GW-tje schreef:Benjamin zegt links als je voor de auto staat….....maar, dan moet je wel met je rug naar de D toe gaan staan
Wie gaat er nu met zijn rug naar de DS toe staan ? Dat doe je toch niet ? Het is dus gewoon het zekeringenkastje dat ik al kende (links, aan de bestuurderskant, aan dezelfde kant als de accu, en ook die is links gemonteerd gezien het bouwjaar) en…...nee, DriverD, ik heb géén Engelse uitvoering .
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Was er eigenlijk vanuit gegaan dat het type wat jij hebt van een vroeger type was
De DS 21 van rond 1967 , 1968 hebben namelijk een tweede zekeringkast
En nee natuurlijk ga je niet met je rug naar de auto staan
En hoewel die hokken ook wel snoek genoemd worden spreken we hier ook niet over stuur danwel bakboord , maar gewoon links en rechts
Dan toch maar even de draad naar het startrelais nalopen en zonodig fixeren
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
JoF schreef:GW-tje schreef:Benjamin zegt links als je voor de auto staat….....maar, dan moet je wel met je rug naar de D toe gaan staan
Wie gaat er nu met zijn rug naar de DS toe staan ? Dat doe je toch niet ? .
Inderdaad. De meest aanbevelenswaardige positie is achter het stuur.
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Rechts achterin is ook helemaal niet verkeerd
O ja, fftopic
Probleempje lijkt inderdaad opgelost na het plaatsen van een nieuw startrelais. Meteen ook alle bedrading die er nog lag van de oude dynamo en die niet meer functioneel was, verwijderd.
Bedankt voor alle advies .
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Re: Electrisch probleem(pje)
JoF schreef:Dag,
graag wil ik jullie het volgend probleempje voorleggen:
VERSCHIJNSEL: korte stroomonderbreking waardoor o.a. motor hapert
ACHTERGRONDINFORMATIE: Het betreft een DS 21 Hydraulique waar ik 2 maanden geleden 1-2-3-ontsteking heb laten inbouwen. Ruim een half jaar geleden is er een nieuwe dynamo geplaatst met interne regelaar. Toen de stroomonderbreking zich voor het eerst voordeed (3 weken geleden) liep de motor stationair en die viel dus acuut stil en geen enkel controlelampje brandde nog. Ik dacht eerst aan een zekering, maar die waren alle 4 oké. Contact uit/aan/uit en alles werkte weer als vanouds. Tijdens het rijden merkte ik dat de radio (die niet via het contact is aangesloten) soms voor korte tijd uitviel (verlichting en geluid vielen uit), soms gevolgd door horten en stoten van de motor, en dat ging vanzelf weer over. Overigens viel het geheugen van de radio bij die korte onderbrekingen (< 1 seconde) niet uit, dus de constante stroomvoorziening werkte blijkbaar nog wél. Garage Sanders had mij al eens gewezen op mogelijke bobineproblemen na het installeren van 1-2-3 ontsteking, dus de bobine heb ik preventief vervangen, ervan uitgaande dat dit de oorzaak was (bovendien zat één van de aansluitingen redelijk los). En ik moet zeggen: daarna ging het gedurende pakweg 300 kilometer prima , maar gisteren waren er weer dezelfde verschijnselen . Wat mij opvalt: als ik start, valt de radio even uit, en dat is een voorziening die ik wél ken van moderne auto’s (dan wordt er zoveel mogelijk vermogen naar de startmotor gestuurd), maar die ik niet verwacht op een DS. Voor zover ik kan nagaan, heb ik alle bedrading die met aarding te maken heeft, gecontroleerd.
VRAAG: Waar moet ik de oorzaak van de storing zoeken ? Aarding, bedrading, 1-2-3 ontsteking, of….....????
Het uitvallen van de radio tijdens starten heb ik ook. Volgens mij is dit een karakteristiek van de radio en niet van de auto.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Re: Electrisch probleem(pje)
jantje1948 schreef:Volgens mij is dit een karakteristiek van de radio en niet van de auto.
Ja, had ik zélf ook kunnen bedenken, ik herken het vanuit het gebruik van een radio in mijn 2CV ops: .
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Heb ik ook in m’n Xantia. Ik denk dat de radio een beveiliging heeft dat als ie te weinig spanning krijgt, dat ie er mee op houdt. Ik weet dus niet of dit ook werkt als de motor uit staat en je laat de radio voor lange tijd aan, dat de radio ervoor zorgt dat er genoeg stroom over blijft om nog te kunnen starten als de accu dus leegbegint te geraken.
Groetjes, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.