80 van de 97
« Eerste  < Vorige 78 79 80 81 82 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 29 mei 2010 06:14 PM
  [ # 1186 ]

Zit de brandstofpomp bij mijn BX trouwens ook onder de achterbank? En kan je daar langs binnenuit bij of is dat via onder de wagen?

En hoe ziet zo’n pomp er onderuit?

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 29 mei 2010 07:28 PM
  [ # 1187 ]

Laat maar, hij zit dus inderdaad, waar ik dacht, onder de auto (rechtsachter).

Is deze pomp dezelfde als bij een carburator model?

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 29 mei 2010 08:51 PM
  [ # 1188 ]

Nee, een carb. BX heeft een mechanise pomp rechtstreeks op de nokkenas.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 29 mei 2010 08:53 PM
  [ # 1189 ]

Dan zal ik maar een zoekertje voor een pomp plaatsen Rolling Eyes Of wat kost zo’n nieuwe pomp?

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 29 mei 2010 09:08 PM
  [ # 1190 ]
Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 29 mei 2010 09:16 PM
  [ # 1191 ]

Lap Rolling Eyes

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 mei 2010 09:23 PM
  [ # 1192 ]

Dat oog van je automaat is te vervangen voor een universeel oog met de juiste schroefdraad en diameter. Verder kun je nu de oude met een stevige tang weer wat terugbuigen. Ik heb dat op mijn automaat ook zo gehad en dat werkte prima, samen met een ty-rap voor de nodige zekerheid. En zorg dus dat je altijd wat ty-raps bij je hebt. Is sowieso wel handig bij een BX Laughing

Voor je pomp: weet je zeker dat ie stuk is? Heb je hem al op een direct draadje met 12 Volt geprobeerd? Zo heel vaak gaan ze niet stuk namelijk.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 29 mei 2010 09:27 PM
  [ # 1193 ]

Die liggen standaard in de koffer. Had wel mijn gereedschapbak opgeruimd de dag voorheen en de slangenklemmen thuis gelaten. Wat ook niet erg slim was, zo bleek Rolling Eyes

Als je dat oogje vervangt, die afstelling moet blijven kloppen veronderstel ik? Want anders kan je misschien tussen 2 standen gaan met je automaat? Is dat voldoende om gewoon je selecteur in P te zetten en dan te draaien aan dat oog tot je hem er over krijgt?

En dan nog een vraag, als je de automaat bijvoorbeeld handmatig in een stand zet, en de selecteur afkoppelt. Kan die dan vanzelf verspringen tijdens het rijden?

Pomp nog niet getest rechtstreeks neen. Was ik wel van plan voor ik ze uit- en inbouwde maar omdat ik op het forum wel vaker las dat er een kapotte pomp was dacht ik dat het de pomp wel zal zijn. Maar naar aanleiding van jouw antwoord misschien dus toch maar eerst eens testen Smile

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 mei 2010 09:36 PM
  [ # 1194 ]

De afstelling van de selecteurkabel luistert inderdaad nauw. Hoe je deze afstelt staat beschreven in je werkplaatshandboek Wink Antwoord op je vraag: nee, als je de bak handmatig in een versnelling zet kan ie daar niet zomaar uitspringen. De bak staat dan vast in die stand.

Nogmaals pomp: ik denk meer aan de electra, zoals het relais ofzo. Maar kijk dus eerst eens of de pomp het wel doet met rechtstreeks 12 V erop.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 29 mei 2010 09:39 PM
  [ # 1195 ]

Dat is zeker een geruststelling !! Maar dat werkplaatshandboek heb ik. Dus zal ik me deze zomer eens mee bezighouden Wink

Kan je iets kapot doen als je hem niet goed afstelt? Want die afstelling is toch gewoon dat oogje een keer meer of minder rond draaien?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 mei 2010 09:58 PM
  [ # 1196 ]

Als je hem niet goed afstelt, zul je sommige standen niet kunnen inschakelen. Je zult de bak er niet direct mee slopen, maar je auto zal niet willen starten omdat hij niet in de “P” gezet kan worden, om maar iets te noemen. En geloof me, niets is zo vervelend als met je selecteur moeten “zoeken” naar de “D” als je haast hebt! Laughing

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 29 mei 2010 10:00 PM
  [ # 1197 ]

Uiteraard Smile Maar vind het fijn om te weten dat ik niets kan slopen. Dan durf ik eerder naar de afregeling te kijken Very Happy

En hey!! Misschien is dat wel de reden tot het soms/meestal niet willen starten via het contactslot !!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 30 mei 2010 12:10 PM
  [ # 1198 ]

Heeft iemand trouwens een foto van de benzine-pomp die in mijn BX zit?

Profiel  
 
fbird92
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 13-02-2008

- BX Bx 1.6 TZI Automaat
Gepost: 30 mei 2010 12:15 PM
  [ # 1199 ]

staan op marktplaats.nl div brandstofpompen aangeboden voor bixen….

if you believe in it you can make it happen

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 mei 2010 12:15 PM
  [ # 1200 ]

kan ik wel maken…

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
80 van de 97
« Eerste  < Vorige 78 79 80 81 82 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook