5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Mechuccio’s HY
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 12 juli 2008 04:31 AM
  [ # 61 ]

Zo, net een fantastische avond met de dame gehad Very Happy
Met 4 man naar Maastricht gereden voor een feestje, onderweg ontzettend leuke reacties gekregen, de ene opgestoken duim na de andere, en op een gegeven moment kwam er zelfs een oldtimer lijnbus die ingezet wordt voor tourtjes langsrijden, vrolijk toeterend en iedereen aan boord zwaaien en duimpjes opsteken!
Geweldig!
Een paar uur op het feestje gebleven en met 6 man weer terug gereden, onderweg nog even bij een tankstation gestopt voor een natje en een droogje en om 1 uur waren we weer thuis. Omdat het regende zijn we met zijn 6en nog een kwartiertje in de HY blijven zitten, en ik kan alleen maar zeggen dat hoelanger ik ze heb hoe meer ik er verliefd op raak Very Happy
Starten is ook geen enkel probleem, het hele verhaal van woensdag was volledig aan mezelf te wijten, ik druk nu de startknop in laat de motor 2x rond gaan en ze slaat gewoon netjes aan. En ondanks het advies om met volgas te starten bij een warme motor (volgens de handleiding) is dat niet eens nodig, een korte tik van de startmotor en ze spint als een tevreden poes Very Happy

Ik ben echt enorm happy!

Aankomende week ga ik nog even goed aan de gang met de dakgoten en kruip ik er onder om nog wat extra tectyl te spuiten, de dikke DIKKE laag tectyl die er 30 jaar geleden tegenaan gespoten is kan momenteel wel weer wat versterking gebruiken, maar van roest is nog helemaal geen sprake onder en in de wielkasten…... dat hou ik ook uiteraard graag zo!

Wat een fantastisch mobiel is het toch Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 juli 2008 12:38 AM
  [ # 62 ]

Beter laat dan nooit, maar zeer van harte met deze fraaie mobiel!
Geweldig, zo’n HY met karakter Cool.

Ik hoop dat je er veel leuke kilometers mee mag kunnen maken!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 15 juli 2008 04:36 AM
  [ # 63 ]

2 verschillende stoelen voorin, de rechtse is er eentje uit een C25.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 juli 2008 02:02 PM
  [ # 64 ]
graddus schreef:

Dat vind ik wel typisch voor deze blokken hoor, dat aanslaan op de uitloop van de startmotor en inderdaad niet doorstarten, dat doet de Trax ook niet.

Dat doet mijn trut ook op benzine. Op LPG start ze als een injectie; geen gas, beetje choke en lopen op de eerste slag van de startmotor. Ik start haar dan ook regelmatig als ik naast de bus sta met mijn hand door het raampje op de startknop.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 15 juli 2008 09:28 PM
  [ # 65 ]

Ik ben er nu inmiddels achter dat de mijne het niet prettig vind om gas te geven bij een warme motor. Maar goed, ik moet de ontsteking nog stellen, wellicht dat dat daarna veranderd.
Momenteel als ze goed op temperatuur is wil ze wel eens op 3 cilinders gaan lopen nadat ze een tijdje warm stationair heeft gedraaid, of wanneer ik haar even uit gezet heb.
Het helpt wel om op de motor af te remmen, meestal loopt ze daarna gewoon weer netjes op 4 pootjes.
Vandaag was ik even bij de AppieHeijn en wilde ze niet starten, toen heb ik maar een pilsje uit de koelkast gepakt en ben een boekje gaan lezen achterin. Na een kwartiertje wilde ze wel weer Laughing toch best heerlijk zo’n bus met bijhorende onthaastingscursus!

Overigens is de rechterstoel een Vulva stoel, daar heb ik ook een bestuurdersstoel van, qua kleur komt het mooi uit, maar ik twijfel of ik niet toch gewoon mooie HY stoelen ga plaatsen (Geert heeft er nog een paar liggen)

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 17 juli 2008 02:19 AM
  [ # 66 ]

toch handig, zo’n koelkast onboard Laughing

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 25 juli 2008 01:48 AM
  [ # 67 ]

Nou…. daar zit ik dan 30 kilometer voor de franse grens Very Happy
Een mooie samenloop der omstandigheden weer….
Afgelopen 3 dagen bij de Nurburgring geweest met de dame waarbij ze ons moeiteloos over de meest waanzinnige bergen trok zonder een greintje pijn. Maar goed, op weg naar Frankrijk sloeg het noodlot toe…
Ten eerste had ik een KVS lekkage gekregen (het blijft toch 40 jaar oud rubber) ten tweede was de vsnaar die de dynamo en de kvspomp aandreef naar de klote gegaan en zo reed ik dus met nog een 300 kilometer voor de boeg (van bovenstaande nog geen idee, ik heb een kvs/olie temperatuurmeter die middels een schakelaar tussen die 2 te schakelen is en dus al die tijd op olie stond) Omdat de olietemperatuur een beetje aan de hoge kant begon te raken naar mijn smaak had ik het voornemen om bij de eerst volgede tankgelegenheid te stoppen, maar dat heb ik niet eens meer gehaald Crying or Very sad op een gegeven moment klonk er een dikke knal uit de motor, liep ze voor geen meter meer (niet dat ik dat testte, meteen gestopt naast de snelweg natuurlijk) de kap opengetrokken, de vuldop van de radiateur gedraaid, en een whopping 5 liter koelvloeistof kon ik in de radiateur gieten. de knal die ik hoorde was de knal (gelukkig) van een bougie die de lucht ingeschoten werd en niet die van een zuiger die door het carter naar buiten geduwd werd (maar je staat wel te kijken als je stilstaat en er een berg rook en stoom van de motor afkomt) Anyway, de ANWB gebeld, die hun broeders uit Belgie gebeld en zo werden mijn vriendin en ik na een goeie 2 uur opgepikt langs de snelweg (30 kilometer voor Lille) een andere bougie was zo geplaatst (maar dan zonder de stift die er op hoort, gelukkig loopt de motor nog als een tevreden poes) alleen de Vsnaar is een probleem. Morgen ga ik even bij de locals kijken of ik er een kan scoren ik heb wel wat tolerantie dus ik denk dat dat wel goed komt. De Belgische (uitsluitend Frans sprekende) anwb meneer waar ik met de grootste moeite nog mee kon communiceren heeft ons naar een citroengarage gesleept waar ze helaas de goede vsnaar niet hadden en vervolgens naar het depot om daar de HY achter te laten en daarna naar een (te duur) hotel waar ik me nu bevind. En daar zitten we dan nu Laughing gelukkig wel inmiddels met een stuk in mijn kraag dus ik heb niet veel te klagen meer. De ANWB uit NL stalkt mij zo’n beetje ieder uur en mochten de locals niet in staat zijn om de goede onderdelen te leveren dan kan ik ze via NL laten komen (Geert Bukkems to the rescue!!!) toch wel klote dat vanwege zo’n snaar van 15 euro je in the middle of nowhere gestrand raakt. Maar goed, je houdt er wel weer een verhaal aan over natuurlijk.
Maar dat was dan zover de eerste echte vakantierit in de HY Laughing ach… at hoort er ook eigenlijk bij, en ik weet zeker dat ik binnen 2 dagen weer volledig up&running; ben met de lieve dame, ze moet natuurlijk even laten blijken dat er wat liefde in te halen is nadat ze 12 jaar in een loods stil heeft gestaan!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Gepost: 25 juli 2008 02:03 AM
  [ # 68 ]
Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 juli 2008 02:04 AM
  [ # 69 ]

Check deze website!
Als hij niet in Engeland zit, kan hij het wellicht snel bij je krijgen.

Sterkte, succes en nog veel plezier!

Profiel  
 
CitrofielNL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 01-08-2003

Gepost: 26 juli 2008 10:47 PM
  [ # 70 ]

wat een belevenissen weer. zul je net zien, afijn, hopelijk ben je weer op pad inmiddels?

Gr CitrofielNL

CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92, 
HY 72 uit´78

http://home.hetnet.nl/~teuncin1/

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 26 juli 2008 10:54 PM
  [ # 71 ]

Jeetje, wat een verhaal weer.  Rolling Eyes

Gelukkig gaat het allemaal goed komen. Wat ik niet uit je verhaal heb kunnen opmaken: is de kvs-lekkage nu gefixt? Rolling Eyes

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 juli 2008 03:11 PM
  [ # 72 ]

Haha! Ik ben in Zuid-Engeland op zoek naar dezelfde snaar!

Die van mij is om een een of andere rede te lang en ik kan niet meer verder stellen. Daardoor staat ie te klapperen. Is het je in een gewone garage gelukt?

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 juli 2008 03:15 PM
  [ # 73 ]
patje74 schreef:

Als hij niet in Engeland zit, kan hij het wellicht snel bij je krijgen.

Er staat geen Engels adres op zijn website Confused

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 juli 2008 04:14 PM
  [ # 74 ]
Ree schreef:
patje74 schreef:

Als hij niet in Engeland zit, kan hij het wellicht snel bij je krijgen.

Er staat geen Engels adres op zijn website Confused

Ree

Hij is Engelsman en heeft een zaak in Frankrijk. In de vakanties is hij vaak in Engeland. Dus ik denk dat jij er weinig aan zult hebben helaas.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 30 juli 2008 03:38 AM
  [ # 75 ]

Zooooo en ik ben weer terug Very Happy

Ik kon heel even in het hotel op internet, maar dat was lang genoeg om even een postje te plaatsen en om op de site van Geert Bukkems de goede maat van de Vsnaar op te zoeken (10x1250) en zodoende zijn we toch (zei het niet probleemloos) verder en weer thuis gekomen.

Maar laat ik er vooral een lang verhaal over neerzetten met foto’s en al Very Happy

De nukken van vlak na de APK zijn bekend inmiddels, maar er speelde toch nog een ander probleempje mee dat we pas deze vakantie echt hebben ondervonden.
In ieder geval, na de nodige tochtjes in NL en daarna nog eens 3 geweldige dagen in Duitsland bij de Nurburgring had ik wel voldoende vertrouwen in de dame om haar mee te nemen naar Frankrijk. En verheugend op een koud pilsje/roseetje uit eigen koelkast reden we donderdagmorgen op weg naar Fecamp waar mijn ouders op dat moment ook waren met de C32D (zij waren al 3 weken onderweg via onder andere Italie en besloten de laatste dagen van hun vakantie in Fecamp te vieren) Mijn ouders hadden een mooi plaatsje gereserveerd op de camping dus wat kan er dan in godsnaam nog misgaan? Laughing

Nou goed, ongeveer 70 kilometer voor de Franse grens begon de olietemperatuur wat op te lopen (die zit normaal rond de 80 graden) Het was warm en we waren al een paar uur onderweg dus nja, dat kan natuurlijk. Maar omdat de olie langzaam maar zeker steeds warmer werd had ik besloten om bij het eerste tankstation dat ik tegenkwam langs de snelweg even te stoppen voor de nodige checkups, toen de olie uiteindelijk tegen de 120 graden begon te lopen en ik me stiekem op dat moment wat zorgen begon te maken en ik nog steeds geen tankstation had gezien begon het plan te komen om dan maar desnoods in een dorpje te stoppen, maar toen was het al te laat. Er klonk een luide knal uit de motorruimte en natuurlijk ben ik meteen langs de snelweg gestopt, ik trek de motorkap tussen de stoelen weg en zag pure hel Sad een hoop stoom kwam van de motor af, de vsnaar hing aan flarden tussen de motor, en een vloeistof liep op de straat onder de auto, in eerste instantie dacht ik dat er een zuiger afgeschoten was of iets dergelijks engs (vanwege de vloeistof onder de motor) dus ik stapte uit en trok de klep open voor. “Gelukkig”  bleek de vloeistof koelvloeistof te zijn dat uit het overdrukslangetje liep. Dus trok ik de dop van de radiateur af, zag niets meer aan vloeistof in de radiateur en kon een whopping 5 liter vullen Confused
Nja, dat bleef dan wel zitten in de radiateur en motor en zorgde dan nog voor iets van koeling, maar verder sta je daar dan maar.
De ANWB vervolgens gebeld, en die hebben een sleepwagen uit de buurt laten komen. Samen met de bestuurder daarvan nog gezocht naar de bougie (vanwege dat staafje dat er bij de HY nog op zit) maar natuurlijk niets meer gevonden. Hij heeft ons vervolgens naar een Citroen dealer gebracht die helaas ook geen HY onderdelen meer had liggen. Maar gelukkig wilde hij wel nog proberen om een nieuwe bougie in het gat te draaien, tot mijn opluchting lukte dat en vervolgens heeft hij ons naar zijn depot gesleept om de HY daar neer te zetten en ons naar een hotel te brengen. Savonds zijn mijn vriendin en ik wat door het stadje gaan lopen om wat te eten en onderweg kwamen langs “Garage Midas”  Dus de dag erna om 9 uur naar die garage om te kijken of hij een couroie(vsnaar) kon leveren, maar door mijn uitspraak meende hij eerst dat ik een carwash zocht Laughing dus ik uitleggen dat wat ik zocht aan de dimensie 10x1250 moest voldoen en hij geen reet begrijpen van wat voor carwash ik zocht Laughing maar uiteindelijk kon ik dan met mijn handen/voeten frans duidelijk maken dat ik een vsnaar moest hebben en 20 minuten later stopte er een auto voor de deur waar de vsnaar uit gehaald werd en konden wij terug naar de bus om te kijken of we nog verder konden komen.

Daar aangekomen de radiateur gedemonteerd, de nieuwe vsnaar gemonteerd, ik moest nog een nieuwe bougiekabel hebben omdat ik nu geen pen op de bougie had zitten, gelukkig stonden er wat wrakken achterom bij het depot (zeer triestige wrakken, zelfs een met nog bloed op het dashboard Shocked ) Maar goed, daar kon ik dan even 2 kabels vanaf halen om de HY weer aan de rol te krijgen.
Koelvloeistof bijgevuld, ik had nog 3,5 liter, en dan nog maar 1,5 liter spa rood erbij gedaan, even met pa gebeld, die zij dat dat geen kwaad kon als ik haar maar even liet draaien zonder radiateurdop zodat het koolzuur kon vervliegen. Starten moest met de zwengel want de koplampen en de koelkast hadden de accu leeggetrokken omdat de dynamo niet meer aangedreven werd en zo gezegd zo gedaan, konden we weer aan de rol Very Happy Overigens, de KVS lekkage die geconstateerd werd nadat we afgesleept waren was de bovenste slang van de radiateur, die zal wellicht een tik van de vsnaar hebben gehad, de rest van de vakantie is er geen druppel KVS verloren gegaan.

Helaas alleen na 100 kilometer begon het volgende probleem weer. de motor was aan het stotteren, inhouden, op 2 of 3 cilinders aan het lopen en er was echt niet meer mee te rijden. In Arras ben ik toen gestopt bij een Citroen dealer, daar met mijn beste frans het probleem uitgelegd, en na ongeveer een uurtje kwam een van de monteurs (zo een van het oude stempel die op het gehoor al weet wat het probleem is) hij heeft vervolgens het carburateur wat afgesteld en de ontsteking iets vroeger gezet en zo konden we de laatste 230 kilometer naar Fecamp alsnog probleemloos afleggen. Van een rekening wilden ze niets weten Very Happy dat was echt waanzinnig tof van die garage! Wel begon ze toch in Fecamp weer te stotteren als je bijvoorbeeld bij een stoplicht weg wilde rijden, en dat blijkt uit een te warm carburateur te komen. Wanneer je stopt met rijden wordt het carbje niet meer genoeg gekoeld door rijwind en verdamping en wordt hierdoor het mengsel verprutst en is er niet meer mee te rijden.

Maar goed, in Fecamp verder fantastische dagen gehad, we zijn aan alle kanten verbrand, de bus deed goed zijn werk als rijdende hotelkamer en het bier was altijd koud Very Happy maar omdat mijn ouders vandaag terug reden naar Nederland en mijn vader grofweg 40 jaar meer ervaring heeft met de HY dan ik besloten we in colonne terug te rijden naar NL en dat was geen overbodige luxe, na bijna 300 kilometer begon het geklooi alweer, en sta je dan ergens in de file, dus met een natte handdoek het carburateur afkoelen, starten en doorrijden, rijdend was er geen probleem, maar zodra je stilstaat kapt ze ermee. Uiteindelijk zijn mijn vriendin en mijn moeder met de C32 doorgereden naar NL en mijn vader en ik met de HY doorgereden, uiteindelijk kwamen we 40 minuten later aan dus dat viel allemaal nog wel mee uiteindelijk. Onderweg de motorkap op een kier houden helpt behoorlijk en bij stilstand even de kap wat verder opentrekken was uiteindelijk de remedie om maar niet tot stilstand te komen. En het dametje heeft toch nog 1:10 gedraaid!
Nu nog even uitzoeken waarom dat carbje zo heet wordt iedere keer, en de oliepomp even nakijken (De druk is wat laag) en dan is het een best beestje om het toch nog eens mee te proberen.

Ik moet wel zeggen dat toen ik met bloedende oren in de 16V stapte ik weer aangenaam verrast was hoe lekker die BX eigenlijk wel niet rijdt! boterzacht schakelen, vederlicht sturen, drempels daar mer je niets van en zoooo stil! zeker nadat je dik 3 uur met open motorkap in de HY gereden hebt. En toch, na alle ellende die ik heb gehad met de tante kan ik niets anders doen dan haar vergeven en moeten concluderen dat het toch een fijn beestje is zo’n HY Laughing

De eerst “ruststop” in Belgie Laughing


Enthousiast aan de slag en de blijdschap wanneer we weer onderweg zijn Very Happy

Toch nog aangekomen in Fecamp en daar nog een verlengde en verhoogde Tube gespot.


En het vertrek samen met de knalgele C32D van mijn ouders.


http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
 
5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook