2 van de 2
 < Vorige 1 2

andere versnellingsbak
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1119

Gepost: 12 juni 2008 01:14 AM
  [ # 16 ]

Ja maar daar kan de rest van de auto niet tegen. En een 100 procent goede uitlaat scheelt ook Heel veel. want alleen al van die uitlaat met sportkat scheelt al veel meer dan ik eigelijk had verwacht, want ik trek een standaart 16v er nu makelijk uit. dus dan laat ik door dat zelfde bedrijf ook een spruitstuk maken als ik daar net zoveel winst mee maak dan trek ik die nissan der ook makelijk uit. En daar zit ook een turbo motor in en die auto weegt maar 200 kilo zwaarder. Maar ze gaan dat spruitstuk der 6 september op zetten dus dan krijgen jullie het te horen

Profiel  

Loutre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117

Gepost: 12 juni 2008 03:07 PM
  [ # 17 ]

Ik snap niet dat je zoveel geld in een 8 klepper stopt. Bakken met centen in een uitlaat en duur open luchtfilter dat warme lucht aan staat te zuigen. Voor dat geld van die uitlaat had je al een aardige ZX 16V van kunnen kopen en die heeft toch echt meer vermogen dan jouw motorblok. Wat theoretische cijfers gaan vergelijken en dan wat leuk gaan rekenen helpt ook niet echt.

Als je zegt dat je een standaard 16V eruit trekt, dan is dat wel 1 met een motorisch probleem. Een 16V heeft gewoon veel meer flow en kan dus meer lucht binnenzuigen. Spuit je daar dan de juiste hoeveelheid brandstof bij en je hebt meer vermogen.
Een uitlaatsysteem met een goede flow (van uitlaatgassen natuurlijk) kan ook meer vermogen opleveren, maar dit is met name te bereiken als je de katalysator er tussenuit haalt…voor de rest heeft een ZX absorptiedempers, die de flow van uitlaatgassen nauwelijks belemmeren. Als je de kat. weghaalt, dan kan een iets grotere diameter uitlaat erachter ook nog wat uitmaken. Een spruitstuk met buizen van gelijke lengtes kan ook nog wat vermogenswinst zijn. Verwacht echter geen bergen PK’s meer. Zoals al gezegd is, kun je voor minder geld meer vermogen winnen.

Profiel  

jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1119

Gepost: 12 juni 2008 03:30 PM
  [ # 18 ]

Is zeker waar. Maar met een goede in en uitlaat kan je ook vlink vermogen winnen en ik ga die luchtfilter nog wel eens goed onder handen nemen. En zou je der trouwens geen 16v van kunnen maken. Door der andere koppen op te zetten ofzo

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook