raammechanisme electrische rechterzijdeur 3 deurs
ZX cruiser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50

Gepost: 21 juni 2008 12:25 AM

Hallo allemaal,

Vanmiddag toen ik de autosnelweg opreed wilde mijn vriendin de ruit aan de passagierszijde omhoog doen toen ze plots met een luide knal tot beneden in de deur viel. Althans niet mijn vriendin viel in de deur, maar wel de ruit.  Very Happy
Geluk bij een ongeluk regende het toen niet, en ben ik droog thuis geraakt.  Smile
Ik had al eens een probleem gehad met deze ruit maar toen ging ze niet meer omlaag. Toen zat de ruit naast de geleiders, wanneer ik deze er weer terug in stak was het geen probleem meer.
Deze keer is het echter erger. Het witte plastieken blokje dat de ruit vasthoudt is deels afgebroken en was dus uit de ruit gekomen. Daarnaast is ook de kabel die onderaan het witte blokje hangt eruit gekomen. deze dient om de ruit terug naar beneden te trekken.

Eigenlijk werkt dus alles nog zoals het hoort, ik zou enkel dit witte blokje moeten vervangen. Bij het bestuderen van het mechanisme ben ik er echter niet in geslaagd om deze 2 stalen kabels weer terug in het blokje te krijgen. Ik heb gecontroleerd of de kabel overal wel goed zat en ik heb ook eens het mechanisme naar boven en onder laten gaan, maar niets hielp. Het lijkt alsof de kabel gewoon een 1 tot 2 cm te kort is… maar dat is vrijwel onmogelijk.

Is hier misschien een bepaalde techniek voor of kan iemand me zeggen wat het probleem is?
Of heeft er iemand nog al ervaringen met dit te vervangen? Kan je mij dan een richtprijs geven voor het ganse systeem te vervangen?

Ik had graag jullie bevindingen gehoord! alvast bedankt!

Groeten Jochen

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook