![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6816.jpg)
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Bij mij geeft die even het peil aan als ik hem op contact zet. Na een seconde of tien gaat die uiteraard weer uit. Maar in ieder geval zodra die op contact staat laat die mijn oliepeil zien.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Heb hem even dan toch maar plat gezet (+ bakje onder de plaats waar het ongeveer lekt).
Probleem is nu, hij beweegt nog steeds niet . Aan wat kan dit allemaal liggen? En welke van al die stekkers op het klokkenspel zijn voor de oliedruksensor? Pff, hier had ik écht nog eens zin in
Ok, het ding ligt hier weer voor mijn neus. Is er een manier waarmee ik kan kijken of de meter zelf nog werkt?
En hij werkt weer
Heb eerst met een glasvezelstift de contacten wat proper gemaakt, daarna goed gezien dat alles goed aangedrukt en aangesloten was.
Het is redelijk universeel dat een klokkenspel het beter gaat doen als je er wat aan prutst…
Hehe, na een hele dag (niet aan een stuk door) gepruts met de kilometerkabel en het dashboard zit alles goed.
Het begon met de kabel door die rubber krijgen ( ) dan daarna met die rubber weer op zijn plaats krijgen naast die pedaal daar (die zit nu wat scheef, maar het voldoet (
).
Dan het dashboard er weer in krijgen… aantal moertjes/vijsjes zijn in het dashboard verdwenen, maar met genoeg geklop op de stuurkolombehuizing kwamen ze er onderaan ook weer uit (prachtig system ).
Meteen de deur open/toe sensor weer aangesloten (en hij detecteert nu alle deuren behalve de bestuurdersdeur… ?? ). Zelfs de motorkap heeft een lampje blijkbaar
En een tip, om die snelheidskabel makkelijk naar boven te krijgen? Voor je hem naar beneden duwt er even een touwtje ofzoiets omheen knopen/plakken. Dat touwtje mee naar beneden trekkn. Dan kan je eenvoudig de kabel weer naar boven trekken, hem gewoon mee geleiden en klaar op 10 seconden
Nu 2 weken pauze (op de zetels weer bekleden na). Dan mocht ik eens een belletje geven aan mijn garagist
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Of je laat de nieuwe kabel van boven naar beneden erin zakken. Scheelt je een touwtje knopen en al gauw een halve minuut
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9511.jpg)
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
BunnY schreef:En een tip, om die snelheidskabel makkelijk naar boven te krijgen? Voor je hem naar beneden duwt er even een touwtje ofzoiets omheen knopen/plakken. Dat touwtje mee naar beneden trekkn. Dan kan je eenvoudig de kabel weer naar boven trekken, hem gewoon mee geleiden en klaar op 10 seconden
Ik denk dat dit gewoon Citroën-logica is.
Se concentrer sur l’essentiel
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9625.jpg)
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Archi schreef:BunnY schreef:En een tip, om die snelheidskabel makkelijk naar boven te krijgen? Voor je hem naar beneden duwt er even een touwtje ofzoiets omheen knopen/plakken. Dat touwtje mee naar beneden trekkn. Dan kan je eenvoudig de kabel weer naar boven trekken, hem gewoon mee geleiden en klaar op 10 seconden
Ik denk dat dit gewoon Citroën-logica is.
Of logisch nadenken…
Hilko16TZI schreef:Of je laat de nieuwe kabel van boven naar beneden erin zakken. Scheelt je een touwtje knopen en al gauw een halve minuut
Mjah, ik heb zo’n gevoel dat het op mijn manier makkelijker en sneller was (voor mij toch).
Kleine update: de lederen bekleding van mijn passagiersstoel zit er al weer op. Ging zo goed dat ik meteen de bestuurdersstoel maar heb klaar gemaakt om ook naar de schoenmaker te brengen.
Morgen krijgt de passagiersstoel nog een 2de voedende + kleurende behandeling en dan kan hij weer in de auto… Voelt toch wel goed zo de auto terug in orde krijgen
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9511.jpg)
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Mag ik weten welk merk onderhoudsmiddel je gaat gebruiken? Ik ben nl. op zoek naar een alternatief voor de commerciele prut (Valma bijvoorbeeld ).
Se concentrer sur l’essentiel
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11390.gif)
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Haha, wat een leuk topic om te lezen, het gaat hetzelfde zoals ik altijd doe. Pruts pruts, het lukt niet. Pruts pruts. Duw duw, nee het past gewoon niet! Uurtje wachten, ff nadenken, nog eens kijken, en hoppakee alles op z’n plek.
Je komt er wel hoor BunnY
2CV 1985
Ik gebruik ‘F!XX beauty Finish’. Een goedje aangeraden door de schoenmaker (die ons echt niets wil aansmeren).
Heb het goedje nu 2 keer op mijn passagierszetel gebruikt en moet zeggen dat het ‘vale’ er af is. Er zit terug een ‘mooie’ schijn op de zitting. Echt wel een verbetering Is gecombineerd met verf dus hij ziet ook weer mooi zwart (maar hij zuigt nog op dat het niet meer normaal is, dus ik vermoed dat ik nog een paar lagen zal moeten geven).
Maar nu nog iets, omdat mijn voorzetels nu gauw weer als nieuw gaan zijn (lees: zonder naden waar de onderliggende mousse door komt) had ik graag gehad dat mijn achterbank ook zo zou zijn . Maar nu, is de leuning van de achterbank er een beetje eenvoudig af te halen?
En jep, ik heb de smaak te pakken dus die 2 weken zonder enige vooruitgang in de BX zijn ondenkbaar .
En dank je voor het compliment Raoel
BunnY schreef:Maar nu, is de leuning van de achterbank er een beetje eenvoudig af te halen?
Wil je de leuning in z’n geheel demonteren, of wil je ook nog het leer eraf halen?
Dat laatste zou ik maar laten.
Om de leuning in z’n geheel te demonteren moet je hem even neerklappen en dan je kofferbakmat even een stukje weghalen, en dan zie je 4 bouten.
Deze kunnen nog wel een heel zwaar draaien of afbreken, om dat ze door de bodem heen gaan en dan buiten zitten, en dus gaan roesten.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Het leer er af halen zou dus de bedoeling zijn… maar niet aan beginnen is jouw advies?
Toevoeging: en zijn dat bouten waar je aan kan en dus bij het herplaatsen kan zeggen ‘ik gebruik langs de andere kant moertjes’ ? Of kan je er eigenlijk niet aan langs de andere kant?
BunnY schreef:Het leer er af halen zou dus de bedoeling zijn… maar niet aan beginnen is jouw advies?
Toevoeging: en zijn dat bouten waar je aan kan en dus bij het herplaatsen kan zeggen ‘ik gebruik langs de andere kant moertjes’ ? Of kan je er eigenlijk niet aan langs de andere kant?
Je kan er vanaf onder bij, maar dat is helemaal niet nodig, want de “moertjes” zitten gewoon ingelast in je bodem.
Tuurlijk is het wel mogelijk om het leer eraf te halen, maar het is niet makkelijk.
Ik heb wel eens een 16V achterbank helemaal uit elkaar gehad, en had echt moeite om de stof weer netjes terug te krijgen. En dat was dan nog stof, leer lijkt me nog moeilijker werken.
Voorstoelen zijn gewoon een makkie om kaal te halen, maar daar was je geloof ik al achter.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90