6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Wiebe’s BXprogress, RIP
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 18 januari 2009 10:27 AM
  [ # 76 ]

een lekke uitlaat kan goed medeverantwoordelijk zijn voor een te hoge lambda(renault megane van een zoon van mn kameraad had hier erg lang mee doorgereden 1 week voor de apk zn uitlaat gefixt en met enige moeite trok men die kar door de viergastest)

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 januari 2009 01:02 PM
  [ # 77 ]
Wnijland schreef:

en Surprisedfftopic iemand een idee of ik de poll die ik elders in dit topic had gezet ook weer weg kan halen (stoort me een beetje nu, en ik wil dit topic nog wel ff blijven gebruiken) of kan een mod die verwijderen?

Poll is weg. De volgende keer is een PB naar een mod iets handiger, dan hoef je niet te wachten tot een mod je topic toevallig leest.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 18 januari 2009 02:06 PM
  [ # 78 ]

Die roestige remleidingen moet je gewoon even opschuren en kritisch bekijken, als er alleen wat oppervlakkige roest op zit heb je ze zo weer blinkend schoon. Dan even netjes zwart spuiten met tectyl en hoe je je daar ook geen zorgen meer om te maken.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 18 januari 2009 02:44 PM
  [ # 79 ]

Versnellingsbak \koppeling

bedankt voor de tips alvast. ik ben inmiddels een stuk verder gekomen.

filters, olie en bougies zijn vervangen,
alle lampen werken weer perfect.
en ik heb nieuwe remschijven en blokken gemonteerd voor en een nieuwe remlang linksvoor.

bij wat test \ controle kwam ik het volgende tegen, dit kan ook goed de hoge lambda\CO verlklaren. Of wordt die getest met motor op volle toeren?

> Het lijkt er op dat de versnellingsbak een beetje blijft hangen… Als de auto stiltstaat op vlakke ondergrond in zijn vrij, dan gaat ie een heel klein beetje rijden (zonder handrem). je kunt ook in de toerenteller zien dat ie iets moet trekken en daarvoor compenseert. Met de handrem erop ruik ik geloof ik een lichte koppelingsplatenverbrandingsgeur, maar dat kan natuurlijk ook inbeelding zijn… Dit alles is zonder de koppeling in te trappen, als ik dat doe dan loopt hij wel mooi vrij.

Iemand een idee waardoor dit veroorzaakt wordt en of en hoe dat weer gefixed kan worden?

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 18 januari 2009 02:57 PM
  [ # 80 ]

dan ontkoppelt hij dus niet goed lijkt me…  Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 18 januari 2009 03:03 PM
  [ # 81 ]

zoiets ja.

De koppeling werkt goed, onkoppelen en schakelen is geen probleem. met de koppeling ingetrapt loopt hij mooi vrij. het probleem is als de versnelling vrij staat, maar zonder dat het koppelingspedaal is ingetrapt.

Hoe werkt het als je de auto in zijn vrij zet? zit er dan nog een koppeling die los gaat in de versnellingsbak, welke delen blijven dan draaien en welke niet?

het is ook niet zo dat er een vernelling echt blijft hangen ofzo, hij blijft echt maar een klein beetje trekken.
zou het helpen om de olie te vervangen. ik heb begrepen dat dat voor mijn bak eigenlijk niet hoeft en er zit geloof ik ook geen aftapplug op.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 18 januari 2009 03:22 PM
  [ # 82 ]
McDean schreef:

dan ontkoppelt hij dus niet goed lijkt me…  Rolling Eyes

Als de bak in zijn vrij staat zou dat nog niet uit moeten maken, gek probleem.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 21 januari 2009 12:06 PM
  [ # 83 ]

Nou, de problemen lijken allemaal opgelost!

De versnellingsbak bleef kennelijk iets hangen maar dat is vanzelf weer over gegaan. Daar klaag ik maar niet meer over.

De rest van de APK punten heb ik opgelost (waarom de uitstoot beter is heb ik weinig idee van. maar het is vast of de gerepareerde uitlaat, de bougies of waarschijnlijk het resetten en ff nieuw inrijden van de computer)

En dus zonder een aanmerking door de APK   Very Happy Very Happy Very Happy
(de adviespunten over achterbanden en remlijding zijn ze per abuis vergeten op te schrijven…)

Eind goed al goed, denk je dan maar het gaat door.

ik was nog geen 3 km op weg als voor het stoplicht zomaar de motor stilvalt en ook niet meer wil starten. ook een derde poging na een kwartieertje de accu los doet niet en inmiddesl is de accu ook leeggestart.
die garage maar weer gebeld en ook na sluitingstijd nemen ze de telefoon aan en sturen ze een mannetje. met een paar startkabels nog eens pogen om te starten, en bij de derde poging slaat ie aan door starten met volgas Shocked . ik dacht dat dat niet de bedoeling was, maar goed. Sindsdien hikt ie soms nog een beetje raar, maar is ie blijven lopen.

Vet irri, hoe komen dit soort dingen? wat voor mishandelingen doen ze mijn bx aan voor de keuring dat dit kan verklaren…

Na een tijdje gewoon rijden komen dit soort kwalen meestal vanzelf weer goed.  Na een paar weken zuidfrankrijk en terug scheuren naar nl heeft ie vaak ook even nodig om weer tot zichtzelf te komen en te wennen aan Nederland…

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 21 januari 2009 01:06 PM
  [ # 84 ]

Ik heb dit volgens mij ook 1 of 2 x gehad, bij mij kwam het alleen niet terug.

Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 04 juni 2009 10:49 PM
  [ # 85 ]

HELP, Problemen in Frankrijk

hoi,

ik zit weer eens in zuid-frankrijk met de BX en het is hier prima rondkarren. Alleen geeft ie nu nogal problemen. Het is een puntje wat al een tijdje speelde, tijdens het rijden hield de auto wel eens in, maar dat was maar een seconde ofzo en dan ging het gewoon weer. Heel soms viel de motor uit en wilde hij slecht starten (ff accu los en 5 min later ging ie weer).

De laatste paar dagen is het inhouden en afslaan erger geworden en op dit moment krijg ik hem helemaal niet gestart.

Ik heb geen idee waar ik het probleem moet zoeken, maar het lijkt er op dat de brandstoftoevoer word afgesloten. Het is steeds heel plotseling en houd ook weer plotseling op. Ik denk daarom dat het niet zoiets is als een vacuum trekkende tank, er is ook geen sis ofzo als ik de deksel open doe. Ik heb ook de ECU uitgelezen, mar dat levert geen foutcode op. Buiten het probleem lijkt de BX het normaal te doen, er zijn weinig rare geluiden, motor spint normaal en het verbruik is ook gewoon.

tijdens het rijden was een oplossing om de auto even terug te schakelen en het gas er op de trappen, dan pakte hij meestal wel weer op.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik kan oplossen? het is best lastig nu hij helemaal niet wil rijden.

Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 594
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 04 juni 2009 11:08 PM
  [ # 86 ]

...

Lijkt op een probleem wat ik met een biarritz heb gehad jaren geleden (pre forum tijd) ben eens gaan zoeken het had d euitlaad kunnen zijn of een management systeem (naam vergeten) voor de motor… Sad

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 04 juni 2009 11:31 PM
  [ # 87 ]

Ik moest meteen denken aan 123456789 Laughing  en heb zijn hele draadje weer eens doorgelezen. Hilarisch.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 05 juni 2009 12:56 AM
  [ # 88 ]

Check je ontstekingsmoduul en bobine even.

Verder je verdeler kap je checken.

Klinkt als een onstekings probleem…

Doet die het bij ‘licht’ pompend gas geven tijdens rijden wel normaal? Dan is allicht je gasklep positie sensor

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 594
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 06 juni 2009 10:49 PM
  [ # 89 ]

....

en ?

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 07 juni 2009 03:52 AM
  [ # 90 ]
GoodOldDiesel schreef:

Check je ontstekingsmoduul en bobine even.
Verder je verdeler kap je checken.
Klinkt als een onstekings probleem…

Doet die het bij ‘licht’ pompend gas geven tijdens rijden wel normaal? Dan is allicht je gasklep positie sensor

De 16TGI progress heeft vlgs mij geen ontstekingsmoduul en verdelerkap maar een dubbele verdelerloze bobine die direct door de ECU wordt aangestuurd, zie:
http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/MMG6.html

Wat daar wel eens mis gaat is de BDP-sensor die geen sjoege meer geeft. Die “leest” de pulsjes van het vliegwiel af, daar moet je ergens zoeken.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook