Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Oh Alex, wat ben jij ontzettend lui zeg! Wel een heel goed idee.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Die zelfde remlichten zijn er ook met een rood glaasje, dat ziet er een stuk beter uit.
Ik heb een derde remlicht onder mijn spoiler zitten. Zat er al toen ik de auto kocht en vind hem niet in de weg zitten. Als ik mijn rem ingetrapt heb kan ik dmv door mijn spiegel te kijken controleren of die het nog doet
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Opzich leuk bedacht Wiebe, de uitwerking ben ik nog niet helemaal weg van. Ten eerste zou ik qua design op zoek zijn gegaan naar een rechthoekig exemplaar zonder afgeronde hoeken. Mijn vorige had zo 1 met 4 blokjes als verlichting, paste perfect bij een BX. Daarnaast vind ik de afwerking nog niet super, maar dat komt vast wel Leuk dat de auto nog rijdt, wat is de kmstand nu?
@poekoek: de wagen rijd nog steeds als een zonnetje, ik heb er nu bijna 161k op staan. hij kan dus nog een hele tijd mee!
ik heb inmiddels de rand afgewerkt met zwarte kit. alle slordigheden zijn wel weggewerkt en ik vind het er nu goed uit zien. foto komt nog een keer
het enige is dat ik de kabels nog niet helemaal netjes heb. wie weet hoe je het plafond aan de achterkant los kan maken om de kabel daar achter op te vissen en naar achter door te steken?
Om van dat remlichtglas, rookglas te maken (zodat je overdag de leds niet ziet zitten), heb je bij brezan e.d. van die spuitbussen die bedoeld zijn om je normale achterlichten mee te spuiten. Als je daarmee dat glas zwart spuit valt het remlicht overdag niet meer zo op, maar blijft bij remmen het licht wel duidelijk.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Contactslot Zit vast
Na een tijd prima dienst heeft mijn BX weer eens bedacht iets te mankeren. Misshien heeft het iets met de vorst te maken… Mijn contactslot zit vast en ik moet dit snel maken want volgende week vrijdag moet ie voor een nieuwe APK…
Situatie: Het contactslot bleef hangen net boven de rijstand (M) daarbij doen de lichten het wel, maar de rest van het electrische systeem is uit. Starten lukte probleemloos. Verder zit het slot en sleutel moervast.
na een tijdje rommelen en fohnen lukt het om de sleutel zover terug te draaien dat alles werkte, maar niet verder. De auto kan niet op de normale manier uit, en de sleutel kan er ook niet uit.
Uiteindelijk heb ik de motor op brute wijze moeten laten afslaan (handrem en koppeling op… ) nu heb ik accu losliggen zodat er geen stroom is.
Ik heb vanalles geprobeerd om de sleutel los te krijgen, het halve dashbord is gedemonteerd, ik heb flink warmefohnd om vastgevroren delen de ontdooien en geprobeerd met fijn en fors geweld de sleutel te draaien maar niets werkt.
Nu de vragen:
- iemand een idee om de sleutel er toch uit te krijgen?
- hoe verwijder ik het contactslot als ik de sleutel niet in de goede stand krijg (pijltje tussen S en A)
- weet iemand hoe ik de boel kan kortsluiten met een paar schakelaars (welke kleuren draden?) en zullen ze dat accepteren bij de APK?
- het stuurslot is op dit moment gewoon los, moet ik er nog bang voor zijn dat die er op slaat.
Alvast bedankt, ik zit erg omhoog nu… Wiebe
Zolang de sleutel er inzit gaat hij niet op stuurslot lijkt me.
Draden moet je even doormeten. Ik heb het 1 keer gedaan bij een CX, draden tijdelijke met een schakelaar kortsluiten. Even meten waar je een plus op krijgt constant en waar geen.
En op zoek naar een nieuw contactslot. Volgens mij worden ze niet meer geleverd. Ben ook op zoek geweest en heb er uiteindelijk nog 1 kunnen krijgen, maar die is ook gebruikt.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Contactslot kun je ongeveer uit iedere PSA uit hetzelfde tijdvlak pakken, dus dat zal niet zo’n probleem zijn, de hele dradenbundel zit met een stekker vast in de zekeringenbak en ondanks dat dat kreng waarschijnlijk goed vast zit is het dus een fluitje van een cent om een nieuw slot erin te zetten. Met de sleutel in een bepaalde stand kun je dat pinnetje indrukken waarmee het slot vergrendeld in zijn huls zit. mocht je de sleutel niet in een dergelijke positie krijgen dan kun je de huls met een stevige schroevendraaier iets openbuigen waardoor je het slot er alsnog uit kunt trekken, vervolgens kun je hem weer terugbuigen met een flinke waterpomptang.
Ik zou gewoon even naar een sloperij gaan of even een advertentie plaatsen op dit forum voor een nieuw contactslot, ik denk niet dat je aan hoeft te komen bij de APK met een losse dradenbundel als het echt niet lukt, doe het dan netjes en bouw een startknop in (bijvoorbeeld met een deurbel) en trek dan sowieso het hele slot eruit zodat je niet het risico loopt dat ie op het stuurslot springt. In principe zal dat niet gebeuren met de sleutel in een gedraaide positie, maar wanneer het slot in beginstand staat zeg maar, de stand waarin je de sleutel uit het slot kunt trekken loop je wel degelijk het risico dat ie op slot springt.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Kijk even in het gezocht gedeelte Daar had ik een draadje gemaakt waarin ik een contactslot zocht. Misschien dat je een aantal van die mensen die daarin hun contactslot aanboden even kunt PB’en. Ik had daar namelijk geen gebruik van gemaakt, omdat ik van een goede vriend een contactslot kreeg…
APK gedoe
Het contactslot komt een keertje, ik heb nu een mooi paneeltje met knoppen gemonteerd zodat ik weer kan rijden. en omdat ik vrijdag mijn BX voor de APK keuring moest brengen.
dat leverde nogal wat op, het meeste makkelijk te fixen:
- richtingaanwijzers achter te wit (beetje gezeur leek mij)
- stadslicht LV kapot
- Remverschil op vooras (~ 39%, Veel roest (45%) ) (heb nieuwe schijven en blokken, de zet ik er onder. was ik nog niet aan toegekomen vanwege schaatsweer)
- Remslang linksvoor (neem ik gelijk mee. is dat lastig? ik neem aan drukloos maken, nieuwe monteren, ontluchten, klaar)
- handremkabel linksvoor loopt aan
- Uitlaatdemper lekt op aansluiting (losmaken, schoon, misschien een beetje pasta en weer vast)
maar dan: CO & Labda te hoog. wat moet ik daar nou mee. Ik begin met het vervangen van luchtfilter, olie+filter, bougies, en het resetten van de boordcomputer (doet soms wel een beetje raar, maar had geen foutcodes). Er was ook wel een beetje Mayonaise in de olivulpijp, dat is nu ook weer netjes. Maar zal het helpen? iemand nog een idee? wat about motor\injectorreiniger toevoegen in brandstof? helpt dat, kan het kwaad?
en nog adviespunt voor beetje roest opremleiding achter en weinig profiel achterbanden (2.0 \ 2.1)
ik ben wel weer even zoet dit weekeinde…
en fftopic iemand een idee of ik de poll die ik elders in dit topic had gezet ook weer weg kan halen (stoort me een beetje nu, en ik wil dit topic nog wel ff blijven gebruiken) of kan een mod die verwijderen?
Poll moet je in je beginpost weghalen. Even wijzigen en dan kun je hem als het goed is weghalen.
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Re: APK gedoe
Wnijland schreef:
maar dan: CO & Labda te hoog. wat moet ik daar nou mee.
wat ik altijd hoor:
- tank super (98 )
- laat hem voor de keuring lekker warm worden
en wat ik zelf bedenk: reset de boordcomputer in een warme omgeving, in dit koude weer niet zo best voor je motor, maar het stationair verbruik (en ik denk dan dus ook uitstoot) gaat wel omlaag.
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
- Schoon luchtfilter en inlaatsysteem
- Brandstof tanken met een hoog octaangehalte
- Motor goed warmrijden
- Vlak voor de meting een paar keer flink veel toeren blazen
Als de waarden extreem afwijken dan helpen dit soort acties natuurlijk niet.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30