84 van de 97
« Eerste  < Vorige 82 83 84 85 86 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 09 juni 2010 11:41 PM
  [ # 1246 ]

Dus toch wat ik dacht… Is die octo te kort, zag er al zo afgeknibbeld uit. Zal maar niet posten wat me elders gezegd werd over die octo dan :S

Maar goed, hij rijdt weer Very Happy

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 11 juni 2010 11:48 PM
  [ # 1247 ]

En om toch ook wat positief nieuws te posten… toch een lekker ding Very Happy :

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 17 juni 2010 09:10 PM
  [ # 1248 ]
streetfighter schreef:

als die kunstof retourtjes loskomen van de octopus is dat wss omdat die niet goed gemonteerd waren, de verdikking moet echt tot in de octo zodat de boel wat klemt. zou ni mogen loskomen dan.

Vandaag was het inderdaad weer zo ver. Heb nu die retourleiding zo verlegd dat ik net genoeg ‘vlees’ had om hem tot met het bolletje in de octo te duwen. Dus hopelijk houdt die het nu nog een maand vol.

Begint trouwens aardig te korten in verband met het starten van de werkzaamheden Cool

-Bougies
-Verdeelkap + rotor
-Gummidisk
-Interieur
-Electriciteit
-Voorraadbol
-Uitlijnen
-ADALs
-Remmen
-Olie wissel
-Motorsteun
-Hoogteregelaar achter
-Zetel (RV) laten stikken
-Remservo
-Stuurhuishoes
-benzinepomp
-benzinefilter
-benzine tank proper maken
-selecteur automaat

-> Extra
-Voorcilinders vervangen
-vlotter benzinetank
-LPG-frame rammelvrij maken
-Safety valve
-Iets piept bij inveren (uitlaat? Veerpoot?)

Aanpassingen
-Controle lampje LHM niveau
-Oliedrukmeter
-Kilometerteller
-Tank-afsluiter + controle via flatcable
-Verdamper-afsluiter controlelampjes
-Fan controle lampje + fan rechtsreeks schakelen
-Schakelaar lampjes deactiveren
-12V + signaalkabel naar achteren + aan/uit-relais + Zekering (voor versterker)
-12V trekhaak + zekering
-12V aansluiting in de koffer (mogelijk maken te gebruiken voor afsluiter)

—> vervanging octo met verdeelblokje van het HD-systeem?

Dat is wat er deze zomer idealiter allemaal gedaan zou moeten worden. En dan die witte tegelijkertijd ook nog slopen, want die moet in September écht wel weg zijn !

Trouwens, rijden met een beschadigde gummidisc IS crimineel !! Ik snap, sinds vandaag, echt wel waarom dat op de keuring een afkeurpunt is ( Mad )

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 18 juni 2010 01:45 PM
  [ # 1249 ]
BunnY schreef:
streetfighter schreef:

Trouwens, rijden met een beschadigde gummidisc IS crimineel !! Ik snap, sinds vandaag, echt wel waarom dat op de keuring een afkeurpunt is ( Mad )

De hint is duidelijk , ik zal hem dit weekend op de post doen Smile

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 18 juni 2010 01:53 PM
  [ # 1250 ]
nanko schreef:
BunnY schreef:
streetfighter schreef:

Trouwens, rijden met een beschadigde gummidisc IS crimineel !! Ik snap, sinds vandaag, echt wel waarom dat op de keuring een afkeurpunt is ( Mad )

 

De hint is duidelijk , ik zal hem dit weekend op de post doen Smile

Ow neen hoor Wink Was niet de bedoeling. Maar moest gisteren een uitwijkmaneuver doen en dacht bijna dat het over en uit was met de BX !! Ik draaide namelijk aan mijn stuur om uit te wijken maar dat stuur reageert niet meteen, dus ik draai door en kreeg even last van onderstuur, daarna tegensturen maar dus weer zelfde effect en weer onderstuur in de andere richting. Pfiew, was even spannend !! Dat omdat dus, na het naar links draaien, het stuur niet meteen ‘pakt’ als je naar rechts draait en omgekeerd.

Maar heb toch geen tijd om hem over te bouwen deze week. En vanaf volgende week moet ik werken, dus ik stel voor dat we ons aan het plan houden Wink Is nogal dom dat jij daarna zegt dat je nog een benzinepomp hebt en het pakje al op de post is… toch Smile

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 18 juni 2010 04:57 PM
  [ # 1251 ]

Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat je verongelukt bent
omdat ik de koppeling niet gestuurd heb Smile
Laat maar weten wanneer je tijd hebt om hem er in te zetten

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 18 juni 2010 06:56 PM
  [ # 1252 ]

Ik hoop dat je weet dat ik dat nooit op jou/daarop zou steken !!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 18 juni 2010 07:09 PM
  [ # 1253 ]
BunnY schreef:

Een nieuwe octo komt er in mijn bX nooit meer hoor. Op het moment dat het zo ver is ga ik eens diep nadenken over een vervanger !!

 

Je kent mijn oplossing he.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 18 juni 2010 07:13 PM
  [ # 1254 ]

Is dat die met het zelf gemaakte blokje of die waar alle slangen samen komen aan het vat? (waar ik aan gedacht heb hoor Wink )

Ik denk namelijk aan het gebruiken van het spliterstukje voor de hogedrukleidingen. Als je weet wat ik bedoel. Dan kan ik de leidingen daar nog gecentraliseerd laten toe ik later eens tijd heb om me te verdiepen in het frees- en draaiwerk om een custom blokje te maken.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 18 juni 2010 07:19 PM
  [ # 1255 ]

Een blokje is natuurlijk een veel mooiere oplossing. Ik heb gewoon extra gaten geboord in m’n vat en elk onderdeel z’n eigen slang gegeven. Op de lekretour van de voorpoten na, die moeten nog een keer en dan gaat de octopus op de plank.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 18 juni 2010 07:22 PM
  [ # 1256 ]

Op zich is het systeem van de octo ‘ok’. Maar het grote probleem vind ik dat het systeem op de compleet verkeerde plaats zit. En ik vind het ook vervelend dat je vast zit aan de slangen van de octo.

Als je een custom blokje gebruikt dan kan je dat blokje wat meer naar achter zetten (dus aan de andere kant van het subframe), kan je gewoon benzineleiding nemen, en kan je alles vastzetten met slangenklemmen. Wat nu niet gaat want als je octo daardoor ontploft dan ben je verder van huis. Als er bij het customblokje een leiding zou springen dan vervang je gewoon die ene leiding, dus nooit nog miserie met vervangen van de octo, je vervang gewoon die ene leiding die kapot is Very Happy

Maar ga over mijn plan eind juni eens brainstormen met een vriend om te zien of dit wel te realiseren is. Want zit met een plan in mijn hoofd maar weet natuurlijk niet of het haalbaar is Wink

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 18 juni 2010 07:29 PM
  [ # 1257 ]

Nu is het wel zo dat niet ieder apparaat evenveel retour genereert.

http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/octopus.html

Ik raad je aan deze pagina in kleur uit te printen en in je auto te bewaren tenzij je ‘m al hebt natuurlijk.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 18 juni 2010 07:34 PM
  [ # 1258 ]

Die heb ik inderdaad Smile

En het vervangen van het subframe heeft mij in het systeem wel inzicht gegeven in het retoursysteem. Maar het is maar nu éérst de BX in orde krijgen en dàn komt er pas tijd om aanpassingen/verbeteringen te doen Smile

Maar bijvoorbeeld aan mijn linkerwiel hebben die retourleiding de neiging om los te springen (als ik met de hoogtespeel, volgens mij zijn ze een keer ingekort), maar vastmaken met een slangenklem kan/mag niet omdat je niet wil dat er verder iets losspringt.

Maar soit, het grote probleem is dat mijn octo verkracht is (ingekort op bepaalde plekken).

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 18 juni 2010 10:15 PM
  [ # 1259 ]
BunnY schreef:

Ow neen hoor Wink Was niet de bedoeling. Maar moest gisteren een uitwijkmaneuver doen en dacht bijna dat het over en uit was met de BX !! Ik draaide namelijk aan mijn stuur om uit te wijken maar dat stuur reageert niet meteen, dus ik draai door en kreeg even last van onderstuur, daarna tegensturen maar dus weer zelfde effect en weer onderstuur in de andere richting. Pfiew, was even spannend !! Dat omdat dus, na het naar links draaien, het stuur niet meteen ‘pakt’ als je naar rechts draait en omgekeerd.

Wat voor banden heb je en hoe oud zijn ze? Was het nat of droog?

En wees blij dat het geen overstuur was, dan is een BX echt venijnig.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 18 juni 2010 10:22 PM
  [ # 1260 ]

Ja inderdaad, ging onlangs nog dwars over een rotonde.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
 
84 van de 97
« Eerste  < Vorige 82 83 84 85 86 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook