Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Bedankt voor die bloemen
Vond ‘t leuk en gezellig.
We hebben volgens mij wel ‘t grootste deel van ‘t APK-lijstje gedaan, alleen de uitlaat blijft even een vraagteken. Uitlaat lekt op de aansluitingen van voor- en middenpijp, en middenpijp en achterdemper. Ik hoop dat dat met wat vloeibare pakking te verhelpen is.
We hebben dus de veerpootretour met hulp van m’n broertje vernieuwd, remschijven voor en remblokken achter (waren minder dan 2 mm…), handrem gesteld en ik heb de loshangende beugel van ‘t bumpertankje verwijderd, dan kan de apk-boer ook niet zeuren dat er iets loshangt…
Heeft iemand toevallig nog zo’n ding liggen?
Daarnaast heb ik een beetje zitten prutsen om ‘t stationaire lopen te verbeteren. Computer gereset, luchtmengsel op ‘t gehoor/gevoel aangepast en gaskabel strakker gezet. Dat verdient geen schoonheidsprijs, maar gasklephuis en stappenmotor wist ik niet te vinden ops: Ik ben meer van ‘t dingen uit elkaar schroeven en er nieuwe dingen opschroeven…
En hij blijft nu tenminste lopen als je de koppeling intrapt
We hebben ook nog een rondje gereden, en deze GTi rijdt naar mijn mening echt geweldig
We schrokken wel allebei nogal van ‘t feit dat de achterwielbouten bijna met de hand eruit te draaien waren. En nog meer omdat toen ik de achterwielen weer erop zette, bijna alle bouten doldraaide. De eerste 5mm van de schroefdraad op de bouten verdween gewoon
Nou zat er allemaal wit spul op de bouten en in de boutgaten (alleen achter), bij wijze van kopervet denk ik, kan ‘t daaraan liggen?
Er zitten nu trouwens ook nog de gewone conische velgbouten in. Ze heeft er nu Peugeot GTi velgen op en daar lijken ze goed in te vallen, maar kan ‘t zijn dat deze velg/boutcombinatie toch niet werkt? Zo ja, heeft iemand nog de platte GTi-bouten voor Daphna liggen?
Fotootjes
Hoeveel wielbouten zijn er nodig?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ziet er leuk uit die peus velgen!!!
Ik heb nog een sloop GTI staan (voor missende onderdelen?) bijvoorbeeld het tank beugeltje?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
BasisBIX schreef:Hoeveel wielbouten zijn er nodig?
16
Ik hoopte al dat jij die wel zou hebben
Thanx voor het verslagje neer te zetten.
Leuk die foto’s.
Ik kan morgenochtend (donderdag) terecht voor de APK.
spannend!
Die wielbouten…ja dat was even hartkloppingen vd de schrik, wat heb ik een mazzel gehad.
@basisbx
Na de keuring neem ik wel contact met je op over die bouten.
of…laat me anders via pb even weten wanneer jij kan?
@McDean
das cool.
komt ook na de keuring.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik heb dit soort velgen ooit bij een banden/velgenboer op mijn BX willen laten monteren en kreeg toen te horen dat de naaf a/d binnenkant afgedraaid moest worden à 40 euro per velg (uit m`n hoofd, is al 4 jaar geleden) en heb het toen laten schieten en heb de velgen verkocht…
Misschien zijn ze niet goed of ver genoeg afgedraaid?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ze passen gewoon standaard al
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
McDean schreef:ze passen gewoon standaard al
Precies, hoeft niets voor afgedraaid te worden.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
kortom, velgen voor niks verkocht
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
beerpeet schreef:Ik hoopte al dat jij die wel zou hebben
Hoezo dat dan
slszbx schreef:Die wielbouten…ja dat was even hartkloppingen vd de schrik, wat heb ik een mazzel gehad.
@basisbx
Na de keuring neem ik wel contact met je op over die bouten.
of…laat me anders via pb even weten wanneer jij kan?
Ik zal eens even kijken of ik nog een mooi setje kan vinden
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
BasisBIX schreef:beerpeet schreef:Ik hoopte al dat jij die wel zou hebben
Hoezo dat dan
Naja, omdat jij redelijk daar in de buurt woont en je een redelijke stock onderdelen hebt
hè verdorie!
nee, niet goed gekeurd
dit zijn de APK-puntjes :
*CO te hoog - (komt waarschijnlijk door niet goed stationair, garageman zei om het gasklephuis los te halen en schoon te maken, meestal helpt dat )
*koplampen zitten los en moet gesteld
*uitlaat lekt. (kit hij de volgende keer dicht)
Verdere aandachtpunten (niet voor APK maar wel belangrijk):
*gasklephuis? (zo staat dat op mijn papiertje met vraagteken dus)
*waterslang rechtsonder loopt tegen stabilisator (kans dat slang verrot gaat)
Het is niet zoveel maar toch jammer, ik had zo’n goede hoop.
Hij had eigenlijk niet zo veel er op aan te merken, hij was redelijk te spreken over de wagen, zag en zei dat de wagen toch wel goed onderhouden was.
O en ze drinkt nu wel veel brandstof lijkt wel, vind ik.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
gasklephuis etc heb ik allemaal liggen van mijn sloper!!
intresse?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
slszbx schreef:hè verdorie!
nee, niet goed gekeurddit zijn de APK-puntjes :
*CO te hoog - (komt waarschijnlijk door niet goed stationair, garageman zei om het gasklephuis los te halen en schoon te maken, meestal helpt dat )
*koplampen zitten los en moet gesteld
*uitlaat lekt. (kit hij de volgende keer dicht)Verdere aandachtpunten (niet voor APK maar wel belangrijk):
*gasklephuis? (zo staat dat op mijn papiertje met vraagteken dus)
*waterslang rechtsonder loopt tegen stabilisator (kans dat slang verrot gaat)Het is niet zoveel maar toch jammer, ik had zo’n goede hoop.
Hij had eigenlijk niet zo veel er op aan te merken, hij was redelijk te spreken over de wagen, zag en zei dat de wagen toch wel goed onderhouden was.O en ze drinkt nu wel veel brandstof lijkt wel, vind ik.
Hoe hoog is het CO precies dan? Want als ik op je auto klik krijg ik een mooi vuile GTi te zien uit 87 die volgens mij nog geen milieclassificering op het kenteken heeft staan.
Verder heb je aan het gasklephuis van McDean helemaal niks, want dat past namelijk helemaal niet. Een vuile GTi heeft een 2 traps gasklephuis dat een stuk efficienter is dan die van de latere versies. Een keertje loshalen en goed schoonmaken zou idd wel eens goed kunnen helpen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
oowja!!!
klopt helemaal niet aan gedacht, dit is een vuile GTI ops: en dat gasklephuis is anders, gelukkig dat iemand anders er wel aan dacht. Dat krijg je als je snel reageert…..
Excuus!
Mogelijk dat schoonmaken idd al veel doet!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!