Lekje an de automaat is blijkbaar toch nog niet opgelost . Er hing daarstraks weer een druppeltje aan de automaat
maak een seen pic van de zijkant dan kan ik de velgen eens aanschouwen.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Er zat er nog 1 in het archief
Als je een grotere wilt dan moet je het maar zeggen…
laatste foto doet het niet.
Maar hij ziet er wel degelijk netjes uit! zwart blijft de mooiste kleur voor een auto.
Hier dan een foto (waar per ongeluk de velgen ook op staan). Je mag kiezen welke je wil .
In elk geval, ben er vandaag mee weg geweest (toch weer 150km gereden vandaag) en hij heeft zich voorbeeldig gedragen
En nog 1 omdat hij toch zo mooi is
Hoezo in Jean-Pierre gesloten?
Mooie BX heb je! Velgjes staan denk ook wel goed. Heb je een foto van dichterbij van de velgies?
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Die heb je goed gepoetst! Heb je geen neiging om de rode station eens goed onder handen te nemen?
Se concentrer sur l’essentiel
Ik kan me nog net inhouden (en de eigenaar zou het compleet niet appreciëren… máár het is dankzij mij dat de voorkant niet meer boven blijft staan… en die zat GOED vast )
En dan volgende. Volgende week ga ik eens zien dat ik van die tikkende snelheidswijzer af raak. Dat hij schommelt vind ik niet erg maar dat hij ‘tik tik tik tik tik…’ zegt is wél vervelend .
Kortom: het is een nieuwe bovenste kabel dus die is goed. Maar nu, die kabel gaat naar de motor-ruimte via een rubberen ‘dop’ . Die dop is er bij mij af gekomen toen ik de kabel uit de auto haalde (serieus trekken ). Nu zit die rubber er nu scheef in omdat ik hem er gewoonweg niet deftig in krijg/kreeg. Haardroger + vaseline heb ik al geprobeerd.
Nu, wat is de truk? Ik dacht eventueel de rubber in warm water leggen tot hij écht zacht wordt en hem er dan in bevestigen. Of zijn er betere manieren?
En voor deze actie moet de console er toch weer uit, dus wil ik meteen iets tegen het rammelen doen. Nu zitten er standaard naar het schijnt rubberen ringen in, die zijn bij mij weg. Maar door wat zijn die te vervangen zodat het op kasseien weer lekker stil is? .
Lange tekst maar het is zo’n dinkje waar ik me aan ‘erger’
Wou net de auto verplaatsen zodat ik makkelijk aan het dashboard kan (is leuker als de deur helemaal open kan dan).
Ik start de auto, start, slaat aan maar valt meteen weer stil. Maar omdat ik bijna zonder LPG zit hem maar even op benzine gestart. Jep, aanslaan en blijven draaien, wat gas geven en op LPG zetten, valt weer stil. Dus toen was ik zeker dat ik zonder LPG zit.
Ok, auto op benzine en starten. Enige dat ik hoor is klik en ruik benzine. Starter gaat niet meer rond. Nu is de vraag, kan een starter zomaar kapot gaan? Zonder voortekenen dus.
Of moet ik het zoeken in rotte bekabeling enzo? Waar zit de starter trouwens ergens? Of wacht, ik kan gewoon die dikke kabel van de accu volgen .
Man man man, wat heeft die bak toch een slecht karakter
Toevoeging: zit de starter normaal gezekerd?
Automaat-hendel wel weer in P gezet?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 3838
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
flinke tik op de starter geven? Dan komen de vastzittende koolborstels (tijdelijk) los. Mits dat het probleem is natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
erop meppen helpt zeker.
Had even geleden net het zelfde met de C5voor, klik maar niks.
Mep erop(door VAB) en werkte terug, 1keer
Als je starter nodig hebt, heb er nog 1 met weinig km’s.
Deze zit onder het inlaatspruitstuk, niet makkelijk bij een injectie.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Met wat moet ik daar op meppen? En maakt het uit op wat?
En als het niet dat is, kan ik er dan niks mee kapot doen? Want anders check ik eerst al de rest (relais, zekering, kabeling enzo)
Toevoeging: startte waar nadat ik er op geslagen heb…
Nu 3 vragen: hoe lang/hoeveel keer kan ik nog met een ‘versleten’ starter starten? Is dat te vervangen zonder te veel afbreekwerk? Kortom, kan iemand zonder veel ervaring dat zelf? (want hierboven was gezegd dat het niet zo simpel is).
En 3de vraag, hoeveel kost een nieuwe starter? En CitroenBX krijg een PB
Toevoeging: na wat zoekwerk, een nieuwe starter kost blijkbaar een kleine 100,- euro (prijs gevonden van 79,- en van 105,- ).
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Bij mijn 1.6 zit de startmotor onder de olievulpijp?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Bij de mijne ook… daarom dat het mij wel doenbaar leek (en de Haynes kan het in 4 stappen ).
Kan/mag je die olievulpijp demonteren? Of loopt er dan olie uit? En wat zeggen we van het vernieuwen de borstels?