Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik heb ook wel eens een oud echtpaar gezien die hun BX tbv het makkelijk instappen op de hoogste stand hadden gezet. Hoeven ze niet zover door de knieen. Maar hoe ze de dame dan weer op hoogte krijgen voor het instappen als ze weer op haar buik ligt ben ik nooit achter gekomen…. :
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Nog een voordeeltje: maatwerk is relatief goedkoop. Ik hoorde ooit eens een verhaal van een collega die een buurman had die als gevolg van een ongeluk zich niet meer in een normale auto kon verplaatsen omdat zijn rug de schokken van het wegdek niet kon hebben. Oplossing: een Citroen CX met zodanig giga opgeboorde bollen dat het ding een wegligging had van een zeetanker. Maar die buurman kon wel weer lekker autorijden!!
Ook al zou het verhaal uit de duim gezogen zijn, ik vond ‘m wel mooi.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ook handig…
Stel je parkeert je BX, past nog net voor zo’n leuk betonnen blok. Je rijdt 1.5 dag later weer weg, KLOINK, vol dat blok op…
Zo vast als een huis, had je met een normale auto toch een serieus probleem gehad..
Bixje in de hoogste stand, rustig achteruit, tot je verbazing ontdekken dat er geen olie of andere vloeistoffen uitdruipen en gaan maar weer…
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Je CX parkeren op een zeiknat deens grasveld dat ze hebben omgetoverd tot festivalparking en hem daar een zeer natte week later weer doodleuk afrijden terwijl om je heen alles maar dan ook alles moet worden afgesleept. Auto op zijn buik in de prut, motor starten, zeker vijf minuten pompen en kraken en dan PLOP komt de buik los uit de zuigende modder. Schakelaartje in de hoogste stand en gewoon stationair het weiland af dieselen, dan trek je pas grote ogen bij de omstanders
winnetou schreef:Nog een voordeeltje: maatwerk is relatief goedkoop. Ik hoorde ooit eens een verhaal van een collega die een buurman had die als gevolg van een ongeluk zich niet meer in een normale auto kon verplaatsen omdat zijn rug de schokken van het wegdek niet kon hebben. Oplossing: een Citroen CX met zodanig giga opgeboorde bollen dat het ding een wegligging had van een zeetanker. Maar die buurman kon wel weer lekker autorijden!!
Ook al zou het verhaal uit de duim gezogen zijn, ik vond ‘m wel mooi.
Uit de duim gezogen of niet: voor mij is de CX (automaat) met comfortbollen ook zo ongeveer de enige auto waar ik langere ritten in kan maken.
2 maal een whiplash opgelopen en daardoor lichamelijk nogal gammel.
Diravi, de stoelen en de HP maken mijn leven een stuk aangenamer, elke andere wagen geeft me na een kwartier enorme pijn in mijn nek, rug en hoofd.
Nadeel: als de CX “op” is, wat dan?
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
KT88 schreef:
Nadeel: als de CX “op” is, wat dan?
C6? Sorry, off topic.
ik heb er nog niet in proefgereden, maar de C6 ligt (momenteel) buiten mijn financiële bereik….....
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Er zijn dan ook voorlopig nog best wel CX-en te vinden.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
KT88 schreef:ik heb er nog niet in proefgereden, maar de C6 ligt (momenteel) buiten mijn financiële bereik….....
Ga dat eens snel regelen!! Je weet niet wat je mist.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
KT88 schreef:Nadeel: als de CX “op” is, wat dan?
Euh… XM, maar dan met vet opgeboorde bollen?!
Totaal aantal Berichten: 27898
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
winnetou schreef:Ik heb ook wel eens een oud echtpaar gezien die hun BX tbv het makkelijk instappen op de hoogste stand hadden gezet. Hoeven ze niet zover door de knieen. Maar hoe ze de dame dan weer op hoogte krijgen voor het instappen als ze weer op haar buik ligt ben ik nooit achter gekomen…. :
Dan moet je een CX nemen, die start je aan de linker kant, dus kan je misschien alvast starten voordat je instapt
Overigens vind ik altijd een leuk voordeel als je ergens niet zeker weet of je er mag parkeren dan zet je hem voor de zekerheid in de laagste stand. Dan wordt een klem zetten bij veel Citroëns al een stuk moeilijker
Wegslepen is dan ook niet echt een optie meer..
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Arjan Verkade schreef:
Wegslepen is dan ook niet echt een optie meer..
Het is beter om het niet te doen, maar reken maar dat ze de auto gewoon wegslepen als ‘ie in de laagste stand staat Er zwerft op het forum nog wel ergens een foto van een BX die wordt gesleept in de laagste stand
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Bericht uit plaatselijke krant paar jaar geleden: Vrouw op leeftijd opent hek voor echtgenoot die HP-Citroën achteruit vanaf de oprit op straat rijdt. Man ziet vrouw niet meer en na een doffe klap ligt vrouw klem onder de auto. Man zet Citroën in standje hoog en vrouw krabbelt onder de auto vandaan (waargebeurd).
Persoonlijk zie ik het als voordeel dat je drempels met gemiddeld hogere snelheid kunt passeren: minder afremmen en weer optrekken, goed voor het brandstofverbruik. (Dat je daarbij soms door de langzamere voorliggers wordt opgehouden is dan weer jammer )
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ja en vooral ook extra veilig, die drempels liggen er natuurlijk voor de kat zijn kut
Dat had een opmerking van mij kunnen zijn, Marc. Maar desalniettemin vind ik het ook wel lekker om wat harder over vluchtheuvels te kunnen en ja, dan zit ik me soms ook op te vreten dat voorliggers er zo tergend langzaam overheen gaan. Vooral hier bij mij in de wijk, waar het aantal verlaagde golfjes en Civicjes aan de hoge kant is.