![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
exact!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Dat beredeneerde ik ook.
Maar moet ik wel even een afspraakje maken met iemand die grote doppen heeft. En asteunen, kan ik het allemaal nog eens nalopen.
Die motorsteun is wel versleten, dus die wordt sowieso vervangen zodra er weer wat ademruimte is. Het is immers de bedoeling het ding te soigneren
Ok, voornemen is om straks alle bouten eens te gaan controleren aan het subframe maar gisteren en eergisteren is met tijdens het rijden iets opgevallen.
Als ik exact 2600 toeren draai met de motor dan hikt hij… dus schokken vanuit de motor. Als ik dan gas bijgeef dan heeft hij precies ook moeite om boven die 2600toeren te raken. Is hij er eenmaal over dan loopt hij verder als een zonnetje, eronder ook.
Als hij warm is heb ik het nog niet gemerkt maar ik wou het toch maar meteen eens vragen hier.
Dus voila, het ligt volgens mij in de ontsteking, maar welk onderdeel?
Heey Bunny,rij jij wel eens 100 km zonder problemen?
Ik vindt het bewonderenswaardig dat je het niet opgeeft met deze bx!
Groet Erik
C5 Break 2.0-16v 2008
XM 2.0-16V 1998
Hangt er vanaf wat je probleemloos noemt . Maar dit noem ik geen probleem. Pas op het moment dat het erger zou worden valt het onder probleem
Maar goed nieuws. Ik vermoed dat ik het probleem met geklonk en zelf verlopen van de stuurpositie én geschud van het stuur opgelost heb . Heb alle bouten van het subframe nog eens vast gevezen (er zaten er een paar aardig los) en nu kan ik weer versnellen en afremmen zonder lawaai. Hopelijk is het nu écht opgelost dus. Meteen weer 2 sleutels en een dop aan de gereedschapcollectie toegevoegd.
Daarnet ook even mijn raamrubbers opgevuld met wat coax-kabel, dus wie weet is dat irritante windgeruis en bijhorend lawaai ook opgelost
Maar suggesties over dat sputteren op 1 bepaald toerental? Verdeelkap/rotor lijkt mij het meest logische maar dat zomaar vervangen vind ik ook maar dom/kostelijk. Al de rest van de ontsteking kan toch niet toer-afhankelijk zijn?
Edit: is op benzine én gas (dus brandstoftoevoer + injector is uit te schakel) en als hij warm is heeft hij er geen last van (heb er speciaal op gelet ).
Edit 2: vanavond ook nog even verder gewerkt in de garage. Er hangen al 3 rails aan de muur waar schappen op komen en de plank waar het gereedschap aan komt is ook bijna ‘ophangklaar’. Er moest iets gebeuren aan mijn ordening van het gereedschap en de bovenkant van de kast (waar vb wat oliën enzo inzitten) is ook bijna vol. Dus binnenkort kan het reservespul op de plank en het gereedschap aan de muur.
switch die delco kap en rotor maar, kost niet overdreven veel en t’is toch iets dat wel kan helpen.
ik steek die al bijna standaard ieder jaar nieuw op mijn trs (ligt ook op gas).
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Even verduidelijken wat je juist bedoelt. Je hebt die plastieken kap waar de bougiekabels opzitten. Dat is de rotor? En dan zit die plastieken kap op een metalen deel, dat is dan de delco?
En wat noem jij ‘niet te veel geld’?
Edit: google heeft mijn vermoeden bevestigd . Is zo’n Delco en roto enkel bij de dealer te halen of ook bij de onderdelenboer?
Copy-paste van op een ander forum:
Zo, mijn zin is over (heb op mijn vinger geslagen met een héél zware hamer en heb geen lange vijzen meer)
Zo ziet het er momenteel uit. Zag in de garage nog wat rommel liggen dus ik had meteen schappen
Veel overzichtelijker
![]()
De plank die er nu hangt die ga ik houden voor steeksleutels. En heb er momenteel nog maar 4 dus er hangt niet veel op ;D
De bedoeling is dus dat al het gereedschap dat ik onderweg niet nodig kan/zou hebben daar aan de muur komt. Inclusief zwaarder gereedschap en reserve-onderdelen. Is makkelijk uit te breiden (heb nog rails en haken en plaats over) en hangt hoog genoeg zodat de auto er toch nog kan staan
.
Wel eens kijken voor een fijner luidsprekertje daar. Heb nog ergens een gitaar-monitor staan, misschien zet ik die daar wel.
Zo, hopelijk apprecieert de BX de moeite en gedraagt hij zich straks. Even op en neer naar Delft, goedendag gaan zeggen aan vrienden en een HDpomp ophalen Hopelijk wordt ik trouwens gespot
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_325.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
BunnY schreef:Daarnet ook even mijn raamrubbers opgevuld met wat coax-kabel, dus wie weet is dat irritante windgeruis en bijhorend lawaai ook opgelost
Coaxkabel? Hoe zit dat dan in elkaar? Is interessant, want raamrubbers zijn niet meer te krijgen voor een BX, althans niet via de dealer of mijn Citroen-specialist.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
BunnY schreef:
Maar goed nieuws. Ik vermoed dat ik het probleem met geklonk en zelf verlopen van de stuurpositie én geschud van het stuur opgelost heb
. Heb alle bouten van het subframe nog eens vast gevezen (er zaten er een paar aardig los) en nu kan ik weer versnellen en afremmen zonder lawaai. Hopelijk is het nu écht opgelost dus. Meteen weer 2 sleutels en een dop aan de gereedschapcollectie toegevoegd.
had je het de bouten van het subframe dan niet met een momentsleutel vastgezet? Jij bent niet bang…
Ik had het subframe gewoon goed vastgezet met de hand (blijkbaar niet goed genoeg :S ). In elk geval, hij rijdt nu weer aardig stil en zonder het extra lawaai van het loshangende subchassis.
Nu sparen voor een ritje balanceren van de wielen en dan rijdt hij weer als vanouds…
En de coax-kabels in de rubbers steken heeft geen effect gehad, waait nog steeds in de bovenhoek van mijn deur. Nog eens goed bekijken wat ik er aan ga doen
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Hilko16TZI schreef:BunnY schreef:
Maar goed nieuws. Ik vermoed dat ik het probleem met geklonk en zelf verlopen van de stuurpositie én geschud van het stuur opgelost heb
. Heb alle bouten van het subframe nog eens vast gevezen (er zaten er een paar aardig los) en nu kan ik weer versnellen en afremmen zonder lawaai. Hopelijk is het nu écht opgelost dus. Meteen weer 2 sleutels en een dop aan de gereedschapcollectie toegevoegd.
had je het de bouten van het subframe dan niet met een momentsleutel vastgezet? Jij bent niet bang…
Och, ik heb ze ook met een ratel vastgezet. Maar ik heb ze tenminste goed vast gezet. En heb geen problemen gehad.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Mjah, wou de draad toen vermoedelijk niet kapot draaien.
Eigenlijk had ik gewoon na een paar 100km alle bouten nog eens moeten natrekken… maar tsjah. In elk geval, het zit nu goed. Ik ga van de week nog eens de bouten die het stuurhuis op het frame bevestigen proberen na te trekken (maar dat doe ik liever via assteunen, en die heb ik -nog- niet dus moet bij een vriend gebeuren).
Volgende probleem is dat gisteren of een wielbout of de draad van een wielbout overleden is :S
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
voor of achter?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Achter…