3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Flinke motorproblemen, wat is het?!
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 25 juni 2008 06:04 PM
  [ # 31 ]

Ben ik weer… Dr staat in 1 van de bougie-gangetjes lamaar zeggen een bodempje vocht. Het is geelig van kleur maar geen benzine, het is een beetje onduidelijk wat het wel is. Ook geen motorolie overigens, daar is het niet stroperig genoeg voor. Als ik deze bougie loskoppel (kabeltje er ff af) dan loopt de motor hetzelfde. Ik gok dus dat dit het probleem is. Zou het dan aan de bougie liggen en is de niet werkende bougie dan de oorzaak van het vocht of is eerder het vocht de oorzaak van het niet werken van de bougie?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 25 juni 2008 06:06 PM
  [ # 32 ]

Ven een niet werkende bougie krijg je geen vochtophopingen. Het plasje is waarschijnlijk de oorzaak van het probleem, ook weer opgelost?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 25 juni 2008 07:58 PM
  [ # 33 ]

Ik heb het plasje er even uit gehaald met een pipetje en toen een andere bougie erin. Hij deed het langer dan normaal goed. Maar aan het eind van het rondje door de wijk kwam het probleem snel weer terug. Ik heb werkelijk geen idee wat de oorzaak kan zijn, maar het lijkt me wel dat in die ene cilinder zit met dat plasje. Heeft er iemand enig idee? Ik heb namelijk geen flauw idee Sad

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 25 juni 2008 08:27 PM
  [ # 34 ]

Je haalt het plasje dus helemaal weg, je draait er een droge bougie in,drukt de rubber dop goed vast en het begint na 5 minuten weer te lekken, of er staat gewoon al tijden een plasje in?

Ik heb het ook wel eens gehad met de cx, alleen bleef het vocht wel weg…

Je moet de bougie er weer ff uithalen, een doek om een schroevendraaier wikkelen en de hele boel lekker afdrogen, daarna weer monteren.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 25 juni 2008 11:49 PM
  [ # 35 ]

En nadat je de boel droog hebt gemaakt alles even inspuiten met vochtwerende spray voor elektrische -/ontstekingsdelen. Werkt erg goed, zeker nadat een onverlaat iets te enthousiast je motor heeft schoongespoten?!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 26 juni 2008 12:15 AM
  [ # 36 ]
RikvdS schreef:

Ben ik weer… Dr staat in 1 van de bougie-gangetjes lamaar zeggen een bodempje vocht. Het is geelig van kleur maar geen benzine, het is een beetje onduidelijk wat het wel is. Ook geen motorolie overigens, daar is het niet stroperig genoeg voor. Als ik deze bougie loskoppel (kabeltje er ff af) dan loopt de motor hetzelfde. Ik gok dus dat dit het probleem is. Zou het dan aan de bougie liggen en is de niet werkende bougie dan de oorzaak van het vocht of is eerder het vocht de oorzaak van het niet werken van de bougie?

Had dat soort simpele dingen maar eerst nagekeken. Dan had je nu geen blaren op je handen. Eerst uitsluiten, dan pas vervangen, zij mijn opa altijd. En verhip, de man had gelijk Wink
Niet dat ik nog nooit iets nutteloos vervangen heb, hoor… Very Happy

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 26 juni 2008 03:10 AM
  [ # 37 ]

Haha oke. Ik kwam er vanmiddag niet toe na de proefrit te checken of er nieuw vocht in zat. Ik had ff haast, moest naar de diploma-uitreiking van mn vriendin, ging ff voor Wink
Dus dat ga ik morgen ff checken… mocht er nog wat aanwezig zijn dan ga ik het nog eens perfect drogen en inspuiten inderdaad met vochtwerende spray. Hopen dat dat wel werkt. Jullie horen dus spoedig weer van mij Wink
Heel erg bedankt overigens allemaal voor jullie hulp!

Groetjes, Rik.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 26 juni 2008 11:12 AM
  [ # 38 ]

Mmm, met vochtwerende spray los je dit echt niet op.

Ik heb dit ooit gehad doordat er een piepklein lekje in een koelslang zat, die precies in de bougieschacht piste. Even kijken of er iets met koelvloeistof nabij de bougie loopt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 26 juni 2008 09:46 PM
  [ # 39 ]

hmm… nu je het zegt…
Ik heb vlak voor de problemen begonnen inderdaad een koelslang lek gehad en die liep daar boven langs. Zou goed kunnen dat daar het vocht vandaan komt. Koelslang is ondertussen overigens wel vervangen. Dus dan zou goed droogmaken volstaan lijkt mij. We gaan het zo nog ff proberen.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 26 juni 2008 10:06 PM
  [ # 40 ]
RikvdS schreef:

hmm… nu je het zegt…
Ik heb vlak voor de problemen begonnen inderdaad een koelslang lek gehad en die liep daar boven langs. Zou goed kunnen dat daar het vocht vandaan komt. Koelslang is ondertussen overigens wel vervangen. Dus dan zou goed droogmaken volstaan lijkt mij. We gaan het zo nog ff proberen.

Doe dan ook meteen ff nieuwe bougies, dat kan namelijk ook nooit kwaad! Cool

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 27 juni 2008 01:03 AM
  [ # 41 ]

Die had ik idd al in huis gehaald. Net heb ik de zooi nog even schoon proberen te maken met een doek en daarna een proefritje gemaakt. De motor bleef alweer een hele tijd langer goed draaien, maar na een tijdje kwamen er toch weer problemen, binnenkort dus weer ff schoonmaken voor de volgende rit. Is er misschien een manier om het te spoelen? (als de bougie eruit is) Niet met water lijkt me want dit komt dan in de cilinders…

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 juni 2008 01:05 AM
  [ # 42 ]
RikvdS schreef:

Die had ik idd al in huis gehaald. Net heb ik de zooi nog even schoon proberen te maken met een doek en daarna een proefritje gemaakt. De motor bleef alweer een hele tijd langer goed draaien, maar na een tijdje kwamen er toch weer problemen, binnenkort dus weer ff schoonmaken voor de volgende rit. Is er misschien een manier om het te spoelen? (als de bougie eruit is) Niet met water lijkt me want dit komt dan in de cilinders…

Je kunt het droogblazen met perslucht. Het belangrijkste is dat je uit gaat vinden waarom het nou steeds weer vochtig wordt daar.
Dus, motortje warm draaien en kijken, zoeken en nog meer kijken. Ongetwijfeld heb je ergens een lekkage…

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 27 juni 2008 01:58 AM
  [ # 43 ]

naja het wordt niet steeds vochtig maar het is vochtig geworden bij een lekkage van kvs van een leiding die er vlak boven loopt. Dat kwam er toen onder enige druk uit met een fonteintje en is dus waarschijnlijk in de gaatje waar de bewuste bougie in zit ingelopen. Dr zit ook een hoop ranzigheid bij die door de kvs is meegenomen en dat is dan denk ik dus de oorzaak van het probleem. Dus het moet voor 1 keer even goed schoongemaakt worden en dat zou dan het einde van het probleem moeten zijn Smile

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 29 juni 2008 02:25 AM
  [ # 45 ]

Net een aardig eind weer gereden ook een eind op de snelweg, en ik kan met blijdschap melden dat mn bixje het weer prima doet! Bedankt nog voor jullie hulp Very Happy

Groetjes, Rik.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook