Vandaag strandde ik weer met mijn eend bij ons in het dorp.
Waarschijnlijk de accu leeg. Is nu al de vijfde keer in een jaar tijd dat de Duck krakend tot stilstand komt.
Ik baal als een stekker, nou moet ie nog voor de apk ook.
Wil iemand hem niet ruilen voor een ouwe bx? Die doen het tenminste.
Ik heb binnenkort (augustus/september) misschien een deauville in de aanbieding. 25x.xxx km heeft ooit een nieuwe koppeling en koppakking gekregen.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Hmm, accu leeg lijkt me geen geweldige reden om welke auto dan ook weg te doen, is net zoiets als ‘n nieuwe kopen omdat de asbak vol zit…
Misschien heb je wel een compleet verrotte eend, maar op zich is zelfs 5 keer stilstaan nog geen reden om een eend weg te doen. Wat is er eigenlijk met ‘t ding aan de hand? Misschien een keer een kenner naar laten kijken? Volgens mij is ‘t niet zo moeilijk om een eend betrouwbaar te maken.
Hij is niet verrot maar ik heb al zoveel dingetjes gehad…
V-snaar liep eraf, bobine kapot, oliekoeler vervangen, dynamoregelaartje vervangen. Die lege accu is zo´n beetje de druppel…
Keesboor schreef:Hij is niet verrot maar ik heb al zoveel dingetjes gehad…
V-snaar liep eraf, bobine kapot, oliekoeler vervangen, dynamoregelaartje vervangen. Die lege accu is zo´n beetje de druppel…
Aantal dingen zijn toch wel gevolg van denk ik.
V snaar stuk, kan gebeuren, dynamo laadt niet weer bij, dus na repareren v-snaar krijgt ie een bijna lege accu voor de kloten, regelaar kapot, te hoge boordspanning, bobine stuk, en je accu stuk door evt te hoge laadspanning of door telkens leeg te zijn en niet bij geladen te worden. En, een accu gaat niet levenslang mee….......
En je olie koeler? vervangen omdat ie een tik kreeg van de v-snaar?
Dus, niet om je gevoel te kleineren hoor, maar het een kan een gevolg zijn van het ander, en heb je eigenlijk maar 1 keer goed pech gehad??
Kop op, accu erin, en goed laten keuren bij de APK meneren, met elke wagen kun je wat krijgen toch?
Succes ermee
Greatnix Spookeend
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Keesboor schreef:Hij is niet verrot maar ik heb al zoveel dingetjes gehad…
V-snaar liep eraf, bobine kapot, oliekoeler vervangen, dynamoregelaartje vervangen. Die lege accu is zo´n beetje de druppel…
Hoe oud was ze ook alweer? Daarbij is de door jou voorgestelde BX ook zeker niet heilig. Deurscharnieren die afbreken, achterste uitlaatsteunen die je onderweg verliest, adals in “BWM-stand”, TU-tjes met lekke koppakking, versleten voorpoten, gaten in de kofferbak, vastzittende achterremmen, lekke retourbundels, rotte subframes, ramen die uit hun mechaniek donderen, zal ik nog even doorgaan?
Geloof mij, een eend is qua onderhoud een genot! En dat je er van gaat balen als er een aantal problemen zich tegelijk aandienen, snap ik. Maar om hem hiervoor op te geven, is gewoonweg erg jammer.
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Hoe weinig rijdt de eend?
Dat is meestal ook een maatstaaf, kennis van mij heeft een Lomax en een 2CV en klaagt ook constant over problemen, maar als hij 2000 km per jaar rijdt is het veel, dus dan is het ook niet gek natuurlijk, auto’s moeten rijden, doen ze dat niet dan gaan ze kapot als je dan opeens wel gaat rijden.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Hmm, interessant… een bx ruilen tegen een eendje. Ik rijd toch bijna alleen maar korte stukjes en daar is een eend zeer geschikt voor. De GSA kan dan voor de langere ritten.
Als je écht serieus bent, en de eend is in vrij goede staat, dan ben ik misschien wel geïnteresseerd. Mijn bix gaat binnenkort voor de keuring en ik verwacht geen problemen. En die eend die krijgen we vast wel weer betrouwbaar… Toch, Pat?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Ik rijd inderdaad bar weinig met m´n eend Flying Duckman.
Nou ja, ik laat hem eerst volgende week wel apk keuren mits dat niet teveel kost en dat zien we wel weer verder.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Midfriesland schreef:.....En die eend die krijgen we vast wel weer betrouwbaar… Toch, Pat?
Sneller en simpeler dan je BX Wouter!
@Keesboor
Blijf dit topic warm houden als hij niet door de APK komt. Er zijn hier vele handge sleutelaars die je eventueel kunnen adviseren als dat nodig is. Want ik blijf er bij, je eend weg doen om zoiets is zonde!
Ik zal proberen hem door de apk te laten halen Patje.
Maar als je eerdaags in de krant leest dat er een Eendenwrak uit het IJsselmeer is opgevist is ie van mij!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik lees liever een dag van te voren dat er een eend dreigt te verzuipen in het IJselmeer, dan kom ik d’r wel redden!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
@ Patje:
´t Probleem met m´n bix bleek toch niet de kop te zijn. Ik heb d´r een nieuwe radiator in gefriemeld, een slang vervangen en het systeem ff flink doorgespoeld… niks meer mee aan de hand. Dus voorlopig is ze gelukkig weer betrouwbaar zat. Ze drupt alleen een klein beetje olie op ´t bekende hoekje en ik heb een deukje in de bestuurdersdeur gereden .
Edit: d´r zit ook net een nieuwe accu in.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Als je ‘m echt kwijt wil heb ik nog welk een 1.9 TZi voor je… ik zou gewoon rustig ademen. En je geliefde eendje weer opweg helpen. Een BX rijd heerlijk hoor maar een eendje rijd met gevoel!
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Waarom ruil je ‘m niet in tegen een C Crosser ?
Die doet het veel beter…
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Maar als je m dan toch echt zat bent, is dit mischien ook een optie: