3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Extra voordelen hydropneumatisch systeem
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 29 juni 2008 03:30 AM
  [ # 31 ]

Ik heb ook wel eens een oud echtpaar gezien die hun BX tbv het makkelijk instappen op de hoogste stand hadden gezet. Hoeven ze niet zover door de knieen. Maar hoe ze de dame dan weer op hoogte krijgen voor het instappen als ze weer op haar buik ligt ben ik nooit achter gekomen….  Confused:

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 29 juni 2008 03:35 AM
  [ # 32 ]

Nog een voordeeltje: maatwerk is relatief goedkoop. Ik hoorde ooit eens een verhaal van een collega die een buurman had die als gevolg van een ongeluk zich niet meer in een normale auto kon verplaatsen omdat zijn rug de schokken van het wegdek niet kon hebben. Oplossing: een Citroen CX met zodanig giga opgeboorde bollen dat het ding een wegligging had van een zeetanker. Maar die buurman kon wel weer lekker autorijden!!

Ook al zou het verhaal uit de duim gezogen zijn, ik vond ‘m wel mooi.  Very Happy

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 30 juni 2008 06:18 PM
  [ # 33 ]

Ook handig…


Stel je parkeert je BX, past nog net voor zo’n leuk betonnen blok. Je rijdt 1.5 dag later weer weg, KLOINK, vol dat blok op…

Zo vast als een huis, had je met een normale auto toch een serieus probleem gehad..

Bixje in de hoogste stand, rustig achteruit, tot je verbazing ontdekken dat er geen olie of andere vloeistoffen uitdruipen en gaan maar weer…

Profiel  
 
Gepost: 30 juni 2008 06:42 PM
  [ # 34 ]

Je CX parkeren op een zeiknat deens grasveld dat ze hebben omgetoverd tot festivalparking en hem daar een zeer natte week later weer doodleuk afrijden terwijl om je heen alles maar dan ook alles moet worden afgesleept. Auto op zijn buik in de prut, motor starten, zeker vijf minuten pompen en kraken en dan PLOP komt de buik los uit de zuigende modder. Schakelaartje in de hoogste stand en gewoon stationair het weiland af dieselen, dan trek je pas grote ogen bij de omstanders Cool

Profiel  
 
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 30 juni 2008 07:26 PM
  [ # 35 ]
winnetou schreef:

Nog een voordeeltje: maatwerk is relatief goedkoop. Ik hoorde ooit eens een verhaal van een collega die een buurman had die als gevolg van een ongeluk zich niet meer in een normale auto kon verplaatsen omdat zijn rug de schokken van het wegdek niet kon hebben. Oplossing: een Citroen CX met zodanig giga opgeboorde bollen dat het ding een wegligging had van een zeetanker. Maar die buurman kon wel weer lekker autorijden!!

Ook al zou het verhaal uit de duim gezogen zijn, ik vond ‘m wel mooi.  Very Happy

Uit de duim gezogen of niet: voor mij is de CX (automaat) met comfortbollen ook zo ongeveer de enige auto waar ik langere ritten in kan maken.
2 maal een whiplash opgelopen en daardoor lichamelijk nogal gammel.
Diravi, de stoelen en de HP maken mijn leven een stuk aangenamer, elke andere wagen geeft me na een kwartier enorme pijn in mijn nek, rug en hoofd.

Nadeel: als de CX “op” is, wat dan?  Rolling Eyes

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 juni 2008 07:28 PM
  [ # 36 ]
KT88 schreef:

Nadeel: als de CX “op” is, wat dan?  Rolling Eyes

C6? Sorry, off topic.

Profiel  
 
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 30 juni 2008 07:34 PM
  [ # 37 ]

ik heb er nog niet in proefgereden, maar de C6 ligt (momenteel) buiten mijn financiële bereik….....

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 juni 2008 07:49 PM
  [ # 38 ]

Er zijn dan ook voorlopig nog best wel CX-en te vinden.  Wink

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 30 juni 2008 07:54 PM
  [ # 39 ]
KT88 schreef:

ik heb er nog niet in proefgereden, maar de C6 ligt (momenteel) buiten mijn financiële bereik….....

Ga dat eens snel regelen!! Je weet niet wat je mist. Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 30 juni 2008 09:10 PM
  [ # 40 ]
KT88 schreef:

Nadeel: als de CX “op” is, wat dan?  Rolling Eyes

Euh… XM, maar dan met vet opgeboorde bollen?!  Very Happy

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27898
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 juni 2008 10:38 PM
  [ # 41 ]
winnetou schreef:

Ik heb ook wel eens een oud echtpaar gezien die hun BX tbv het makkelijk instappen op de hoogste stand hadden gezet. Hoeven ze niet zover door de knieen. Maar hoe ze de dame dan weer op hoogte krijgen voor het instappen als ze weer op haar buik ligt ben ik nooit achter gekomen….  Confused:

Dan moet je een CX nemen, die start je aan de linker kant, dus kan je misschien alvast starten voordat je instapt Wink

Overigens vind ik altijd een leuk voordeel als je ergens niet zeker weet of je er mag parkeren dan zet je hem voor de zekerheid in de laagste stand. Dan wordt een klem zetten bij veel Citroëns al een stuk moeilijker Wink
Wegslepen is dan ook niet echt een optie meer..

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 30 juni 2008 11:56 PM
  [ # 42 ]
Arjan Verkade schreef:

Wegslepen is dan ook niet echt een optie meer..


Het is beter om het niet te doen, maar reken maar dat ze de auto gewoon wegslepen als ‘ie in de laagste stand staat Shocked  Er zwerft op het forum nog wel ergens een foto van een BX die wordt gesleept in de laagste stand Sad

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 01 juli 2008 12:05 AM
  [ # 43 ]

Bericht uit plaatselijke krant paar jaar geleden: Vrouw op leeftijd opent hek voor echtgenoot die HP-Citroën achteruit vanaf de oprit op straat rijdt. Man ziet vrouw niet meer en na een doffe klap ligt vrouw klem onder de auto. Man zet Citroën in standje hoog en vrouw krabbelt onder de auto vandaan (waargebeurd).

Persoonlijk zie ik het als voordeel dat je drempels met gemiddeld hogere snelheid kunt passeren: minder afremmen en weer optrekken, goed voor het brandstofverbruik. (Dat je daarbij soms door de langzamere voorliggers wordt opgehouden is dan weer jammer Wink )

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Gepost: 01 juli 2008 12:53 AM
  [ # 44 ]

Ja en vooral ook extra veilig, die drempels liggen er natuurlijk voor de kat zijn kut Cool

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6103
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 01 juli 2008 01:05 AM
  [ # 45 ]

Dat had een opmerking van mij kunnen zijn, Marc. Maar desalniettemin vind ik het ook wel lekker om wat harder over vluchtheuvels te kunnen en ja, dan zit ik me soms ook op te vreten dat voorliggers er zo tergend langzaam overheen gaan. Vooral hier bij mij in de wijk, waar het aantal verlaagde golfjes en Civicjes aan de hoge kant is. Wink

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook