50 van de 97
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 22 december 2009 02:06 PM
  [ # 736 ]
BunnY schreef:

En dan volgende vraag. Ik ga meteen ook een nieuwe hoogteregelaar steken. Niet omdat de mijne kapot is maar ik kan er nu toch bij en dus meteen maar goed doen.

Waarom zou je dat doen? De oude is nog goed en als je ‘m toch al los wilt halen, kun je ‘m net zo goed gewoon even schoonmaken en dan is die ook weer als nieuw. Mechuccio heeft hier op ‘t forum een keer een hele goede handleiding geplaatst.

Edit: zie hier: http://www.mechuccio.nl/foto/citroen/HRrevisie/HRrevisie.html

Wel een revisiesetje van bijv. chyparse nodig dus.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 22 december 2009 04:31 PM
  [ # 737 ]

Plus, als hij nu goed werkt, en je houdt je LHM in de gaten en ververst op tijd, dan sneuvelt zo’n ding niet zomaar.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 22 december 2009 04:58 PM
  [ # 738 ]

Precies. Hoogteregelaars gaan eerder kapot door gebrekkig (geen) onderhoud dan door wat anders. Op tijd LHM verversen en dan ook goed spoelen is het devies Wink

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 22 december 2009 05:13 PM
  [ # 739 ]

Voila, even over en weer naar de Citroën dealer geweest om achter die keerringen te gaan horen.

Conclusie: keerringen (zijn er 2 blijkbaar) kosten een kleine 25,- euro per stuk ( pfff ). 25,- euro voor een stukje rubber lijkt me wel overdreven. Ik ga dus even verder zoeken of ik de afmetingen nergens vind, dan kan ik ze bij mijn onderdelenboer bestellen (die had de maten nodig).

Of kosten die dingen nu eenmaal 25,- euro?

Ter informatie: nieuwe voorste hoogteregelaar kost 179,- euro. Dus hou ze maar in ere!!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 22 december 2009 05:55 PM
  [ # 740 ]

Naast Willem is er niemand die een hoogteregelaar nieuw koopt, er zijn nog veels te veel rijdende (en stilstaande) onderdelenmagazijnen Smile. En natuurlijk de revisiesetjes.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 22 december 2009 10:50 PM
  [ # 741 ]
BunnY schreef:

Voila, even over en weer naar de Citroën dealer geweest om achter die keerringen te gaan horen.

Conclusie: keerringen (zijn er 2 blijkbaar) kosten een kleine 25,- euro per stuk ( pfff ). 25,- euro voor een stukje rubber lijkt me wel overdreven.

Dat is het ook , ik kan een set voor ong. een tientje leveren.

Het is overigens geen standaard keerring , er zit een stevige
ring ingebouwd die de lip van de keerring beschermt bij
het “inbrengen” van de assen

Net even aan een automaatbak gemeten , het stond me bij
dat die andere keerringen had , niet dus

De maten zijn 58 X 10 X 36 en 47 X 11 X 26

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 04 januari 2010 06:27 PM
  [ # 742 ]

En zo, de stuurhuishoezen zijn ook besteld. Heb ik meteen alles mee genomen dat ik kan meenemen aan preventief onderhoud in die regio (alhoewel, preventief klopt niet helemaal want de rechtse hoes begon te scheuren).

Hoop dat het snel februari is Cool

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 06 januari 2010 09:07 PM
  [ # 743 ]

Zo, net een afspraak gemaakt met Nanko om de BX te gaan herstellen. De planning zegt nu zaterdag 30 januari om te beginnen, behalve als het echt té koud zou zijn…

Nu is de bedoeling dat ik de BX zelf ga herstellen (wil er immers iets van bijleren ! ) maar ik ga mezelf ook niet overschatten en weet dat de kans dat ik hulp nodig is bestaat (en reëel is)

Kortom, ik wil hier graag even polsen of er mensen zijn die zin hebben om te komen helpen/instructies/raad te geven. Of om eventueel paraat te staan. Dat ik de geruststelling heb dat hulp maar een telefoontje weg is. De bedoeling is dus niet dat ik niets ga doen en jullie het werk laat doen.

En is altijd leuk om gelijkgezinde mensen te ontmoeten in het echt !!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 19 januari 2010 12:35 PM
  [ # 744 ]

Aanhanger is geregeld, stuurhuishoezen liggen thuis klaar, keerringen voor de automaat zijn voorzien dus alles is voorzien (op een nieuwe batterij na… dus zal in 1 trek naar huis moeten rijden :S ) ...Kosten beginnen daarmee spijtig genoeg ook wel op te stapelen, zucht. Maar soit, dat vergeten we wel op het moment dat we weer zorgeloos naar huis kunnen rijden Smile .

Nog even een vraagje, en ik weet dat het al gepost is geweest. Ik rijd normaal met alu-velgen. Maar omdat het geld op is zal ik met 2 alu’s en 2 stalen moeten rijden voor een tijd. Kan ik dat met de bouten die ik nu gebruik?

En indien neen, hoe verschillen die met de stalen bouten? Want heb nog een zakje bouten bij de auto gekregen. Kan ik eens checken of dat degene voor de stalen zijn misschien..

Helpende handen zijn trouwens nog steeds welkom Smile .

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 19 januari 2010 12:45 PM
  [ # 745 ]
BunnY schreef:

Nog even een vraagje, en ik weet dat het al gepost is geweest. Ik rijd normaal met alu-velgen. Maar omdat het geld op is zal ik met 2 alu’s en 2 stalen moeten rijden voor een tijd. Kan ik dat met de bouten die ik nu gebruik?

En indien neen, hoe verschillen die met de stalen bouten? Want heb nog een zakje bouten bij de auto gekregen. Kan ik eens checken of dat degene voor de stalen zijn misschien..

Dat hangt er van af, zijn de stalen velgen die je hebt GTi-velgen of doorsnee-BX-velgen? De breedte (5,5j respectievelijk 5j als ik ‘t me goed herinner) en het soort bouten daarvan verschilt. Gewone BX velgen moeten met conische bouten vastgezet worden, de GTi-velgen met dezelfde, platte bouten als lichtmetalen velgen.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 19 januari 2010 12:58 PM
  [ # 746 ]
BunnY schreef:

Nog even een vraagje, en ik weet dat het al gepost is geweest. Ik rijd normaal met alu-velgen. Maar omdat het geld op is zal ik met 2 alu’s en 2 stalen moeten rijden voor een tijd. Kan ik dat met de bouten die ik nu gebruik?

Bouten heb ik wel (beide soorten)

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 19 januari 2010 01:09 PM
  [ # 747 ]

Ik heb momenteel BBS velgen onder de BX (dus geen standaard).

Maar even checken. Ik ga wel voor het vertrekken thuis als de velgen wisselen. Mijn koffer is niet zo groot dat ik er een velg in krijg. Kan ik dan de bouten die er nu op zitten gebruiken om de stalen velgen mee te bevestigen? Daarmee wordt hij dus enkel op een aanhanger gereden/getrokken (max 10m) en dan van de aanhanger naar de brug.

Of beschadig ik daarmee de bouten/gaten?

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 19 januari 2010 03:21 PM
  [ # 748 ]

De alu velgen die ik ken hebben een langere bout , met een vlakke
ring.
De stalen velgen hebben kortere bouten met een conus onderaan
het zeskante deel
Ik kan me niet voorstellen dat je de stalen velg beschadigd met
bouten van een alu velg
Wel vrees ik dat de bouten te lang zijn zodat de velg niet tegen
de naaf aanligt.
Kan je wellicht opvullen met een paar dikke moeren of een stapel
ringen

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 19 januari 2010 03:39 PM
  [ # 749 ]

Conclusie: zal vrijdag eens bekijken welke bouten ik allemaal heb liggen en welke ik waarvoor kan gebruiken Smile

Profiel  
 
wijnand 16v
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 05-01-2006

- BX SPORT
- DS 3 Sport Chic 1.6 blueHDI 120
Gepost: 19 januari 2010 09:55 PM
  [ # 750 ]

De bouten die citroen standaard gebruikt voor het lichtmetaal kunnen ook worden gebruikt om een stalen velg vast te zetten. Alleen hoor je dan de hele tijd die stalen ring rammelen. De LM bout heeft een conus die perfect past voor een stalen variant. (hoe zou je het anders onderweg moeten doen met een lekke band op een LM velg en het reserve wiel een stalen is)

Profiel  
 
 
50 van de 97
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook