67 van de 97
« Eerste  < Vorige 65 66 67 68 69 Volgende >  Laatste »

Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 13 april 2010 06:14 PM
  [ # 991 ]

In bochten niet echt, maar het gebeurt wel. Het is vooral als ik bijvoorbeeld opeens mijn gas los laat of optrek. Even zo’n KNOK. Ook als ik bijvoorbeeld op de snelweg overschakel van LPG naar benzine (dus middenstand tot het gas verdwenen is en dan benzine stand) geeft hij die knok. Op klinkers heeft hij het ook, maar als het de tokketokke-stangetjes waren dan zou hij het erger hebben me dunkt.

Nog wel gezien dat mijn onderste motorsteun gescheurd is. Dus dat de rubber niet meer goed is. Moet mettertijd een nieuwe in (maar nu even niet…).

Ow, had een ‘schuur’ geluidje achteraan. Blijkbaar een remblok verkeerd gemonteerd, dat probleem is dus ook weer opgelost Very Happy

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 april 2010 06:35 PM
  [ # 992 ]

begin maar is met de onderste motorsteun vervangen dan.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 13 april 2010 06:36 PM
  [ # 993 ]

Zou het daar aan kunnen liggen?  question  En mijn garagist zei dat dit niet persé dringend was, dat het gewoon vooral zou zorgen voor minder trillingen. Of toch zo snel mogelijk vervangen?

Wat kost de rubber van die onderste steun? Manier van vervangen is de oude rubber er uit zagen, en nieuwe er in persen, toch?

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 april 2010 06:56 PM
  [ # 994 ]

van een sloper pakken. Een versleten rubber geeft speling. Dus met optrekken of remmen kantelt het blok.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 13 april 2010 07:00 PM
  [ # 995 ]

Dat is heel dat onderdeel dan?

Profiel  

nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791

Gepost: 14 april 2010 11:53 AM
  [ # 996 ]

Het hele stuk aluminium , ook het aandrijfas lager zit daar in
Zit met 4 bouten aan het motorblok vast.
Maar misschien zijn er wel losse silentblocks leverbaar , dan
hoeft de aandrijfas er niet uit , scheelt dus nogal wat werk

Ik ben nieuwsgierig hoe je de fusee er hebt uitgekregen.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 14 april 2010 12:30 PM
  [ # 997 ]

hier kan je het wel zien:

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 14 april 2010 12:57 PM
  [ # 998 ]
nanko schreef:

Het hele stuk aluminium , ook het aandrijfas lager zit daar in
Zit met 4 bouten aan het motorblok vast.
Maar misschien zijn er wel losse silentblocks leverbaar , dan
hoeft de aandrijfas er niet uit , scheelt dus nogal wat werk

Ik ben nieuwsgierig hoe je de fusee er hebt uitgekregen.

Met een héél grote griptang (griptang was zonder te lachen 0.75cm 0.75 meter dus, oftewel 75cm  minstens) en dan daar een buis op van nog een goede meter.

Met de griptang aangrijpen op het stuk het dichtst bij de schroefdraad en maar draaien. Voor vastdraaien hetzelfde maar andersom draaien (uiteraard). Het meeste werk was nog om de griptang er deftig op te krijgen en te beginnen draaien zonder ze er af schoot.

Maar, ik merkte dat mijn fuseekogel ‘uitsparinkjes’ had. Als je echter een frees en draaibank hebt ben ik zeker dat je een dop kan maken die daar net inpast en zo het losdraaien vereenvoudigd. Als je snapt wat ik bedoel Smile

Maar nu, dat geklop. Ik heb er gisteren nog eens extreem hard op gelet en het zijn 2 soorten geklop. Als ik aan het stuur draaien dan klopt/kraakt hij soms ook, zelfs bij stilstand (maar niet altijd dus). Kan het nu zijn dat de stuurkogel (bestaat dat überhaupt?) ook versleten is? Of waaraan ligt het mogelijk nog allemaal?

@McDean: dat onderdeel bedoelde ik ook Very Happy Maar als de aandrijfas er uit moet dan is dat ook weer zo’n gezever (en heb geen dop 34… , mijn onderdelenboer had geen meer liggen). Ik zal wel eens bij Citroën en bij de onderdelenboer gaan horen wat het rubberen deel alleen kost Smile

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 14 april 2010 01:14 PM
  [ # 999 ]

Holy crap! 0.75 cm griptang, dat is wel een flinke jongen Wink. Ik zou overigens niet dop 34 zoeken, want het is 35. Met dop 36 (die makkelijker te vinden is) lukt het ook.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 14 april 2010 01:18 PM
  [ # 1000 ]

0.75m dus… Verdorie !!

En goed, ik ga dat toch eens bekijken op mijn lijstje (hou lijstjes bij van gereedschap dat ik mogelijk nog nodig zou hebben of zou moeten kopen)

Edit: en jep, op mijn lijstje stond het wel goed, maat 35 Smile

Profiel  

streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271

Gepost: 14 april 2010 09:23 PM
  [ # 1001 ]

wat de motor silentblok betreft, haal de bouten eruit en snij de rubber weg. dan pak je een ijzerzaag en zaag je de oude ring door.
dan haal je’m der zo uit (het zagen is een heel werkje maar kloppen nog meer, dremeltje is ook wel handig). een nieuwe kost niet zo veel en kan je der met wat olie aan en een goeie griptang vlotjes inkrijgen.

wat je fusee betreft, is die deftig terug vastgezet (lees: het randje omgeplooid in de uitsparing) want als dat niet het geval is (de eerste keer dat ik het deed voorgehad) komt die fuseekogel der gewoon terug uitgedraaid wat niet zo ideaal is.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 14 april 2010 10:25 PM
  [ # 1002 ]

Jep, de randjes zijn omhoog geslagen Very Happy

Maar ik ga zo snel mogelijk alle bouten van mijn subframe nog eens nalopen. Vandaag bij mijn lasser ontdekt dat er 2 bouten nogal los zaten (die van het veer-V-gedoe). Dus wie weet lost het weer vastvijzen van de rest ook nog wel wat…

En ik was ook van plan op die manier die motorsteun te vervangen. Komt wel goed hoor… vandaag toch weer complimenten gekregen langs alle kanten van mijn auto Very Happy Very Happy

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 14 april 2010 11:48 PM
  [ # 1003 ]

Dat is opzich ook wel praktisch natuurlijk, als je subframe vast zit….

Very Happy

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 15 april 2010 12:17 AM
  [ # 1004 ]

Exact mijn redenering. En ook zo snel uit te sluiten immers Wink

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 15 april 2010 09:07 AM
  [ # 1005 ]

Als je subframe losgelopen is dan zal dat het klonken wel veroorzaken. Dan is het vervangen van de motorsteun ook niet nodig Wink

Profiel  

67 van de 97
« Eerste  < Vorige 65 66 67 68 69 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook