Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
DS21 Cabriolet voor 12k.. tis een namaak begrijp ik eruit..
CLL Martin schreef:DS21 Cabriolet voor 12k.. tis een namaak begrijp ik eruit..
berline transformée , heeft de boel verraden zeker he
Maar evengoed niet eens te duur hoor , net niet Chapronnekes kosten tegenwoordig ook al snel : €40.000
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
benjamin schreef:CLL Martin schreef:DS21 Cabriolet voor 12k.. tis een namaak begrijp ik eruit..
berline transformée , heeft de boel verraden zeker he
Maar evengoed niet eens te duur hoor , net niet Chapronnekes kosten tegenwoordig ook al snel : €40.000
Dat is niet te duur inderdaad, alhoewel je de verdere staat niet goed kan zien, ik heb ze nog nooit gezien voor de prijs !.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
lupolo schreef:benjamin schreef:CLL Martin schreef:DS21 Cabriolet voor 12k.. tis een namaak begrijp ik eruit..
berline transformée , heeft de boel verraden zeker he
Maar evengoed niet eens te duur hoor , net niet Chapronnekes kosten tegenwoordig ook al snel : €40.000
Dat is niet te duur inderdaad, alhoewel je de verdere staat niet goed kan zien, ik heb ze nog nooit gezien voor de prijs !.
Ik heb ze wel gezien voor dat geld , maar de laatste tijd niet meer helaas
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Wie helpt dit schattige pallasje weer op de weg? Startinvestering 1000 euri, moet nog wel wat van af te praten zijn lijkt me.
(Waarom lijken de oplappers die voor de dood weggehaald worden toch altijd wit te zijn? De mijne, die van Wolfman, en nu deze ook weer… )
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Citroën-das-pas-fën schreef:(Waarom lijken de oplappers die voor de dood weggehaald worden toch altijd wit te zijn? De mijne, die van Wolfman, en nu deze ook weer… )
Nou, dat “lijkt” maar zo
Het gezegde is: “Met een witte blijf je zitte” , maar dat geldt natuurlijk niet voor een DS/ID. Heb er zelf eentje, Blanc Meije of Blanc Cygne, of allebei (ben er nog steeds niet uit ops: ). En wit, in combinatie met rood en grijs kan zooooooooo mooi zijn.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Tsja, kijkend naar deze ID kom ik tot de (persoonlijke) conclusie dat de 1e neus misschien toch wel het mooiste is.
Wordt alleen weinig aangeboden
Mijn eerste was een ID van 1968 met de tweede neus, maar met die kleinere extra lampen die ook langwerpig waren en meer een geheel met de lijn vormden. Die zie je maar heel weinig en dat is voor mij de mooiste neus, al zal dat ook te maken hebben met dat ik van een Ford Taunus in een Citroen ID stapte, waar ik kwa uiterlijk een DS Pallas van heb gemaakt.
Hier een foto van zo’n zelfde neus:
Zie je dat dit kleinere en langere lampen zijn als de latere grote bolle extra lampen?
sorry maar de foto is van een eerste neus terwijl in 68 alleen derde neuzen werden gemaakt.
Ik ben fan van tweede neus zonder extra lampenset, die extra optie waren.
.komma
Kan zijn dat ik na 100 auto’s even met het bouwjaar in de war ben, hij zou ook van 66 of 67 geweest kunnen zijn, het was het eerste jaar met het groene systeem geloof ik en daarna heb ik nog tien DS en ID’s gehad.
Maar dat is allemaal niet relevant, waar het om gaat is de extra lampen die kleiner en slanker waren, met een mooie lange behuizing en die vind ik veel mooier dan die dikke ronde extra lampen die er als het ware tegenaan geplakt lijken te zitten.
De lampen die ik bedoel gaan beter op in de lijn van de automobiel.
Zoek de verschillen:
Die lange tepellampen zonder tepel op het glas zijn zeer moeilijk te vinden , nog schaarser dan de grote ronde verstralers
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ja ik had em ook al zien staan! Wel heel leuk dat de eigenaar deze DS al 11 jaar heeft en daarom ook als geen ander weet van welk bouwjaar tie is!
Ik zie nu dat tie geen apk heeft en idd van 65 is..
Een grondig gerestylde neus dus.
afgaande op het dashboard en de stoelen zou hij best van ‘65 kunnen zijn.
Citroën had in Frankrijk destijds toch een bepaalde service waarbij gebruikte auto’s opnieuw werden gespoten in een nieuwe kleur van dat jaar en werden gereviseerd.
Hoe heette dat ook alweer?
Wellicht is deze auto eind jaren zestig onder handen genomen door de fabriek zelf.
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Er zijn in 1967 wel mensen geweest die een nieuwe DS bestelde met nog de 2de neus, maar toen tie binnekwam was de 3de neus net geintroduceerd.
Die waren dus heel boos en veel dealers hebben toen aangeboden er een 3de neus van te maken, wat veel klanten ook deden.
Zou die break nog een rood systeem hebben?