2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Knakje in het stuur…CX-22TRS
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 11 augustus 2008 05:11 PM
  [ # 16 ]
gkuijper schreef:

Overigens kan je ook de stuurunit van de diravi zelf smeren met LHM (heb ik nooit geprobeerd). Ik geloof dat je dan het stukje dashboard onder je stuur moet verwijderen. Dan zie je een klein plastic dopje (5mm), dat er af kan, en daar kan olie in. Dat er een smeerpunt zit, geeft al aan dat het de bedoeling is om dat af en toe te smeren. Heeft iemand van dit forum dat ooit gedaan?

Ik heb ook last van bijgeluiden die naar mijn gevoel vanuit de controle unit komen, dus ik wil dit smeren wel eens proberen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 01 april 2009 10:36 PM
  [ # 17 ]

Op foto 1 zit een groen smurfencondoompje op de ontluchting van de Diravi, heeft iemand wel eens z’n Diravi ontlucht? Mijn CX stuurt alleen zwaar als ik naar links stuur. Hoe moet dat ontluchten via deze nippel precies?

Thx
Sjaak

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 01 april 2009 11:55 PM
  [ # 18 ]

Vergelijkbaar met remmen ontluchten:
- slang op nippel (andere uiteinde in lege LHM-fles of iets dergelijks)
- motor laten draaien (centrale ontlastschroef dicht laten)
- Diravi-nippel open draaien
- (Assistente) aan stuur (laten) draaien, paar keer uiterst L-R doen
- Kijken of er lucht, prut of (uiteindelijk) cleane LHM uit de nippel komen
- Diravi-nippel dicht draaien
- Klaar

Zelfs deze prutser kan dit Smile
Bij mij was trouwens het Diravi-commando kaduuk, maar bij mij viel de bekrachtiging dan ook volledig weg zo af en toe Rolling Eyes

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
gkuijper
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 21-09-2005

Gepost: 12 april 2009 02:45 PM
  [ # 19 ]

Hallo Sjaak,
Zwaar sturen naar 1 kant zou kunnen wijzen om een versleten stuurhuis. Dat los je niet op met ontluchten. Ander stuurhuis proberen? Ik heb er nog eentje liggen.
Gijs

CX Athena sable doree 1980 (lpg)


voorheen:
CX Athena gris espadon 1981 (lpg)
D Spécial 1974 (lpg)
CX 20 Pallas 1984
CX 2500 Pallas diesel 1978

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 13 april 2009 01:11 PM
  [ # 20 ]

Gijs, bedankt voor je aanbieding, maar na alles ontlucht te hebben, ook remmen, heb ik het idee dat ie toch minder zwaar naar links stuurt. Misschien dat de frisse LHM en het reinigen van de filters ertoe heeft bijgedragen.

Is een stuurhuis bij alle CX-en (1974-1989) eigenlijk het zelfde?

Groets,
Sjaak

Profiel  
 
gkuijper
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 21-09-2005

Gepost: 13 april 2009 02:21 PM
  [ # 21 ]

Is een stuurhuis bij alle CX-en (1974-1989) eigenlijk het zelfde?

Ja volgens mij zijn alle diravi-stuurhuizen hetzelfde. Mooi dattie weer lekker stuurt!

Gijs

CX Athena sable doree 1980 (lpg)


voorheen:
CX Athena gris espadon 1981 (lpg)
D Spécial 1974 (lpg)
CX 20 Pallas 1984
CX 2500 Pallas diesel 1978

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook