Hoi…
Sinds deze week heb ik als tweede autotje een peug 106 1.1 uit 92. Ik weet dat het een citroen forum is maar ik hoop toch dat jullie me kunnen helpen.
Het probleem is dat als de motor koud is hij gewoon goed loopt maar zodra hij warm is gaat hij bij het stilstaan (stoplicht) ligt stotteren. Hij dreigd dan af te slaan maar doet dit niet. Als je dan gas geeft duurt het even voordat hij toeren opbouwd. Hierbij hoor je geroffel uit de uitlaat. Eeen ssort ploffen. Als je eenmaal rijd is er niets aan de hand tot je weer stil komt te staan.
Iemand een idee…...
Groeten Raymond
Ben net even bij de garage geweest. Is waarschijnlijk de bobine. Maandag naar de garage voor de bobine, distributieketting en twee nieuwe bandjes.
Gr. raymond
Toch geen bobine.. Vier nieuwe bougies, nieuwe bandjes distributieriem en hij rijd weer als een zonnetje. Vandaag liep ie even warm. Garage nogmaals het koelvloeistofsysteem ontlucht en het probleem was verholpen. Bedankt voor de vele reactie’s.
Wat wil je dan op CI-FO?
Maar goed dat het verholpen is!
ja dat is waar ook….hahaha
alleen het vervelende is dat hij nu weer een beetje begint met onregelmatig lopen. Is veel minder dan het was. Weet iemand of dit blokeigen is een beetje stotteren bij het stoplicht????
Een Tu blok draait normaal toch mooi op stationair.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Niks blokeigen, ze lopen inderdaad prima stationair als alles ok is. Zijn de kleppen wel gesteld bij de d-riem-wissel?
geen idee of dat is gebeurd. zal het eens navragen… Voor nu stoort het mij eigenlijk niet zoveel.
Nee maar een blok dat verkeerd draait, ik bedoel dan klepspeling en of ontsteking, dat is niet goed voor dat blok. (bij geen enkele motor trouwens)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Net voor de “carburateur” zit een brede stekker.
Volg die stekker naar de achterzijde van de carburateur, ik meen naar de gasklep potentio-meter.
Een veel voorkomend probleem is doorslijten van deze draadbundel.
Door de valse massa die ontstaat gaat het motortje onregelmatig lopen.
Succes, piet.