Na mijn vorige eend te hebben gekocht kan ik nu een nieuwe kopen voor niet al teveel geld, een z.g. Sausss Ente.
Maar het eendje heeft wel wat problemen:
- chassis is aan gelast.
- stoel bestuurderszijde is aan gort.
- linkerachterdeur is verrot.
- bumper is verrot.
- spatborden en wielkast zitten tamelijk los.
- er zitten twee flinke scheuren tussen de bodemplaten en de voetenbak.
..en over het algemeen tamelijk veel roest.
Toch doen?? Mijn verstand zegt nee, mijn gevoel zegt JA!!
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Kees
Niet doen je hebt je eigen eend door een probleempje verkocht en dan koop je deze ellende
Niet doen dus mijns inziens
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Re: Help
Slechte ruitenwissertjes, een lekke uitlaat en een paar andere futiliteiten waren te duur om je 2cv weer vrolijk door de apk te laten glijden. Waarom zou je deze roestbak dan kopen? Omdat hij goede ruitenwissers heeft?
Keesboor schreef:Toch doen?? Mijn verstand zegt nee, mijn gevoel zegt JA!!
Vraag dan maar eens aan je gevoel wat het kost om een nieuwe voetenbak, vloerplaten en waarschijnlijk ook dorpels en C-stijlen te laten lassen.
Nee, de kosten bij m’n oude eend waren vooral het laswerk.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Van welk jaar is deze eend? Bedenk dat je bij deze eend nog een aardige klus hebt aan de voetenbak en bodemplaten. En als het een eendje is van na 1980 met origineel chassis, dan kun je verwachten dat je daar ook nog wel wat werk tegen zult komen zodra je er mee aan de slag gaat. Want in tegenstelling tot je oude eend, hebben modernere eenden veel slechtere chassis’.
Iets verteld mij dat dit geen verstandige keuze is… Maar ja, je kunt zo;n karretje als echt goed beoordelen door te kijken, voelen, rijden, ruiken enz.
Als ik je omschrijving van het vehikel lees dat je nu op het oog hebt, denk ik dat je ouwe Eendje zo gek nog niet was. Scheuren in de voetenbak, gelast chassis… het klinkt allemaal een beetje als een vermoeid, afgeschreven barrel dat de laatste APK op karakter heeft doorstaan.
Als ik jou was zocht ik nog even door naar een betere Eend.
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
tja, goedkoop is duurkoop, zeker bij een eend kan dat problemen leveren.
Als er aan het chassis gelast is, zeker vlak achter het stuurhuis in de U profielen, of ergens onderaan waar de dwarsbalken lopen, gegarandeerd dat het chassis voor de rest ook rot is.
Deur, tja, zoeken naar een andere kost je geen bakken met geld, zelfde geld voor een stoel.
spatborden kunnen rot zijn, dus zoeken naar anderen en de koets tja, daar zit laswerk in, het lijkt mee te vallen, maar garantie is er dat er veel meer gelast moet worden.
het is moeilijk van afstand in te schatten hoe goed zo’n auto nog is. je kunt geluk hebben en voor weinig geld er lang mee rijden, je kunt pech hebben en voor dan veel geld een sloper kopen…
Ik zou zeggen, foto’s!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Ik heb er nog een staan die voor weinig weg mag:
http://www.speurders.nl/autos/citron/40989540/2cv_special_technisch_okee.html
Toch doen?? Mijn verstand zegt nee, mijn gevoel zegt JA!!
Dat heb ik tot nu toe altijd gehad met een A-type….nog nooit een verkeerde keuze gemaakt
Zo te lezen zit er wel wat werk aan
Dat is een grappige eerste post, Tab@2cv !