Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Hoi allen.
Ik heb een aantal maanden geleden bij een vriend van me zijn kachelradiateur vervangen, daarbij brak bij het loshalen van de slangen bij het schutbord de stekker in stukjes waardoor deze niet meer terug te plaatsen was. affijn, de nieuwe radiateur zit erin en de slangen zijn even met een pijpje doorverbonden dus geen problemen daar, en tijdens de zomer mis je het toch niet zo.
Maar nou was ik vandaag toevallig bij een sloop waar 2 xantia’s stonden dus probeerde ik daar de slangen van los te halen en die braken bij beide auto’s ook in stukken af. Ik sta hier nogal van te kijken want bij de ZX heb ik het vaker gedaan (verschillende ZXen ook) en daar is die aansluiting keihard, hoe zit dat nou bij de Xant?
Telepatisch-kinetische energie toepassen? is er een trucje voor? Want zo’n nieuwe slang is belachelijk duur. Liever pak ik dat gewoon van een sloper af, maar als ze allemaal uit elkaar vallen…..
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Voor een benzine (1.8i en 2.0i) kosten ze € 68 incl. btw, dat valt toch wel mee, met de huidige brandstofprijzen ben je al snel meer kwijt als je van sloop naar sloop rijd om te zoeken
Tenzij het een XUD9 zonder Airco is tot een bepaald Organr., dan ben je ruim €200 kwijt
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
het is een 1.9 benzine station met airco, meer details heb ik ff niet van de auto. Maar toen ik kwam om te vragen bij de citroen dealer noemde ze een prijs van ong. 260 euro op. dat vond ik toch wel de moeite van het sloopzoeken.
Maar zal nog eens informeren dan.
Maar het zal toch niet zo zijn dat die dingen altijd stukspringen als je er aan trekt? ik heb nog geen gereedschap of niks gebruikt, gewoon met de handjes en het valt als een koekje uit elkaar dat spul, bij 3 Xants nu al. Ik snap er iig niets van.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mechuccio schreef:ik heb nog geen gereedschap of niks gebruikt, gewoon met de handjes en het valt als een koekje uit elkaar dat spul, bij 3 Xants nu al. Ik snap er iig niets van.
Joh, dat is heel normaal hoor. Je kijkt er naar en ‘t is al gebeurt. Ze gaan bij allemaal stuk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
hhma, das mooi Kwalitatief Uitermate Teleurstellend dan.
Bij de ZX kun je er tenminste fatsoenlijk tegenaan staan beuken.
Nja, dan maar eens een plan maken om zoiets toch heel los te krijgen op de sloop want 260 euri gaat me net wat te ver.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:het is een 1.9 benzine station met airco, meer details heb ik ff niet van de auto. Maar toen ik kwam om te vragen bij de citroen dealer noemde ze een prijs van ong. 260 euro op. dat vond ik toch wel de moeite van het sloopzoeken.
Een 1.8i bedoel je, de 1.9i is niet geleverd in de Xantia
Heeft de dealer dat op chassisnr. uitgezocht?
Als ik even snel op service.citroen.com kijk dan kom ik toch andere prijzen tegen voor een 1.8 of 2.0i, ook niet echt goedkoop, maar geen €260.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Dan zal het inderdaad een 1.8 zijn
Waar kom jij dan op uit qua kosten?
Ik heb er vandaag weer een gesloopt op een sloop in Weert
Ik blijf het gewoon proberen tot er ene wel los wilt.
Nog even een ander ideetje trouwens…. zouden de aansluitingen van de Xantia hetzelfde zijn als die van de ZX? daar staan er namelijk ook een hele hoop van op de sloop.
Ik ga ook niet de hele slang vervangen maar alleen het aansluitpunt, met 2 koperen pijpjes en een slangenklemmetje kom ik ook wel een eind. (zo is in- en uitgang momenteel met elkaar verbonden)
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik kreeg mijne destijds wel los.
borgclipje uitgebogen en met kleine schuine rukjes, heel voorzichtig naar mij toe gekregen.
Dat scheelde even zeg.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ja ik sta er ook steeds weer van te kijken, borgclipje los, voorzichtig trekken, maar het is alsof bij de minste aanraking dat spul in kruimels uit elkaar dondert (heb al 3 mooie plassen kvs achtergelaten op 2 slopen ) En nogmaals, bij de ZX waar ik nu 4x een kachelradiateur heb vervangen nog nooit zoiets meegemaakt, en zeker het terugplaatsen van die aansluiting vergt nogal wat kracht, blok hout ertegenaan zetten en met een hamer op zijn plek tikken heb ik wel eens gedaan zonder een centje pijn. Ik vraag me echt af waar het aan ligt, zo’n krachtpatser ben ik nou ook weer niet dat ik alles wat ik aanraak kapot knijp (alhoewel veel van de dingen die ik aanraak wel kapot gaan )
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX