Autofan schreef:Is dat bij jou ook zo dat er 2 snoertjes in het schakelstekkertje op je startrelais zitten? Want dan is het niet alleen van m’n standverlichting, maar van mijn uitschakelrelais.
ja, die heb ik ook, nee die is niet van dat relais wat het dashboard enzo uit zet, die gaat namelijk al voordat de startmoter aan gaat uit, je kan de sleutel zo draaien dat wel het dashboard uit gaat, en niet de startmoter aan.
En dat draadje is toevallig iets dikker dan het relais stuurdraadje en ook geel? Want dan sluit ik dat ook weer gewoon aan.
Weet iemand waar dat precies voor is? Er staat namelijk 12v na contact.
Autofan schreef:
En dat draadje is toevallig iets dikker dan het relais stuurdraadje en ook geel? Want dan sluit ik dat ook weer gewoon aan.
Weet iemand waar dat precies voor is? Er staat namelijk 12v na contact.
Alles los halen op een injectie auto werkt ook meestal niet zo goed Ik zou er niet raar van op kijken als deze gewoon naar de ECU loopt.
Bij mij is er 1 geel, en 1 grijs, de gele is dikker. (uit mijn hoofd hoor, ik heb het weekend het stekkertje nog schoongemaakt)
Oké. Nu wil ik eigenlijk alleen nog weten waar die gele draad voor dient, want dan weet ik ook hoezo ik hem weer aansluit. Er staat namelijk 12v na contact op en om nou 12v op je relais te hebben staan is ook een beetje vreemd.
Heb je al achterin de haynes gekeken?
Haynes heb ik alleen digitaal. Zal ik eens even kijken. Daar heb ik nog nooit mee gewerkt namelijk.
Net in de Haynes gekeken. Hoofdstuk 5C pagina 3, maar ik kan er niets over die 2 draadjes van vinden. Zal wel liggen aan mijn barslechte Engels.
ik zal vanavond is spieken in de haynes.
Als je dat wil doen? Graag!
Net even mijn relais weer getest, gewoon voor de zekerheid zodat ik niet alles uit ga bouwen en blijkt hij achteraf wel gewoon te werken, maar die is dus weer stuk
Dan ga ik daar zometeen of vanavond maar aan beginnen met uitbouwen.
Zo luchtfilter en gasklephuis zijn eraf. Nu alleen de startmotor nog en een nieuwe draad bypassen en dan is dat probleem ook weer verholpen
Dan nog 1 olieslang vervangen. Als het goed is is die vandaag besteld. Hoop dat hij dan binnenkort binnen is. Volgens mij was deze nog wel leverbaar, maar de tekening was niet zo heel duidelijk dus dat weet ik niet zeker.
Zo’n relais krijg je toch niet stuk? Hoe heb je het getest?
Draad van de plus van de accu naar de plus aansluiting van het relais getrokken. Er gebeurde niks.
Zit de massa van de accu dan wel aangesloten?
Met de koperen strip naar het moterblok toe.
Ja accu zit aangesloten op alle punten. Daar heb ik alleen de polen nog maar vanaf gehaald. En die zet ik tijdens het proberen er ook gewoon weer op. Vonken doet ie wel, maar verder gebeurt er niks.
De olieslang is trouwens ook besteld en krijg ik morgen waarschijnlijk binnen Als alles meezit kan ik zaterdag weer rijden.
Nu alleen nog weten waar die gele draad naar mijn startmotor voor dient.