Hallo allemaal ik zit me de laatste tijd af te vragen of ik op mij volcane een versnellingsbak kan zetten van een 16v omdat me auto toch al een beetje opgevoerd is door middel van een sportuitlaat en ik binnenkort nog een spaghettispruitstuk er op ga laten zetten dacht ik waarom geen andere versnellingsbak dan loopt me motor wat rustiger op de snelweg en de topsnelheid zal dan denk ik ook wel omhoog gaan en misschien zal het brandstof verbruik dan wat omlaag gaan als je je gewoon aan de snelheid houd ik weet alleen niet of het past en of het klopt wat ik hier zeg
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Ik wil niet zeuren hoor, maar een paar punten en komma’s zijn niet verboden
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
als je auto in zijn 5 lagere toeren maakt dan kan die wel zuinigerzijn maar kan hij het nog trekken tot hogere snelheden?
na mijn idee is de bak van de bx gti in de 1e en 2e iets korter maar ze hebben wel het zelfde moterblok.
tenminste mijn bx wou 50 in zijn 1 en de zx kan 70 in zijn 1
Maakt een 16v meer dan 6500 toeren dan. Mijn auto gaat 65 in ze 1. 110 in ze 2. 160 in ze 3 190 in ze 4. 210 in ze 5. op de teller en dan draai ik in al ze versnelingen tot 6500 toeren maar als ik 120 rij in ze 5 dan maakt i al 3500 toeren. en hij doet er ongeveer 23 sec over om dan op de 210 te komen.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
je kan ook alleen een andere 5de versnelling plaatsen, van een turbo diesel ofzo..
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Nou dan denk ik dat dat nog het beste is. want dan blijft i nog even hard optreken met lagere snelheden. Hogere topsnelheid. minder brandstof verbruik bij normale snelheid. en ik ken m toch wel tot de 190 kmh in ze 4 krijgen. Maar of een van een diesel daar tegen kan is naturkijk de vraag. want een benzine maakt natuurlijk veel meer toeren. Volgens mij maakt een diesel zo,n 5000 max. dus dan ben ik benieuwd of me motor dat kan trekken.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Is geen probleem hoor. Ik denk zelfs dat diesel bakken sterker zijn. In het VAG wereldje doen ze het ook regelmatig.
Ja is natuurlijk een optie. maar van wat voor auto zou dan het beste zijn. en wat is dat (vag)
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
jaimieberkhout schreef:Nou dan denk ik dat dat nog het beste is. want dan blijft i nog even hard optreken met lagere snelheden. Hogere topsnelheid. minder brandstof verbruik bij normale snelheid. en ik ken m toch wel tot de 190 kmh in ze 4 krijgen. Maar of een van een diesel daar tegen kan is naturkijk de vraag. want een benzine maakt natuurlijk veel meer toeren. Volgens mij maakt een diesel zo,n 5000 max. dus dan ben ik benieuwd of me motor dat kan trekken.
de mijn wil maar 180
Hmm nu klopt er iets niet want een 16v zou toch niet die 30 km op de laatste versnelingen moeten doen. ik denk dat bij mij ook die begrenser ergens bij de 7000 lag maar zo hard durf ik m niet te laten draaien dus stop ik bij 6500 toeren
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
mijne zit op 6600 in begrenzer.. en die begrenzer zit er niet voor niks op zodat je niet tever gaat dus als je daar een keer tegenaan zit gaat die niet dood van hoor.
en 16v zijn de eerste 2-3 versnellingen korter en de 4 en de 5 zijn geloof ik langer omdat de 16v bij hogere snelheden nog meer kracht overheeft om door te trekken.
De toerenbegrenzer van een 16V ligt op 6840 rpm. Als ik jouw km bij een bepaalde versnelling zo lees, dan is de 5de versnelling gelijk en is 1 t/m 4 van een 16V bak korter.
190 in de 4 met een 16V red je niet. 4000rpm in z’n 4 is 120km
Hmm dan klopt het inderdaa wel want dan heeft een 16v die 240 toeren dus nodig om 30 km harder te gaan. dus als ik dat dus wil dan moet ik der gewoon een paar 100 toeren bij laten zetten. weet Iemand trouwens nog goede manier om die motor nog wat sterker te maken. want ik heb namelijk een vriend met een nissan nx200. daar zit een 2 liter turbo benzine motor in van 223 pk. en ik ken het steeds net niet van m winnen als we ff gaan race. scheelt echt nog maar 20 meter ofzo over een stuk van 1.5 km ofzo. dus daar moet nog wel wat aan te doen zijn toch.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
een 16v kope
VAG = Volkswagem/Audi.
Trouwens, die Nissan van een maat van jou, is het een 200 sx, of een 100 nx? Een nx200 heb ik nog nooit van gehoord. Maakt nogal wat verschil
Anyway, als je die race wil winnen: fatsoenlijk spruitstuk, idem luchtfilter met bijbehorende pijp (geen idee hoe het heet), degelijke sport uitlaat, dus niet zo’n ding van de Halfords, andere nokkenas, afgedraaid vliegwiel, en wie weet is er ook nog wel het een en ander te veranderen aan de ECU. Vergeet echter de APK niet, en dat een afgedraaid vliegwiel ronduit k*t is in de file.
Iets goedkoper: leg je achterbank, reservewiel en alles wat je niet nodig acht om met je auto te kunnen rijden op zolder.
Heb je geld over: een mi16 of een T16 blok (als ik het goed heb). Zou moeten passen.
Google anders eens op 306 tuning, is veel meer over te vinden dan over de ZX. In Engeland is dat een populaire auto.
Verder ga ik mee met Status Quo, 16 klepper kopen
Een standaart 16v doet er 8.5 sec over om op de 100 te komen. Een standaart volcane 9 sec. die nissan van die vriend 7.2 sec. Een porshe 7 sec. als ik het moet schaten doet die van mij er nu 7.4 sec over. met een sportuitlaat. en nee niet 1 van halfords. Dat ding heeft me om precies te zijn 1855 euro gekost. voor de geïntereseerde http://www.uitlaten.com en dan op eps drukken. Ik ga der in augustes nog een spaghetti spruitstuk laten maken. ze zullen van de week een prijsopgave doen. maar ik denk ergens tussen de 1000 en de 1500 euro. En wat zou een andere nokken as kosten. Een weet iemand trouwens waar een goede rollebank staat waar je m voor een paar tientjes kan laten testen.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF