Zoals zo velen overweeg ik de inbouw van LPG. Alleen de geluiden en adviezen tot nu toe zijn nogal wisselend en variëren van “nooit doen” tot “geen enkel probleem”. Het betreft een ID19B van december 1966 met DV blok en “kleine” carburateur (zonder 2de trap). Graag ontvang ik jullie reactie, waarvoor bij voorbaat dank.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Da’s toevallig, heb een DSuper met later ingebouwd DV-blok, rijdt ik inmiddels alweer 4000 km op (zie topic over “EVA,...”). Hij loopt beter als mijn oude DY3, en trekkracht genoeg (icm korte 5-bak, hoor). Ben er zeer tevreden mee, kruisen op snelweg het best op 110 km/u.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Voor puristen is elke verandering aan ‘het origineel’ heiligschennis, voor iemand die gewoon een betrouwbaar en (redelijk) goedkoop voertuig wil hebben niet.
LPG kan geen enkel kwaad in een IDDS, zowel in het TA als in het 5-maal-gelagerd blok.
De meningen over het (laten) monteren van extra geharde klepzittingen lopen wel uiteen: de een zegt dat je kleppen zonder geheid inslaan, de ander wil er niet mee werken omdat deze zittingen wel eens los willen komen (met alle gevolgen van dien…).
De keuze voor wel of geen LPG ligt dus louter bij jezelf…
‘Spirit of avant-garde’
LPG met DV en Solex
Bedankt voor de reacties.
Het gaat mij met name om de combinatie LPG, DV blok en (mini) Solex carburateur.
LPG kun je moeiteloos in je ID zetten hoor , geharde kleppen zijn niet nodig , wel even elke 5000 kilometer kleppen stellen
Rijdt zelf gemiddeld 100.000 met een ID op LPG , geen centje pijn , wel regelmatig kleppen stellen
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!