Hallo mede BX-ers,
komende winter wil ik weer met mijn 1990 BX GTi 4wd de weg op. Nu is alleen de kop kapot maar hier lijk ik een ander exemplaar voor te hebben gevonden. Nu zou het prettig zijn om deze 8v een beetje op te peppen en heb ik een BX Sport nokkenas en K&N openluchtfilter. Deze zitten momenteel in een 1987 (vieze) GTi en ik moet zeggen dat rijdt als de brandweer. Weten jullie of de BX Sport nokkenas tussen de oude vieze GTi en de schone KAT GTi uitwisselbaar zijn? De KAT is al overleden en leeggehaald. Zou een chip met deze combo nog veel uithalen?
Ik hoor graag wat jullie ideen hierbij zijn.
M.vr.gr.
Cooper
hier nog een foto van het gekatte/op te peppen blok:
Re: BX GTi oppeppen
Cooper schreef:Weten jullie of de BX Sport nokkenas tussen de oude vieze GTi en de schone KAT GTi uitwisselbaar zijn?
Ja, dat past zo.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
okido, gaan we proberen, nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
M.vr.gr.
Cooper
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
dat je met die kat. niet door apk komt
en die 4x4en zwaar zijn dus slomer heb ik me laten vertellen ooit…
dat je met die kat. niet door apk komt
Ligt eraan of het een U9 is of niet. Ik heb een 89’er waar origineel een kat onder lag (nu helemaal leeg), die van mij is K6 volgens kenteken. En dat gaf geen enkel probleem bij de Apk (wel motor warm gereden van te voren).
en die 4x4en zwaar zijn dus slomer heb ik me laten vertellen ooit…
Een 4x4 is idd langzamer dan een gewone Gti 0 tot 100; 11,2 sec voor de 4x4 tegen 8,9 voor een gekatte Gti.
ook moet je met meer vermogen nogal opletten met die tussenbakken. Die schijnen al niet zo lang mee te gaan (max 150.000), en als je er dan nog meer vermogen op gaat zetten, zal dat het leven van de tussenbak niet bevorderen.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Blijf van chiptuning af, verziekt alleen je motorolie…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
alsk jouw was zal ik er een turbo op zetten..
als je echt meer vermogen wil..
ram air systeem er bij..
xantia schijven..
maar als je die turbo er op gaat zetten moet je wel goed oppassen dat je alles goed aan sluit..
want bij ons ging dat niet goed en toen was het blok ineens muis stil..
Totaal aantal Berichten: 27898
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
FmXXX-STanie schreef:alsk jouw was zal ik er een turbo op zetten..
als je echt meer vermogen wil..
ram air systeem er bij..
xantia schijven..
maar als je die turbo er op gaat zetten moet je wel goed oppassen dat je alles goed aan sluit..
want bij ons ging dat niet goed en toen was het blok ineens muis stil..
Volgens mij heb ik wel eens begrepen dat er in een BX 4WD bijna geen plek is voor een turbo.
Ik denk dat dit echt een project is voor gevorderen
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Arjan Verkade schreef:FmXXX-STanie schreef:alsk jouw was zal ik er een turbo op zetten..
als je echt meer vermogen wil..
ram air systeem er bij..
xantia schijven..
maar als je die turbo er op gaat zetten moet je wel goed oppassen dat je alles goed aan sluit..
want bij ons ging dat niet goed en toen was het blok ineens muis stil..Volgens mij heb ik wel eens begrepen dat er in een BX 4WD bijna geen plek is voor een turbo.
Ik denk dat dit echt een project is voor gevorderen
En als die turbo dan wel past dan redt de tussenbak het niet