Heeft er iemand een beschrijving voor het vervangen van een trommelrem voor een berlingo van 1999 19 D?
Vandaag bij de autokeuring (apk) een rode kaart gekregen omdat het rempercentage te groot was tussen beide acherremmen.
Berlingo 19D multispace bouwjaar 1999.
Heb je ze al gekocht?
Ik zou eerst even de trommels eraf halen om te kijken of de remcilinders nog goed zijn.
Als de remcilinders sporen tonen van lekkage ben je immers beter af met een superkit ; remcilinders - veertjes en remschoenen in 1 pakket.
Steek je nu enkel de remschoenen en de remcilinders gaan toch erger lekken sta je terug bij af.
Ik heb het verleden jaar namelijk ook zo gedaan bij mijn 1.4 van 97 en nog geen seconde spijt gehad.
Trommels verwijder je door eerst aan de achterzijde met een schroevendraaier het stelmechanisme terug te draaien. (zijn 2 gaten en achter 1 zit er een tandwieltje.)
De rest is gewoon zoals het gemonteerd zit, beetje pielen om ze onderaan over de vaste nok te krijgen maar de aanhouder wint (als hij maar kalm blijft ).
Veertjes moet je altijd nieuw steken.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb nog niks gekocht
Daarom dat ik het hier eerst even vraag
Berlingo 19D multispace bouwjaar 1999.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb onlangs via de vervelende weg mogen leren dat het wel heel erg handig is om bij een remschoenvervanging gelijk de remcilinders te vervangen. Ook als ze niet lekken!!! Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
patje74 schreef:Ik heb onlangs via de vervelende weg mogen leren dat het wel heel erg handig is om bij een remschoenvervanging gelijk de remcilinders te vervangen. Ook als ze niet lekken!!! Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
Ik met de C15 nog om de veertjes niet te vervangen. ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
patje74 schreef:Ik heb onlangs via de vervelende weg mogen leren dat het wel heel erg handig is om bij een remschoenvervanging gelijk de remcilinders te vervangen. Ook als ze niet lekken!!! Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
idd, de berlingo heeft nu 193000 km op de teller en het is de eerste keer dat ze vervangen worden
EDIT: hoeveel kost een set ongeveer ??
Berlingo 19D multispace bouwjaar 1999.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Idd ineens nieuwe pompjes, anders is je nieuwe set weer ter vervanging na wat kilometers
+-60-70euro voor een schoenenkit
+-120-130euro voor een superkit(incl pompjes en al…)
Kan goedkoper, kan duurder, maar voor die 1keer om de 200.000km dat je die moet vervangen zou ik niet besparen door rommel te kopen.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Volgens H-base
128.5 bruto
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017