13 van de 15
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende > 
   
36-YB-06 (Eloise) - 2013 is ze vast weer beter
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 02 april 2011 07:40 PM
  [ # 181 ]

Tja ik kan me alleen herinneren dat er 2 verschillende soorten zijn, boven en onder verschillend. Weet iemand dat?

En dan ook: ik ging daarnet haar nog even laten wassen voor de rit morgen: breekt de spiegel af! Het pootje zelf is gewoon finaal doormidden geknapt. De spiegel zelf is heel en de bevestiging ook nog. Heeft iemand nog vandaag of morgen met de rit een spiegel? Aangezien ik nu geen buitenspiegel meer over heb natuurlijk!

Oh en nu nog langskomen bij je is mogelijk!

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 10 april 2011 03:03 PM
  [ # 182 ]

nou toch bewijs dat zakelijk instinct en vriendelijkheid niet per se tegenstrijdig zijn: wasstraat eigenaar vroeg of ik langs wilde komen met de schade zodat hij het kon zien. Keek ernaar en wilde het vergoeden! 50 euro kon ie zo uit de kas pakken, even zien of we het daarmee redden.

zal waarschijnlijk wel via CX-basis eentje bestellen en dan declareren. Of iemand moet nog een nieuwe hebben liggen?


Oh en ik heb eindelijk ontdekt hoe ik eloise aan het starten-lopen kan krijgen. Choke helemaal uit en starten. Toch fijn!

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 10 april 2011 11:26 PM
  [ # 183 ]

Hier een spiegel op Ebay, ze worden hier regelmatig voor mooie prijzen aangeboden.

spiegel ebay

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 12 april 2011 05:06 PM
  [ # 184 ]
Michelangelo schreef:

Oh en ik heb eindelijk ontdekt hoe ik eloise aan het starten-lopen kan krijgen. Choke helemaal uit en starten. Toch fijn!

Dat staat ook in de handleiding van mijn TRS (ook choke)

Bij warme motor gaspedaal in en starten Wink

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 13 april 2011 11:08 PM
  [ # 185 ]

http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/105510580.htm?ca=7_s

Geef maar aan als ik wat voor je kan betekenen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 14 mei 2011 11:05 AM
  [ # 186 ]

Nou wat een perikelen. Eventjes een update (zonder leuk verhaaltje wat da kan ik nie!):
- Tank eronderuit gehad om de benzinemeter weer opnieuw te verbinden, allemaal mooi en goed. Gezellig met pa.
- 2 weken later, bokken en stilvallen. ANWB constateerd: benzineslang erafgeschoten bovenop de tank. Na inspectie: benzineslang gescheurd over 10cm… Fijn. Slangen vervangen en gaan met die banaan.
- Daarnaast inmiddels nieuwe accu: wat een verschil! Ze start zoveel sneller!
- nieuwe radio: een Sonolor ‘PoGo-radio’. Lekker ouderwets radio 10 gold van de AM afhalen Razz
- mooie nieuwe spiegel van Bonhof gekocht, en netjes het geld gekregen van de pomphouder van Texaco Jacques Dutilhweg. Hulde!
- Nieuwe kilometertellerkabel geregeld bijnbonhof ook, eindelijk kan ik zien hoe hard ik eigenlijk rij
- op citromobile een nieuwe voorraadbol voor weinig geregeld, die er prompt door de beste man (cyparse dacht ik) werd onder gezet op de parkeerplaats!
- vandaag de achterklep weer een beetje roestvrij gemaakt en gespoten. Andere kleur groen, maar iig geen roest meer

To do list:
- andere zitting bestuurdersstoel regelen
Benzinemeter in de lunule maakt slecht contact icm de lamp van de toerenteller. Ik vermoed een van die banan in het blauwe plastic van de lunule.
- binnenverlichtingverklikkers voor de voordeuren erin zetten. Weet iemand hoe je een door de carrosserie heen gevallen draadje weer kan vinden? mij lukt het niet, zelfs niet via het ovale gat bij het koppelingspedaal, achter dat stuk bekleding.
- Olielekkage en verdwijnende KVS. En geen rook uit de uitlaat, dus de koppakking is het volgens mij niet.

Allereerst maandag nog naar Hydraulique voor onderhoud en nieuwe achterbollen. Dan zien we wel weer verder!

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 14 mei 2011 11:03 PM
  [ # 187 ]

Er zit zo te lezen behoorlijk vooruitgang in,

die lampjes in je dashbord is idd waarschijnlijk een kwestie van die banen schoon maken en allle lampjes in een keer vv en verder ff de glaasjes van de de klok etc aan de binnenkant poetsen scheelt ook de helft en olie kan ie goed via de keeringen etc lekken ik weet niet of deze ooit al vv zijn ?

en ligt er nergens kvs onder dan als je dit mist ?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 mei 2011 11:15 PM
  [ # 188 ]

Kun je het draadje niet via het ovale gat te pakken krijgen met een ijzer draadje(gewoon effe vissen)
Want deze moet daar ergens hangen,komt vanuit het dashbord naar beneden.
en als je hem te pakken hebt,haal je de schakelaar eruit en dan kun je hem met een ijzerdraadje zo weer
naar het gat van de schakelaar toe halen.

vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 16 mei 2011 03:08 AM
  [ # 189 ]

dr is weinig nog vervangen aan keerringen, dus dat zal het wel zijn. Dat is iets voor wat later, het publieke grijs deert me weinig. Ben er wel achter dat eigenlijk 20W50 olie erin moet en ik 10W40 erin deed. Kan helpen.
En qua lampjes: ze zijn allemaal al eens vervangen. En het lampje krijgt gewoon geen stroom, ook de benzinemeter krijgt slecht stroom. Heel af en toe doet het het wel.
Vandaag ook bezig geweest met de stoelen. Voorstoelen zijn niet helemaal verwisselbaar met elkaar hehe. Past niet echt hehe.

Ook: voorlampen waren verroest, maar nu wel 1 goede koplamp gevonden en een los glas ervoor.
Weet iemand of daar speciale lijm voor is?

Morgen maar eens naar hydraulique! Kan ik ook dingen vragen ed.

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 25 mei 2011 10:37 PM
  [ # 190 ]

ok losse glas was dus van een net iets later typje. We gaan door.

Ok dus het olielek is bijna helemaal verholpen. Benzinepomp was lek (olie dan) en daarbij gelijk het oliefilterhuis eraf gehaald en schoongemaakt. Ok laten doen dan Wink Toch een stukje fijner dat het er niet letterlijk onderuit druppelt.

Puntje voor Hydraulique!

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 09 april 2012 06:43 PM
  [ # 191 ]

zo ze heeft even de tijd gehad om te rusten, maar dit weekend toch weer wat onderhoud gedaan aan de dame. Wat moet je anders met de paasdagen?

Gisteren en vandaag de portieren uit elkaar gehaald en alle sloten en elektriek bespoten met smeermiddelen. De passagiersmotor uit elkaar gehaald, deze bevatte een soort slijmerige massa die ooit kettingvet was. Dus helemaal schoongemaakt en weer in elkaar gezet met nieuw vet. Daarnaast de radio goed aangesloten. 4 boxen op een PoGo-radio. Wat een gekheid…

Verder op de agenda:
- Groot onderhoud op de carrosserie
- LPG inbouw
- Synchromesh ring vervangen/versnellingsbak vernieuwing

Dat word weer extra uren maken komende weken!

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 11 april 2012 07:52 PM
  [ # 192 ]

inmiddels redelijk wat offertes binnen van de LPG.

Allemaal OMVL, dus daar zal het em niet in zitten. Alleen ik blijf met 1 prangende vraag zitten: Is een smeersysteem die 200 tot 300 euro extra waard? Het schijnt dat een smeersysteem niet erg nodig is door de harde klepzetels, maar aldus mijn vader helpt het ook bij de afvoering van de warmte die extra word geproduceerd op gas.

Kan iemand me verder adviseren? Is het een onnodig iets of ‘better safe than sorry’?
Heb weinig zin om door nu te besparen, jaren later dure reparaties voor mn kiezen te krijgen!

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 april 2012 08:01 PM
  [ # 193 ]
Michelangelo schreef:

Is een smeersysteem die 200 tot 300 euro extra waard?

Nee, het heeft alleen zin bij koppen met “zachte” klepzittingen.

Michelangelo schreef:

aldus mijn vader helpt het ook bij de afvoering van de warmte die extra word geproduceerd op gas.

Dat klopt niet, warmte wordt via de klepzittingen afgevoerd, niet door een toevoeging. Een CX kop kan op LPG zo’n 300.000 km.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 01 juli 2012 04:13 PM
  [ # 194 ]

inmiddels weer een tijdje verder en de versnellingsbakrevisie is inmiddels bij hydraulique gedaan. Helaas wel een aantal apk punten boven gekomen, maar dat komt iets later nog wel weer. Heb gelukkig een vriendin wiens vader handig is is.

-ADAL
-binnenste spoorstangkogel

Maar nu dan wel een puntje die ik als vraag even neerleg:
De elektriek van de ramen doet het niet meer. Onderweg naar de bakrevisie omlaag gedaan en daar aangekomen neergezet. Toen ik ze wilde dichtdoen (30min later) niks meer, op beide ramen. zekering is goed (12v ervoor en erachter, zekeringkrammetjes geschuurd en nog niks.
Ik krijg 0.1 volt stroom op beide deuren als ik de knop indruk (omhoog/omlaag) en niks als de knop los is.

Iemand die een van de komende weekenden niks te doen heeft, bedrading als aderen heeft lopen en mij wegwijs wil maken? Ik snap het iig niet meer. Iemand?

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 juli 2012 05:31 PM
  [ # 195 ]

Het lijkt erop dat er tussen de zekering en de schakelaars een slecht xontact is.
Ik zou beginnen met de stekkers die onder aan de bedieningsknoppen zitten.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
13 van de 15
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook