40 van de 97
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 november 2009 11:04 PM
  [ # 586 ]

Ik kan hierin abuis zijn, maar thermoswitch op ventilator-aan moet je ‘m volgens mij in de piep-stand als doorverbonden waarnemen (piep!). Als je die switch pas in de 200 ohm stand kunt meten, heb je denk ik overgangsweerstand.

Toch? Of mis ik nog ergens iets in die redenering?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 08 november 2009 11:09 PM
  [ # 587 ]

De diode-stand dus. Heb ik ook aan gedacht (toen ik ‘s avonds in mijn bed lag :S )...

Maar ik kan er NIET bij dat hij na een jaar al weer kapot zou zijn :S

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 november 2009 11:12 PM
  [ # 588 ]

Je hebt er een nieuwe in gezet toen? Of uit een sloper (dus eigenlijk net zo oud)? van een nieuwe zou ‘t wel erg sneu zijn inderdaad!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 09 november 2009 11:26 AM
  [ # 589 ]

Een nieuwe uit de winkel. (was toen nog van mening dat ik niets van gebruikte onderdelen moest hebben ::) ).

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 09 november 2009 11:28 AM
  [ # 590 ]
BunnY schreef:

Was aan het rijden en opeens ging het oranje lampje aan.

De ventilator gaat alleen aan bij file rijden ( geen rijwind)
Ik zou eerst de kvs temperatuur eens meten met een losse
temp.meter
De schakelaar die de lampjes laat branden kan ook stuk zijn.
Het kan ook nog de thermostaat zijn , als die dicht blijft staan
is er geen flow over de radiateur , en de ventilator schakelaar
zal niet schakelen

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 09 november 2009 12:09 PM
  [ # 591 ]

Ow ja, was dus vlak na het vertrekken aan het stoplicht Smile Dus was niet écht tijdens het rijden. Op de autosnelweg blijft het lampje trouwens keurig uit… en tijdens het stad rijden ook, moet ik ergens echter aanschuiven dan durfde het met de fan op lage stand wel eens gaan branden (gisteren in Delft gehad)

En hoe meet je die KVS temp dan? Want mag je de dop zo maar open doen als hij warm staat?

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 09 november 2009 12:21 PM
  [ # 592 ]

doe nou eerst eens ff je contacten checken voordat je allerlij onzonige dingen gaat doen.
ik heb ook dergelijk probleem gehad kan zo simpel zijn je moet er niet gelijk een drama van maken.

als ie tijdens het rijden wel gewone temp heeft wil dat dat zaggen dat je dus het probleem hebt met het aanslaan van de fan.
deze schakeling is erg simpel en licht vaak aan het contact wat er in de radiator zit en vaak zijn het ook nog eens vuile contacten.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 09 november 2009 12:25 PM
  [ # 593 ]

In orde Smile . Zal dit weekend (want zit nu niet thuis) eerst de contacten van de thermoswitch eens goed proper maken. Eens kijken naar die relais en hopen dat het dan opgelost is…

Wel vervelend dat ik tot dit weekend moet wachten…

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 09 november 2009 01:34 PM
  [ # 594 ]
BunnY schreef:

Ow ja, was dus vlak na het vertrekken aan het stoplicht Smile Dus was niet écht tijdens het rijden.

Vergeet wat ik heb getypt , het zal je ventilator zijn

Mocht het lampje weer branden dan helpt het als je je
kachel en de kachelventilator op maximum zet.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 09 november 2009 01:36 PM
  [ # 595 ]

Heb ik gedaan en helpt inderdaad echt wel (heb al eens een keer zonder fan gereden vorige-vorige zomer toen het 30 graden was).

Maar ga gewoon ingaan op Stan zijn aanbod denk ik… want de elektronica van zo’n BX is echt nog niet mijn ding :S

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 09 november 2009 01:41 PM
  [ # 596 ]

Wat heeft Stan je aangeboden dan?

Ik denk niet dat het een heel ingewikkelde oorzaak heeft, maar wel vervelend dat het allemaal zo vlak na elkaar gebeurt.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 09 november 2009 01:46 PM
  [ # 597 ]

Om er eens naar te kijken Smile

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 11 november 2009 09:39 PM
  [ # 598 ]

Vandaag een hele dag aan de BX gewerkt. Vanmorgen om 9u door gereden en om half 9 terug thuis.

De LPG werkt weer, zonder al dat computergedoe. En uiteindelijk langs Stan gereden en bij Stan tehoren gekregen dat het waarschijnlijk toch gewoon de thermoswitch is. Dus als ik die vervang is het ook opgelost Smile .

Kortom, het is weer grote liefde Very Happy En hij heeft mij verwend hoor onderweg naar huis Very Happy .

Nogmaals bedankt Stan, en al de rest die geholpen hebben ( ook degenen die hier advies geven op dit forum).

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 13 november 2009 03:32 PM
  [ # 599 ]

Ok, 3 vragen.

Ik ga dus straks mijn thermoswitch vervangen. Tegelijkertijd ga ik ook de KVS verversen.

Voor het testen van de thermostaat, moet daarvoor eigenlijk het KVS ook voor afgelaten worden?

En 2de vraag, volgens mij is mijn elektrische peilstof voor het KVS kapot. Dat lampje brandt dus. Kan het iets anders zijn dan een slechte sensor? Want als ik de dop er af haal dan zie ik het KVS zitten, bijna aan de rand, dus hij zit wel goed vol.

En dan ten 3de, hoeveel stroom zuigt een dubbele fan?

Alvast bedankt Smile

Edit: en nog een vraagje. Als je KVS te warm wordt, veel te warm. Branden het oranje en rode lampje dan samen? Of is het altijd maar 1 van de 2?

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 13 november 2009 07:12 PM
  [ # 600 ]

Ok, alles is gedaan. Buiten de thermoswitch aan te sluiten. Kan iemand mij eventueel vertellen welke pin van de thermoswitch welke stand is?

Dat ik weet hoe ik het moet verbinden!! (bij mij zijn het 3 aparte stekertjes).

Is dat dwarse pennetje op de thermoswitch de massa? Want dan weet ik genoeg !!

Edit: ik heb het geprobeerd, motor op temperatuur laten komen, stekkertjes op de switch gestoken maar wat ik ook doe, er gaat geen ventilator draaien. Omdat ik besef dat ik er zelf niet ga uitkomen heb ik hier (: http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/202355/ ) hulp gezocht.

Profiel  
 
 
40 van de 97
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook