ppvandep schreef:@goddess; ik denk dat een aantal voordelen die je noemt niet zo zeer te danken zijn aan de “vrachtwagen"banden, maar aan de breedte van 195. Ik heb met 185, 205, 195 en nu weer 185; ik vind de breedte van 195 het beste passen bij de auto, maar het nadeel vind ik dat deze band tegen de binnenschermen aanloopt.
Goedemorgen meneer van Dep,
Ja dat had ik al gelezen dat jij daar last van had gehad. Maar ik begrijp echt niet hoe dat mogelijk is geweest bij jouw voiture want ik heb echt nergens last van zelfs niet op de hoogste stand.
Wel in een ver verleden met XVS’sen meegemaakt en dat bleken verbogen schotten te zijn die de hoogteregelaar en halve voortrein etc. verbergen voor vuil en viezigheid. heb ik toen losgehaald en uitgedeukt.
Rubber compound van deze Michelin Agilissen lijken toch wel lekker aan het asfalt te plakken hoor. Zijn natuurlijk hageltje nieuw dus dat is pas op de langere termijn te beoordelen denk ik.
Gewicht van de DS ligt natuurlijk voor 85% op de voorsteven dus ook dat lijkt de banden tot nu toe wel hun recht te doen. We gaan het meemaken ; )
C’est une voiture du ministre !
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
85% lijkt me wat veel. Even googlen levert een geschatte 70 % op de vooral op. Vergeet niet dat de motor en een deel van de bak achter de vooras ligt, in tegenstelling tot bijv de CX…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Allen,
Blijft interressant, die bandjes! Voor mij alleen Michelins, ik heb vstein al eens geprobeerd. Met de km die ik maak per jaar waren ze nog zo slecht niet, maar ja, die auto is nou eenmaal om die Michelins heen ontworpen. Daar moet je respect voor hebben. Veilligheid gaat voor alles, dus voor mij Michelins nu (vader inmiddels), roldgordeltjes rondom etc. Je kan zelf zo voorzichtig zijn als wat, en een voorbeeldig bestuurder, maar dan zijn er nog x miljoen andere weggebruikers…....
Die prijzen van Michelin zijn inderdaad waanzinnig. Maar hoe vaak wissel je nou bandjes? En wat geven we wel niet uit aan de andere zaken aan de DS? Ik heb net voor bijna 800 eurotjes een neiuwe pomp en eeen radiatuer gekocht. Ook veel! Maar we doen het toch. Safety-related zaken moet je dus niet op bezuinigen. Ik zou wel willen weten of we niet gezamelijk, via de club ofzo, een bulkorder kunnen maken voor die Michelins, en dan een flinke korting bedingen. Zijn we allemaal bij gebaat…..
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Lijkt me geen slecht idee, Hilco
Vraag me wel af waarom ze in Groot-Brittanië zoveel goedkoper zijn.
http://www.classictyrestore.com/en/180r15/59-180hr15-89-h-michelin-xas-tt.html
£148.20 = €173.69 (dat is toch al snel 50€/band minder dan de prijzen die ik elders zie)
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar komt dus nog wel VAT (BTW) bij
Dan zit je ook rond de 210 Euro.
En dan nog hopen dat je geen import tax hoeft af te tikken, dan ga je er dik overheen.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Import tax binnen de EU???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Das waar
Maar met VAT en verzendkosten ben je niets goedkoper uit.
Ik kom toch een andere prijs uit :
148gbp = 207eur ex btw
ik merk dat deze XVS banden met en zonder ‘P’ rand werden geproduceerd en nog belangrijker : Michelin produceerde buiten frankrijk, ook in belgie en in de UK..
nu worden ze in serbia gemaakt ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Inmiddels heel wat km gereden met de Retro Classic 185/80 R15 93H BSW van 83,60 per stuk.
Ze bevallen mij prima.
Met de flinke regen de afgelopen dagen: Geen aqua planing, goed weggedrag en remweg bij nat weer vind ik ook goed ( maar ja meten is weten).
Ze zijn netjes stil en sporen goed.
Voor mij kwa weggedrag vergelijkbaar met de Hankook waar ik al jaren meer rij. Voordeel is dat ze de juiste maat hebben en er origineel uit zien.
Nog geen lekke band ondanks de grove afwerking aan de binnenkant. Daar kan je natuurlijk voor montage wel wat aan doen.
Afwachten natuurlijk hoe snel ze zullen slijten.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Mooie berichten Egbert, hoeveel km heb je er nu ongeveer mee gereden?
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
1000
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Dat is net twee keer tanken…...
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Egbert schreef:Inmiddels heel wat km gereden met de Retro Classic 185/80 R15 93H BSW van 83,60 per stuk.
Ze bevallen mij prima.
Met de flinke regen de afgelopen dagen: Geen aqua planing, goed weggedrag en remweg bij nat weer vind ik ook goed ( maar ja meten is weten).
Ze zijn netjes stil en sporen goed.
Voor mij kwa weggedrag vergelijkbaar met de Hankook waar ik al jaren meer rij. Voordeel is dat ze de juiste maat hebben en er origineel uit zien.
Nog geen lekke band ondanks de grove afwerking aan de binnenkant. Daar kan je natuurlijk voor montage wel wat aan doen.
Afwachten natuurlijk hoe snel ze zullen slijten.
Even voor de duidelijkheid, je vergelijking is hoofdzakelijk met de Hankook band? Oftewel vergelijkbaar met Hankook maar dan met mooier profiel.
Of vind je de banden ook vergelijkbaar presteren met een Michelin XVS band?
Objectief vergelijken is moeilijk.
Ik neig er naar de XVS iets koersvaster te vinden op de rechte weg.
(En om in herhaling te treden, een aantal jaren terug Vredestein gekocht en daar was toen niet mee te rijden. lawaai, en totaal niet koersvast. Mogelijk dat de Vredesteins tegenwoordig beter zijn.)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik heb er nu ruim 14.000 km mee gereden en zeer tevreden, slijtage moet nog ff blijken. Maar stuurgedrag, geluid etc blijven goed, kortom tevreden gebruiker!
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen