38 van de 97
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 01 november 2009 02:42 PM
  [ # 556 ]

Bedankt voor het aanbod hoor Smile . Maar heb al een digitale Haynes (maar vind het makkelijk om iets te lezen op papier dan op scherm).

Straks nog maar eens proberen om die remnippel open te krijgen.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 november 2009 03:15 PM
  [ # 557 ]

In ieder geval, als je geprinte pagina’s meeneemt in de werkplaats hoef je je ‘echte’ Haynes niet goor te maken Wink

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 01 november 2009 04:10 PM
  [ # 558 ]

Die ontluchtingsnippels zijn bij mij blijkbaar niet los te krijgen. Mijn engelse sleutels krijgen er geen grip op en zouden dol draaien als ik zou willen. Zo verroest is dat boutje.

Is er een trukje voor of zou ik het maar beter zo laten? Ik denk er nu ook aan om hem maar binnen te doen bij een garage zodat zij de remblokken kunnen vervangen en ontluchten, wie weet hebben zij trukjes?

PS: dat van die Haynes had ik ook bedacht Very Happy

Profiel  
 
Peter2006
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006

- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Gepost: 01 november 2009 07:12 PM
  [ # 559 ]

De onluchtingsnippels verroesten vaak. Het enige dat helpt is veel kruipolie laten inwerken en voorzichtig draaien. Kleine stukjes en weer terug. Indien je kop van de nippel rond is kun het eerst proberen met een tang met veel grip en een grote hefboom anders uitboren. Even nieuwe nippels bij de dealer halen en met kopervet vastzetten. Het onluchten doen met draaiende motor en net zo lang remmen totdat alle erwtensoep uit je de betreffende remleiding is en je schone LHM ziet. Ik hoop dat je opweg helpt.

Groet,
Peter

Peter

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 01 november 2009 08:58 PM
  [ # 560 ]

Een ‘lastang’ zou dus kunnen helpen?

Ik ga beginnen met eerst een paar keer wat kruipolie te laten inwerken (better safe than sorry). En als ik zou uitboren dan moet ik toch nieuwe remklauwen steken? Want dan boor je de schroefdraad mee weg? Of ben ik nu compleet het noorden kwijt?

Profiel  
 
Peter2006
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006

- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Gepost: 01 november 2009 09:46 PM
  [ # 561 ]

Dat boren moet je idd wel met veel beleid doen. Ik zou het eerst proberen met veel kruipolie en een goede tang. Wanneer de kop van de nippel is rondgedraaid kun je het beste met een vijl 2 platte kanten vijlen voor meer grip. Met lastangen heb ik weinig ervaring. Je kan ook een goede waterpomp tang gebruiken.

Peter

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 02 november 2009 12:13 AM
  [ # 562 ]

Griptang is de tang die je nodig hebt, en een gasbrander om de omgeving goed warm te stoken kan helpen de eerste slag op gang te helpen. Wel zorgen dat je al nieuwe nippels paraat hebt, en kopervet! Succes!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 02 november 2009 11:28 AM
  [ # 563 ]

Om te beginnen zou ik 4 nieuwe nippels (tientje bij de dealer) en een pot kopervet halen. Dan kruipolie op de nippels en in laten trekken. Vervolgens met een loodgietersbrandertje de klauw rondom de nippel verwarmen zodat de klauw rondom de nippel uitzet en de nippel makkelijker losgaat met een griptang (zie afbeelding hierboven). Af en toe wat kruipolie erop spuiten en eventueel nog een beetje verwarmen. Dan is uitboren niet nodig, en als je kopervet op de nieuwe nippels smeert voor montage, dan krijg je die later los zonder trukendoos.

/edit: ik lees zojuist dat oudelut eigenlijk precies hetzelfde heeft geschreven red face Nou ja, ten ocvervloede dan maar.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 02 november 2009 02:13 PM
  [ # 564 ]

Heb hem net gewassen, uitgestofzuigd en ramen gekuisd en hij ziet er weer prachtig uit. Even terzijde.

Maar ik denk dat ik dit ga overlaten aan mijn garagist. Onder andere omdat ik het risico dat ik iets kapot doe te groot vind + omdat ik het benodigde gereedschap niet heb (geen brander en geen griptang -wat ik een lastang noemde dus).

Zal ik hem meteen ook de achterste remblokken laten vervangen en naar dat olielekje laten kijken. Zodat ik weer veilig kan rondrijden en volgend jaar probleemloos door de keuring raak (allé, dat dit olielek me toch al geen parten kan spelen).

Bedankt voor het advies in elk geval, maar ik ga mij kunnen niet overschatten Wink

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 02 november 2009 02:57 PM
  [ # 565 ]

En net het nieuw gekregen dat Grafspee een verzekering heeft. Dus morgen platen gaan halen en dan kan ik beginnen rijden Very Happy (nadat ik ben gaan tanken, want hij staat klinkleeg)

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 03 november 2009 07:23 PM
  [ # 566 ]

Na wat omzwervingen en doorverwijzingen uiteindelijk toch platen gekregen vandaag Smile . Ben ermee in de wolken Very Happy


Toch mooi Very Happy En had aan de pomp meteen weer succes (en een lege portemonnée). Erg leuk zo’n Citroën rijden.

Trouwens, viel me vandaag op, dat paar keer olie wisselen heeft er voor gezorgd dat hij zachter en zachter schakelt en ook als hij koud is gewoon naar 2e wil Smile .

Edit: sorry voor de slechte foto’s maar het is donker en met mac heb ik nog niet ontdekt hoe ik de foto’s kan draaien Wink

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 04 november 2009 04:52 PM
  [ # 567 ]

Daar gaan we weer. Auto start niet meer. Na 70 probleemloze kilometers is het laatste onderdeel (als ik het goed heb) dat nog niet vervangen is nu ook kapot.

Papa komt straks met een auto-ambulance de BX halen. Hopelijk staat hij dan nog hoog op zijn poten.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 04 november 2009 06:11 PM
  [ # 568 ]

Het gaat om de startmotor neem ik aan? Ik heb er daar nog wel een paar van liggen voor je.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 04 november 2009 06:30 PM
  [ # 569 ]

Jep… Startmotor waarschijnlijk. Ga straks nog even proberen met de aanhanger via mijn garagist te gaan om een ‘exacte’ diagnose te krijgen maar alles wijst in die richting.

En je aanbod mag altijd via PM. Want heb er 1 ‘op het oog’ maar weet niet of die er nog is ...

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 04 november 2009 06:45 PM
  [ # 570 ]

Jij moet straks wel erg genieten als je éíndelijk kan rijden in dat ding. Stuur míj maar gewoon een pm als je die startmotor nog nodig hebt, ze liggen niet in de weg.

Profiel  
 
 
38 van de 97
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook