83 van de 97
« Eerste  < Vorige 81 82 83 84 85 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 01 juni 2010 03:07 PM
  [ # 1231 ]

Dan heb ik nog het meeste schrik voor de uitlaat. Voor de rest stelt het precies niet veel voor. Als die hoogteregelaarsstang toch los moet kan ik er meteen de (tegen dan hopelijk proper gemaakt) hoogteregelaar van de witte inhangen Very Happy En mijn vlotter moet ook vervangen worden dus al bij al maakt het weinig uit om die tank er nog even onderuit te halen of niet :angel:

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 01 juni 2010 03:10 PM
  [ # 1232 ]

De uitlaat hoef je niet van te schrikken stelt weinig voor.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 01 juni 2010 03:10 PM
  [ # 1233 ]

En kan eerst op de witte oefenen. Plan is toch dat die weg is voor ik aan de zwarte begin.

En misschien meteen een nieuwe benzineleiding trekken. Die van nu zag er aan de koppeling met het monopointhuis niet meer zó fris uit.

Profiel  
 
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 02 juni 2010 04:35 AM
  [ # 1234 ]

Doe dat dan gelijk met de ADALs en evt. hydrauliekleidingen achter, je kunt er dan prima bij.
Even oefenen op Sneeuwwitje, tank eruit is echt niet moeilijk.

Test brandstofpomp: leiding los, spanning erop en dan moet er toch een redelijke straal uitkomen.
Retour ook in orde? Gaatje in tankdop niet dicht? Anders trekt de tank vacuum en komt er ook geen benzine.

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 05 juni 2010 11:57 AM
  [ # 1235 ]

Kleine update: Gisteren even weer 150km gereden met de BX. Na een week stilstaan startte hij toch weer mooi (koppel wel de batterij af elke keer) op LPG (gelukkig is het warm genoeg).

In het vertrekken merkte ik al meteen dat de remmen er geen zin in hadden… Als ik remde had ik een dood punt, als ik voorbij dat punt trapte dan ging hij precies opeens volledig in de remmen. Ook een keer met warme schijven stil gestaan op de snelweg. Maar remmen stonden op het lijstje dus komt wel goed.

Dan mooi thuis aangekomen (op een losgesprongen retourleiding van de RV-poot na). Thuis gezellig pakjes open gemaakt (met wat BX spul er in Cool ) en buiten gegeten. Daarna weer naar Gent.

Ging allemaal goed tot ik een vriendin moest afzetten thuis. Was gestopt, zetten de auto in N zodat ik haar kon uitwaaien maar daar had hij weer geen zin in Rolling Eyes . Hij moest zich klaarblijkelijk weer even aanstellen (en ze had al zo’n slecht beeld over Graf Spee). Was, uiteraard, weer die selector die los gesprongen was. Even weer vastgeduwd, nieuwe tie-rap gebruikt en door gereden.

En ow, iemand gaf hier de beschrijving ‘je gaat nogal wazig sturen als die gummy disc weg is’. Die beschrijving sluit perfect bij wat ik nu voel als ik rij.

Maar conclusie: waren 150 probleemloze kilometers Wink

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 06 juni 2010 12:21 AM
  [ # 1236 ]

Je hebt lucht in je remleidingen, dat veroorzaakt dat rare remgedrag. En wat bedoel je met warme schijven stilgestaan op de snelweg? Nasischijven? Bamischijven? Die haal ik meestal niet bij een tankstation.

Dat vage stuurgedrag… staan je banden wel goed op spanning?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 06 juni 2010 03:12 AM
  [ # 1237 ]

Volgens mij zijn nasi- en/of bamischijven typisch Nederlandse producten en niet te verkrijgen in Gent en omgeving. Maar inderdaad, remmen ontluchten zou best wel eens kunnen helpen.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 06 juni 2010 10:41 AM
  [ # 1238 ]

@Alcyclone: logische conclusie Rolling Eyes Zal volgende keer voor het doorrijden eens even snel de remmen ontluchten. Alhoewel ik me afvraag hoe die lucht er dan in gekomen is (was ook al voor mijn laatste LHM probleem zo).

Schijven zijn remschijven. Dat ik opeens merkte dat ik amper nog trekkracht had. Moest bijna planken om nog te versnellen en om 110 te houden. Nadien verbrande geur die klaarblijkelijk van de linkse rem kwam. Paar keer op de rem duwen, handrem optrekken en het was opgelost. Dus dan leek de conclusie dat de remmen bleven plakken een logische Smile

En banden staan op spanning. Stuurt ook niet zoals een auto stuurt met de weinig spanning.

Man man man, zijn weer leerrijke dagen hier Very Happy Nogmaals bedankt Smile

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 06 juni 2010 05:40 PM
  [ # 1239 ]

Remmen zijn ontlucht Smile Links kwam er geen lucht uit in elk geval. Rechts heb ik niet gezien want dat heb ik ontlucht zonder het wiel er af te halen. We zullen zien of het geholpen heeft…

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 09 juni 2010 10:21 AM
  [ # 1240 ]

Even een vraagje over iets anders… Hoe zit de afdichting eigenlijk waar de as (die van het stuurwiel) in het stuurhuis gaat? Zit daar een keerring? En is die relatief eenvoudig te vervangen?

Waarom vraag ik dat? Omdat mijn stuurhuis wat zweet en ik de indruk heb dat het dus komt van daar komt.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 09 juni 2010 12:46 PM
  [ # 1241 ]

Zucht… is dat ding weer incontinent. Verliest druppelsgewijs LHM aan de kant van het octopus-verdeelblokje. Ik hoop in elk geval dat het niet dat is. Nog net thuis geraakt voor het lampje voortdurend bleef branden maar leuk is anders.

Zucht.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 09 juni 2010 05:30 PM
  [ # 1242 ]

Was het weer die octopus. Er was een verbinding los gesprongen, en dan, uiteraard, net op zo’n plekje waar je onmogelijk bij kan.

Een nieuwe octo komt er in mijn bX nooit meer hoor. Op het moment dat het zo ver is ga ik eens diep nadenken over een vervanger !!

Trouwens grappig effect als je met te weinig LHM staat. Mijn snuit kwam naar boven, en dook meteen erna weer naar beneden en bleef dat zo doen. Was even aan het denken ‘neeeeeeeeeeeee… niet de HR’ . Maar ene liter LHM erbij gieten was genoeg Cool .

Weer een argument om met niet te veel LHM in je vat te rijden. Kan je beter net genoeg in gieten dat de lampjes uit zijn en de overschot gewoon op zak houden. Merk je sneller als je een lek hebt en dan heb je tenminste hetgeen je op zak nog om er in te gieten na het herstellen van de lek Wink

Profiel  
 
halfgaar
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 15-12-2007

Gepost: 09 juni 2010 06:46 PM
  [ # 1243 ]

is een octopus zo prijzig dan? Er zijn toch genoeg manier om iets dergelijks te maken met losse slangen en klemmen?

Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4

Kalm an en rapn beetje!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 09 juni 2010 06:51 PM
  [ # 1244 ]

Octo was 190,- euro (inclusief plaatsen), dus nope, niet zo duur. Maar als ik zie wat voor miserie en gezever je elke keer (allé ja, tot nu toe 1 keer, als je de miserie bij het vervangen van een subchassis niet meerekent) hebt als er een leiding los springt. En slangenklemmen kan je daar niet gebruiken want je wil niet dat je octopus ‘ontploft’ door overdruk, kan er met het huidige systeem beter ergens een leiding lossprinen.

En dat was ik van plan. Binnenkort eens kijken hoe en wat een draaibank, frees en kolomboormachine kunnen betekenen in een metalen versie van dat blokje en dan gewoon wat leidingen. Zoals er wel meerdere hier op het forum gemaakt hebben.

Mijn drukregelaar was wel weer continent Cool . Dus die heb ik blijkbaar goed hersteld vorige maand Smile

En ga ook eens kijken of ik niet wat moeren kan laten lassen om die plastieken schermen in te vijzen. Want die plastieken clipsen trekken ook op niet veel..

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 09 juni 2010 09:15 PM
  [ # 1245 ]

als die kunstof retourtjes loskomen van de octopus is dat wss omdat die niet goed gemonteerd waren, de verdikking moet echt tot in de octo zodat de boel wat klemt. zou ni mogen loskomen dan.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
 
83 van de 97
« Eerste  < Vorige 81 82 83 84 85 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook