1.1 uit ‘92 stotterd bij stationair toerental.
rayman11
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 05-11-2007

Gepost: 13 juni 2008 12:59 PM

Hoi…

Sinds deze week heb ik als tweede autotje een peug 106 1.1 uit 92. Ik weet dat het een citroen forum is maar ik hoop toch dat jullie me kunnen helpen.

Het probleem is dat als de motor koud is hij gewoon goed loopt maar zodra hij warm is gaat hij bij het stilstaan (stoplicht) ligt stotteren. Hij dreigd dan af te slaan maar doet dit niet. Als je dan gas geeft duurt het even voordat hij toeren opbouwd. Hierbij hoor je geroffel uit de uitlaat. Eeen ssort ploffen. Als je eenmaal rijd is er niets aan de hand tot je weer stil komt te staan.

Iemand een idee…...

Groeten Raymond

Profiel  
 
rayman11
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 05-11-2007

Gepost: 13 juni 2008 05:20 PM
  [ # 1 ]

Ben net even bij de garage geweest. Is waarschijnlijk de bobine. Maandag naar de garage voor de bobine, distributieketting en twee nieuwe bandjes.

Gr. raymond

Profiel  
 
rayman11
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 05-11-2007

Gepost: 20 juni 2008 12:54 AM
  [ # 2 ]

Toch geen bobine.. Vier nieuwe bougies, nieuwe bandjes distributieriem en hij rijd weer als een zonnetje. Vandaag liep ie even warm. Garage nogmaals het koelvloeistofsysteem ontlucht en het probleem was verholpen. Bedankt voor de vele reactie’s.

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 09 juli 2008 02:13 AM
  [ # 3 ]

Wat wil je dan op CI-FO?  Razz Wink

Maar goed dat het verholpen is!

Profiel  
 
rayman11
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 05-11-2007

Gepost: 09 juli 2008 08:42 PM
  [ # 4 ]

ja dat is waar ook….hahaha

alleen het vervelende is dat hij nu weer een beetje begint met onregelmatig lopen. Is veel minder dan het was. Weet iemand of dit blokeigen is een beetje stotteren bij het stoplicht????

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 juli 2008 09:56 PM
  [ # 5 ]

Een Tu blok draait normaal toch mooi op stationair.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 09 juli 2008 11:43 PM
  [ # 6 ]

Niks blokeigen, ze lopen inderdaad prima stationair als alles ok is. Zijn de kleppen wel gesteld bij de d-riem-wissel?

Profiel  
 
rayman11
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 05-11-2007

Gepost: 10 juli 2008 01:13 AM
  [ # 7 ]

geen idee of dat is gebeurd. zal het eens navragen… Voor nu stoort het mij eigenlijk niet zoveel.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 10 juli 2008 03:19 AM
  [ # 8 ]

Nee maar een blok dat verkeerd draait, ik bedoel dan klepspeling en of ontsteking, dat is niet goed voor dat blok. (bij geen enkele motor trouwens)

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407
Geregistreerd: 01-11-2006

- C5 Charactére
Gepost: 10 juli 2008 03:10 PM
  [ # 9 ]

Net voor de “carburateur” zit een brede stekker.
Volg die stekker naar de achterzijde van de carburateur, ik meen naar de gasklep potentio-meter.
Een veel voorkomend probleem is doorslijten van deze draadbundel.
Door de valse massa die ontstaat gaat het motortje onregelmatig lopen.

Succes, piet.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook