ook nog een leuke verhaal met die oude 1600 TZI(RIP)
een buurjongen heeft een Volkswagen Golf GTI (extra hard) en had wat problemen met die accu. Zaterdags wilden wij samen op te sloop.
dus hij ingestapt in de BX!
heeft ie nog comentaar gegeven…....
verderop was een file en ik kwam aangevlogen…......file was van Blerick tot Venlo(over de brug)
wat doen??
de jongen rijdt toch golf(dus laten zien wat een BX kan!)
dus…...
hoogste stand over de middenstreep(50 cm)van de streep af even zakken en doorkarren!
en als er weer file is voor Swalmen(ivm. met die tunnenls) dan rij ik via een camping en onverharde weg, terwijl de auto’s in een lange rij staan…....
Oke, moet dan een standje hoger en dan maar gaan…....
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
graddus schreef:Ja en vooral ook extra veilig, die drempels liggen er natuurlijk voor de kat zijn kut
Lees de nuance
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
graddus schreef:Ja en vooral ook extra veilig, die drempels liggen er natuurlijk voor de kat zijn kut
Ja, hier waar ik woon wel..het zijn er zo veel, en ze zijn zo godsgruwelijk onderstel slopend, dat mensen geirriteerd raken en tussen die krengen gewoon even extra gas geven om verloren tijd in te halen…..Raar maar waar (en begrijpelijk ?).
Ze hebben bij ons ook van die rare palen in de weg gezet, om het fietsverkeer rechts van je te ontzien. Probleem is dat je zover uit moet wijken dat je dan bijna een tegemoetkomende fietser omver maait als je niet uitkijkt….
En natuurlijk LOL voor alle in Golfjes scheurende jeugd, lekker slalommen…
FF offtopic dus…sorry. De XM heeft er ook minder last van dan gemiddeld verkeer…...
ambijajance schreef:
Ja, hier waar ik woon wel..het zijn er zo veel, en ze zijn zo godsgruwelijk onderstel slopend, ......).
Juist.
Dankzij de HP kun je er wel volgas overheen, maar je onderstel krijgt toch echt wel een klap te verduren…......
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
jaco schreef:Dat had een opmerking van mij kunnen zijn, Marc. Maar desalniettemin vind ik het ook wel lekker om wat harder over vluchtheuvels te kunnen en ja, dan zit ik me soms ook op te vreten dat voorliggers er zo tergend langzaam overheen gaan. Vooral hier bij mij in de wijk, waar het aantal verlaagde golfjes en Civicjes aan de hoge kant is.
Maar Jaco, die vluchtheuvels staan vol met mensen die voor jou op de vlucht waren…!!
PBO schreef:
Persoonlijk zie ik het als voordeel dat je drempels met gemiddeld hogere snelheid kunt passeren: minder afremmen en weer optrekken, goed voor het brandstofverbruik. (Dat je daarbij soms door de langzamere voorliggers wordt opgehouden is dan weer jammer )
Langzamere voorliggers is jammer, maar die porsche die achter me vlak op m’n bumper reed hield ná de drempel plots véél meer afstand
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Ik weet niet of die al voorbij is gekomen;
Met het wassen is het natuurlijk ook erg makkelijk
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
jaco schreef:Maar desalniettemin vind ik het ook wel lekker om wat harder over vluchtheuvels te kunnen.
Ik neem aan dat je drempels bedoelt, want een vluchtheuvel is dit ...
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 23-02-2008
- Xantia 1.8i 16v
True, ik weet nog hoe ik met mijn Fiat Tipo altijd in de deurpost moest klimmen om het midden van het dak te poetsen. Dat is bij een HP citroen totaal niet nodig!
Ik hoef minder te bukken om mijn tank vol te gooien en dan merk je het wel als die pomp je tank wel vol lijkt te druppelen.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
r.hoefnagels schreef:True, ik weet nog hoe ik met mijn Fiat Tipo altijd in de deurpost moest klimmen om het midden van het dak te poetsen. Dat is bij een HP citroen totaal niet nodig!
Ik kan er dan nog steeds niet bij, maar ik ben ook maar klein.
Nu weet ik niet over er ook mensen zijn die nierstenen gehad hebben.
Maar kan je zeggen dat het op zijn aller zachts gezegd geen pretje is.
Ik ben s’nachts door mijn pa naar het ziekenhuis gebracht (renault megane station) werkelijk alles voel je dan.
Niet al te lang daarna geloof 2 weken kreeg ik weer nierstenen.
toen mocht mijn vriendin wel rijden. had nog medicatie waardoor ik de volgende dag naar de doc kon voor nieuwe.
nu in mijn eigenwagen als passagier een wereld van verschil. zo veel aangenamer dat is niet te beschrijven.
Ook een keer met heftig regen ome agent te kijk gezet.
straat stond blank ome agent wees naar de auto die er al in stil was komen te staan. ik gevraagd om een sleepkabel en mijn hulp aan geboden.
ome agent zei doe dat nou niet. ikke jewel hoor onder tussen het hendeltje overhalend ome agent leunde half op het dak schrok half van de wagen die spontaan een maatje hoger kwam te staan.
ik de eigenaar het touw gegeven die toch al nat was hem het spul vast laten maken en hem gered
en vervolgens na het afkoppelen rustig mijn weg vervolgd door de plas water.
ogen rolde uit de kassen en tongen raakte de grond nu nog baal ik dat ik geen camera bij me had maar zowel ik als mijn vriendin en moeder hadden de grootste lol
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Totaal onverantwoord maar toch leuk: Als Bob met de BX Digit mensen ophalen van een studentenfeestje in Utrecht Zuilen en ze een lift geven naar C.S.
De een na de andere zeurde om mee te kunnen… uiteindelijk 2 op de passagierstoel, 5 op de achterbank. Tis dat het zulke leuke meiden waren
Smoooth ride!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
R.Nicolaas schreef:....Ook een keer met heftig regen ome agent te kijk gezet.
straat stond blank ome agent wees naar de auto die er al in stil was komen te staan. ik gevraagd om een sleepkabel en mijn hulp aan geboden.
ome agent zei doe dat nou niet. ikke jewel hoor onder tussen het hendeltje overhalend ome agent leunde half op het dak schrok half van de wagen die spontaan een maatje hoger kwam te staan.
ik de eigenaar het touw gegeven die toch al nat was hem het spul vast laten maken en hem gered
en vervolgens na het afkoppelen rustig mijn weg vervolgd door de plas water.
ogen rolde uit de kassen en tongen raakte de grond nu nog baal ik dat ik geen camera bij me had maar zowel ik als mijn vriendin en moeder hadden de grootste lol
Ha ja!! Zo had mijn TZD Turbo gelijk een vuurdoop in 2002 toen ik haar net een paar weken had. Ik was in Zuid-Duitsland in de buurt van München op vakantie bij vrienden, toen we vanuit een manege naar het dorp een km of 10 verder wilden rijden. Op dat moment braken letterlijk de hemelsluizen open, overal viel de stroom uit, en hier en daar begon de weg te overstromen. En op een bepaalde helling stroomde zoveel water dat er geen auto’s meer normaal doorheen konden, behalve de Rode Dame!!! De volgende auto van die vrienden was dan ook een C5 break V6. Goed voorbeeld deed in dit geval ook goed volgen, ze waren erg onder de indruk van de BX.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
kaj1989 schreef:Ook makkelijk voor als je een binnendoorweggetje wil pakken.
Bij ons heb je een oversteek over het spoor. Normaal staan daar 2 paaltjes, maar die hebben ik en een maat van mij daar maar even weggehaald, was onnodig vonden we, zo konden wij niet met de bx de binnendoorweg nemen.
Het is eigenlijk een fietspad, 2 gescheiden delen, doormiddel van een ophoging in het midden… Met een “normale” auto een probleem om erover heen te komen, met de BX GEEN ENKEL PROBLEEM
Zag iedereen kijken! Normaal rijdt er geen een auto overheen, maar wij met de BX wel:)
Later heeft de gemeente er wéér paaltjes neer gezet… Wij die paaltjes weer weggehaald. Ze staan er nog steeds niet. Misschien heeft de gemeente het opgegeven???
Standje hoger en met gemak snij je dan zo 5 á 10 km af van je ritje. en dat scheelt ook wel in brandstofverbruik…
Wat hebben die gasten van Citroën tog goed nagedacht
Lekker bezig ben jij zeg!!
Jeroen