand suggereert dat een tubeless niet te prefereren zou zijn, maar onze velgen zijn daar nu eenmaal niet geschikt voor.
De argumenten die jij geeft gelden net zo goed voor een Michelin XAS of XVS met een binnenband.

We hebben deze vraag dinsdag expliciet gesteld aan de man van Vredestein, en zijn antwoord was volkomen duidelijk: er is niets aan een tubelessband dat deze minder geschikt maakt voor een binnenband dan een non-tubeless.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 maart 2011 09:00 PM
  [ # 135 ]

Wat erg grappig is, want tijdens mijn opleiding in de jaren ‘90 was het JUIST de firma Vredestijn die ons tijdens een college over bandentechniek en voertuig dynamica PRECIES het tegenovergestelde vertelde…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
9 van de 57
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook