39 van de 97
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 05 november 2009 02:43 PM
  [ # 571 ]

Bunny, met al dat geknoei aan de draden van je contactslot lijkt me dat ook een redelijke verdachte voor het niet starten.
Ik raad je dan ook aan daar ook nog eens naar te kijken, en beter nog, de boel te monteren zoals het door Citroen bedoeld is. Met een ander slot met complete bedrading dus.

Natuurlijk wel van harte met je gekeurde en gekentekende auto! Nu eindelijk maar eens plezier ermee gaan krijgen dan.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 05 november 2009 03:06 PM
  [ # 572 ]

Ik ga vrijdagavond een contactslot + starter ophalen. Vond dat ik dat dan meteen ook maar goed moest doen. Komen er ook een setje deursloten bij zodat ik misschien binnenkort nog maar 1 sleutel nodig heb (in plaats van de 3 nu).

Komt wel goed… komt wel goed Smile

De Bendix schiet trouwens wel naar buiten dus dat zou moeten kloppen. De starter die er nu in zit (de defecte dus) ga ik laten reviseren en dan wordt die op de plank gelegd voor het geval dat Smile

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 06 november 2009 08:21 PM
  [ # 573 ]

En is weer hersteld Very Happy

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 06 november 2009 08:58 PM
  [ # 574 ]

Wat was het?

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 06 november 2009 09:08 PM
  [ # 575 ]

Had weinig tijd toen ik vorig berichtje typte. Maar dus, het was, zoals wel gedacht, de starter die kapot was. Vervangen door een 2de handse starter met weinig km en hij start weer. Is trouwens een jobje van niks die starter vervangen. (was op minder dan 2uur klaar Cool ).

Volgende is het ontluchten van de motor. Want hij wil niet op LPG rijden, en ik vermoed dat het ofwel een vals contact is ofwel bevroren LPG. Maar de punten in de Vraagbaak zijn niet echt duidelijk hmmm Ik denk dat ik ze alle 3 heb maar er komt geen KVS uit. Kan iemand even in het kort zeggen hoe ik dat ontluchten nu weer doe? Zodat ik kan checken of ik het wel zeker goed doe (draaiende motor, verwarming op warm en gaan)...

Ga morgen ook een ontluchtingsnippel bij de verdamper zelf plaatsen. Kan alleen maar helpen zeker Wink

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 07 november 2009 07:07 PM
  [ # 576 ]

Zucht… Daarstraks volgende fout opgetreden. De ventilator springt niet meer vanzelf aan. Gevolg? Oranje lampje brandend onderweg naar huis.

Maar waar zit nu de fout? Als ik de ventilator doorlus dan werkt hij wel, dus de ventilator is goed. Kan het dan nog iets anders dan de thermoswitch zijn? Hmm… Niet leuk Sad

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 07 november 2009 07:09 PM
  [ # 577 ]

Die contacten moet je even checken inderdaad, dat was bij mij ook de oorzaak van falen.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 07 november 2009 07:10 PM
  [ # 578 ]

Heb hem al uitgetrokken en weer ingestoken en werkt nog steeds niet…

Hoe kan dat nu opeens van vandaag op morgen?

Alles nagezien en kan geen enkel los stekkertje vinden :S . Zou het dan toch dat thermocontact zijn?

Edit 2: thermocontact zal het wel niet zijn. Ik meet mooi geen weerstand als de motor warm wordt dus normaal zouden de stekkertjes doorverbonden moeten worden. Alleen draait die fan toch niet.

Vraag me écht af wat die BX tegen mij heeft !! . Vandaag heb ik zelfs nog geen 10 probleemloze km kunnen rijden Sad

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 07 november 2009 10:46 PM
  [ # 579 ]

Er zit toch ook ergens een weerstand voor de lage snelheid van de ventilator die nogal eens kapot gaat? Volg de draadjes zou ik zeggen. Het ding moet bij de ventilator ergens aan de voorkant zitten.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 08 november 2009 10:42 AM
  [ # 580 ]

haal de thermostaat in de radiator los en verbind de twee contacten dan zou ie moeten gaan draaien.
als dat zo is dan de contacten van de thermostaat opschuren en ook die van de stekker en terug plaatsen en testen.
het is vaak dat die een slecht contact hebben.

let wel op met een tehoge water temp te rijden want het kan je de koppakking van de auto kosten.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 08 november 2009 04:49 PM
  [ # 581 ]

Je moet inderdaad even de switch kortsluiten, zodat je dingen kunt uitsluiten. Mocht hij dan nog niet draaien, dan kan je het in die weerstand zoeken, die zit geklemd voor de ventilator.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 08 november 2009 08:45 PM
  [ # 582 ]

Werkt die fan trouwens sowieso via een relais? En waar zou die ergens moeten zitten?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 08 november 2009 10:02 PM
  [ # 583 ]

Die zit bij je zekeringen, de meest linkse. Laat je trouwens niet kennen door dit probleem, want dit kan niet erg moeilijk zijn om op te lossen.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 08 november 2009 10:15 PM
  [ # 584 ]

kom anders ff lang hoogerheide dan kijk ik wel ff voor je.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 08 november 2009 10:45 PM
  [ # 585 ]

Het is niet enkel dat koelprobleem hoor (daar had ik met plezier over gekeken). Maar de LPG computer heeft het waarschijnlijk ook begeven. Kortom, geen LPG meer maar wel nog een hoop tax betalen. Maar we gaan nog een poging doen om dat op te lossen.

Maar ik zal het koelprobleem even uitleggen, dat helpt misschien om een ‘deftige’ diagnose te stellen.

Het probleem is opgetreden van vandaag op morgen. Was aan het rijden en opeens ging het oranje lampje aan.
De ventilator draait echter wél als ik dus de stekkertjes doorverbind (zowel snel als traag draait hij dan).
Kan het dan nog steeds de relais zijn? Mijn gevoel zegt neen, want doorverbinden doet toch hetzelfde als dat de thermoswitch zou doen als hij warm wordt? Maar heb de thermoswitch uitgemeten en die laat wel door (in de 200ohm stand) als hij op temp is.

Hopelijk helpt dit. Hoe kan ik trouwens checken of het de relais is?

@Stan : Als ik er niet uitkom dan zou ik trouwens graag je voorstel aanvaarden Smile

Profiel  
 
 
39 van de 97
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook